Gå til innhold

Kjøpt E61 med ulovlig solfilm, fikk med skjolder på kjøpet


Gjernes
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fy f.. Det der hadde jeg aldri latt passere... Krev utbedring hos ett lakkeringsverksted evt få lakkert panseret på nytt på selgers regning.!

Problemet er at hele bilen ser sånn ut :? Ikke bare panseret. Så om de skal lakkere den, så må de ta hele bilen.

Skal prøve å få en "sakkyndig" uttalelse fra et lakkeringsverksted.

Så får vi høre hva advokaten eller forbrukerrådet sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til Kristiansund Karroseri i dag. De sa at dette ikke var en lakkskade, men mente at det skulle være mulig å fjerne skjoldene. Snakket også med de som hadde behandlet bilen sist. De var missfornøyde med at de ikke hadde fått fjernet skjoldene, så jeg ble enig med de at jeg skulle ta meg en tur på mandag, så skulle jeg få snakke med sjefen sjøl, og samtidig få ny time. Så stakk jeg bortom forhandleren for å høre om de hadde funnet ny bil til meg, men det hadde de da ikke. Han hadde snakket med sin kontakt senest i dag, og det var for øyeblikket bare 07 modeller med mye mere utstyr som var tilgjengelig, så da måtte jeg betale en 100.000+ i mellomlegg. Dette er selvfølgelig uaktuelt fra min side, så jeg ba ham om å fortsette søket. Jeg opplyste også om at jeg hadde satt bilen min til salgs på autodb, og da sa han at han at han skulle hjelpe meg med å få solgt bilen.

Jaja sånn går no dagan.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka mobile.de selv? En tankekanskje, så printer du ut det du finner og slenger i trynet på den kroppen der.

Jo jeg har faktisk nevnt det til han, men han sa at det var ikke så enkelt å bare importere fra hvilken som helst selger i tyskland. Det måtte være via et bmw nettverk som bmw norge og forhandleren bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Søndagstur med fruen i dag. Kunne ikke dy meg, så jeg tok noen bilder av bilen i solskinnet.

IMG_2446.jpg

IMG_2444.jpg

Som dere ser så er det ikke bare panseret som ser grusomt ut :(

Skal bli spennende å se om de virkelig klarer fjerne disse.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen, det ser helt jævelig ut. Beklager ordbruken min, men dette har var virkelig ikke annet enn et stort sjokk. Her hadde jeg hevet kjøpet umiddelbart og kjørt rettsak om det var det som var nødvendig. Jeg syns du egentlig har altfor god tolmodighet. Hadde det vært meg hadde jeg gitt selgeren kort tid på å skaffe en ny bil fort som f..., hvis ikke hadde saken gått videre umiddelbart. Det går ikke an! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva i svarte svingene har skjedd her!? det der er det værste jeg noen gang har sett av lakkskader. min e30 er penere i lakken enn denne. hadde en vinter e30 som var rulla med benga og. den var nok ikke så blank, men hadde heller ikke skjolder som du viser til her hehe.

du må være den mest tålmodige bilkjøperen jeg har hørt om.

Om ikke forhandler er ydmyk nå ville jeg definitivt tatt det til neste instans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre kjøpte seg en E91 på Bilbutikken Ålesund. De var også MEGET misfornøyde med behandlingen de fikk der. Pappa fikk bare bekreftet alle fordommene mot Sunnmøringer. Beklager om jeg tramper noen på tærne, men det var det han sa.

Bilen er bra, men selgeren løy om alufelger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre kjøpte seg en E91 på Bilbutikken Ålesund. De var også MEGET misfornøyde med behandlingen de fikk der. Pappa fikk bare bekreftet alle fordommene mot Sunnmøringer. Beklager om jeg tramper noen på tærne, men det var det han sa.

Bilen er bra, men selgeren løy om alufelger osv.

Mulig jeg kaster stein i glasshus nå siden jeg jobber som bilselger, men:

Ufattelig at noen selgere lyver om ting når det gjelder bilens tilstand, utstyr etc... Ok, noen er kanskje ikke så oppvakte at de ser ting, men jeg har merket meg at kjøpere av bmw er en del over gjennomsnittet bilintereserte. Så selger man en brukt bmw så er det bare å opplyse om alt pluss litt til med en gang. For kjøpere av andre bilmerker holder det som regel med alt :D

Poenget er: Jeg skjønner ikke at de har guts. De må jo ofte svare for seg når de blir tatt i reinspikka løgn, og det kan jo ikke være spesielt morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siderutene foran er ikke lovlig.

Ettersom jeg har skjønt er det kun sotfilm som er ulovlig på frontrutene.

Dette fordi dersom du kræsjer bilen din, og redningsmannskapet må knuse ruten for å dra deg ut, vil glasset bare sprekke opp istedenfor å knuses fordi sotfilmen holder det sammen. Du klarer nok å knuse det, men det er vanskeligere å få det ut.

Dette hindrer hele redningsarbeidet og sotfilm er da ulovlig.

En tonet rute er derimot lov.

Tror soting sjenerelt sett av rutene fremme er ulovlig, da fordi fotoboksene ikke får med seg ansiktet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...