Gå til innhold

E30 325i M50 Kompressor. Update s.32!


Steven
 Share

Anbefalte innlegg

Da er flere deler fra Ireland Engineering mottatt og jeg kan begynne å ta ned traversen og hele bakstillingen. Det som skal byttes er traversforinger, stabstagforinger bak, motorfester, girkassefester, stålomspunnende bremseslanger og camberjusteringsforinger bak. I samme slengen byttes diffen ut til en med brems hvis jeg får til ombyggingen på de 2 jeg har :roll: Travers, bærearmer og diff sandblåses og får et nytt strøk med rustbeskyttelse.

IMG_0719.jpg

IMG_0724.jpg

Eksosen skal også ned og modifiseres litt da den lekker og tar borti karrosoriet noen steder pga. motorbyttet. Noe som fører til mye undøvendig støy og lyder.

Skal prøve å ta så mye bilder som mulig gjennom hele prosessen. Har fri ut denne uka så skal nok få gjort den del.

Her er noen bilder av bilen som jeg har tatt nå nettopp. Jeg synes det ble MYE bedre med svarte DE lykter og tona ruter. Veldig fornøyd :D Toningen er 35% foran og 20% bak og bakruta.

Alltid kjekt med med noen kommentarer folkens :P

IMG_0732.jpg

IMG_0733.jpg

IMG_0734.jpg

IMG_0735.jpg

IMG_0736.jpg

IMG_0737.jpg

IMG_0738.jpg

IMG_0739.jpg

IMG_0740.jpg

IMG_0742.jpg

IMG_0743.jpg

Filmen på bakruta ødela jeg før jeg la den på(fikk knekk på filmen), så den skal legges på ny. Satte barre vinduet i midlertidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, ble jo bare sinnsykt bra med sota ruter da. Men har du tenkt på xenon? det er sinnsykt tøft sammen med DE lykter. Er en nettbutikk i statene som selger latterlig billig, 4-500kr ellerno.

Hvor mye måtte du ut med for sotinga? ble sinnsykt bra!

Takker for det! :P Xenon kunne vært noe å prøvd ja, får ta det på msn hvor det selges osv. :wink: Betalte 600 kr for film på Hurtigruta Carglass i Haugesund, da målte han opp at jeg fikk akkuratt nok til alle rutene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fin den er blitt. Artig å se at ålesund bmwene har det godt enda :-)

Tusen takk for det:D Men hva mener du med Ålesund bmwene? :roll:

Kommer også bilder av bilen med sota ruter senere idag :D

Bilen din er kjøpt ny i Ålesund. Var ikke værre en det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, ble jo bare sinnsykt bra med sota ruter da. Men har du tenkt på xenon? det er sinnsykt tøft sammen med DE lykter. Er en nettbutikk i statene som selger latterlig billig, 4-500kr ellerno.

Hvor mye måtte du ut med for sotinga? ble sinnsykt bra!

Takker for det! :P Xenon kunne vært noe å prøvd ja, får ta det på msn hvor det selges osv. :wink: Betalte 600 kr for film på Hurtigruta Carglass i Haugesund, da målte han opp at jeg fikk akkuratt nok til alle rutene :)

Ser det blir nevnt Xenon. Kjøpte ett kit i norge fra HTrade, 6000k. Betalte 1140.- inkl frakt og er meget fornøyd. Har også sota DE, så ble bra sammen som det nevnes her! Anbefales:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fin den er blitt. Artig å se at ålesund bmwene har det godt enda :-)

Tusen takk for det:D Men hva mener du med Ålesund bmwene? :roll:

Kommer også bilder av bilen med sota ruter senere idag :D

Bilen din er kjøpt ny i Ålesund. Var ikke værre en det :)

Ååå, hvordan fant du ut av det? :lol:

Ser det blir nevnt Xenon. Kjøpte ett kit i norge fra HTrade, 6000k. Betalte 1140.- inkl frakt og er meget fornøyd. Har også sota DE, så ble bra sammen som det nevnes her! Anbefales:)

Se der ja, får ta og prøve et kit til mine lykter også da. Ser de selger billige kit på ebay til 40 dollar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPPDATERING :D

Har nå fått ned bakstillinga og bytta motorfester og girkassefester. Fikk også pressa ut alle foringene idag. Å få ut foringene gikk som en lek da jeg laga meg en presse her hjemme med jekk og plankebiter. Det eneste jeg trengte i tillegg var å varme, så var det bare til å jekke ut traversforingene. Foringene på bærearmene tok jeg ut med et verktøy som følgte med de nye foringene. Det fungerte også ypperlig, ble litt slitt på gjengene mot slutten, men det gikk fint. Så nå er det meste klart for sandblåsing. Snakka med noen som driver med det idag, men de hadde ikke tid før om 2 uker. Og han skulle ha 1000-1500 for det.

Slenger opp noen bilder

Hardere motor og girkassefester på plass.

IMG_0748.jpg

IMG_0749.jpg

IMG_0752.jpg

Bakstilling nede og delvis demontert.

IMG_0761.jpg

IMG_0762.jpg

IMG_0765.jpg

Er rusta endel, men får se om jeg får sveist noe i der.

IMG_0764.jpg

Litt forarbeid før foringene tas ut.

IMG_0775.jpg

IMG_0776.jpg

Hjemmelaga presse til traversforinger :D

IMG_0779.jpg

IMG_0781.jpg

IMG_0782.jpg

IMG_0783.jpg

IMG_0789.jpg

IMG_0790.jpg

Alle foringene og gummioppheng som skal byttes.

IMG_0791.jpg

Kun Bakstilling, de gamle

IMG_0793.jpg

Kun bakstilling, de nye :)

IMG_0794.jpg

Blir ikke gjor så mye før ting blir sandblåst. Men må handle inn litt smådeler også før montering igjen.

Har også kjøpt noe annet kjekt som er på vei:D Men det får være hemmelig til pakka kommer :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil foresten.:) holder på i samme stilen selv.. 4 dørs facelift med m-techII. mangler sideskjørt og panelene på dørene da, men siden jeg har blitt student som d så fint heter må jeg legge d litt på is.. Men absolutt en oppkvikker å se hvordan du holder på.:) får bare følge med å holde motet oppe.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil foresten.:) holder på i samme stilen selv.. 4 dørs facelift med m-techII. mangler sideskjørt og panelene på dørene da, men siden jeg har blitt student som d så fint heter må jeg legge d litt på is.. Men absolutt en oppkvikker å se hvordan du holder på.:) får bare følge med å holde motet oppe.!

Takker for det! Er en oppkvikker å få sånne kommentarer også! :D Men angående de sideskjørtene så har ikke jeg heller m-tech paneler osv. Bruker nå touring skjørter på min. Er greit fornøyd med dem jeg. Har du laga en tråd om din bil da? :)

Edit: se der ja, var jo link i signaturen din :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...