Gå til innhold

Kjøpt E61 med ulovlig solfilm, fikk med skjolder på kjøpet


Gjernes
 Share

Anbefalte innlegg

Mine foreldre kjøpte seg en E91 på Bilbutikken Ålesund. De var også MEGET misfornøyde med behandlingen de fikk der. Pappa fikk bare bekreftet alle fordommene mot Sunnmøringer. Beklager om jeg tramper noen på tærne, men det var det han sa.

Bilen er bra, men selgeren løy om alufelger osv.

Mulig jeg kaster stein i glasshus nå siden jeg jobber som bilselger, men:

Ufattelig at noen selgere lyver om ting når det gjelder bilens tilstand, utstyr etc... Ok, noen er kanskje ikke så oppvakte at de ser ting, men jeg har merket meg at kjøpere av bmw er en del over gjennomsnittet bilintereserte. Så selger man en brukt bmw så er det bare å opplyse om alt pluss litt til med en gang. For kjøpere av andre bilmerker holder det som regel med alt :D

Poenget er: Jeg skjønner ikke at de har guts. De må jo ofte svare for seg når de blir tatt i reinspikka løgn, og det kan jo ikke være spesielt morsomt.

Jeg tror at før kontrakten er signert og pengene er på konto, så er enkelte villige til å strekke seg ganske langt. Når kontrakten er signert, så skal det vel mye til for å nå igjennom. Lever liksom på "den tid, den sorg" prinsippet.

Jeg klaget jo til bilselgeren om at jeg hadde betalt alt for mye for bilen. Da sa han til meg at jeg hadde gjort dårlig reasearch før jeg kjøpte bilen. Surt for deg liksom.

Akkurat der er jeg en erfaring rikere, men at det er ulovlig soting og at bilen kosmetisk sett er grusom, det finner jeg meg ikke i.

Jeg har forresten fått meg ny time den 16 til ny rubbing / polering. Så da skal det bli spennede å se resultatet. Blir det ikke bedre da, så kommer jeg til å dra forbrukerrådet og advokat inn i bilde. Da har bilen vært inne til polering hos forhandler 3 ganger og 2 ganger til en ekstern bilpleie spesialist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oy oy, det der så ikke særlig bra ut! Jeg har kjøpt en bil hos forhandler, og må si det frister ikke til gjentakelse.

At det finnes ærlig og rederlige selgere gjør det sikker, ref Espen M33 ;) Men at det er mange slue selgere der ute er det vel ikke noen grunn til å betvile :)

Edit: Når jeg skriver Selgere så mener jeg like mye Forhandleren generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oy oy, det der så ikke særlig bra ut! Jeg har kjøpt en bil hos forhandler, og må si det frister ikke til gjentakelse.

At det finnes ærlig og rederlige selgere gjør det sikker, ref Espen M33 ;) Men at det er mange slue selgere der ute er det vel ikke noen grunn til å betvile :)

Om jeg ikke får hevet kjøpet på denne bilen, så blir jo jeg på en måte tvunget til kjeltring når jeg en dag skal selge. Noe som jeg ikke vil ha på meg, og derfor kommer til å gå på et stort tap :?

Jeg kan forøvrig nevne at jeg kjøpte meg en 2000 mod 320 Ci på Tronrud bil i Drammen og en 2000 mod 323 Cab av SPZ bil i Askøy i løpet av de 3 siste årene, og jeg har ikke noe negativt å utsette på disse forhandlerene. I begge tilfellene så kjøpte jeg bilene usett og tok selgernes ord på at bilene var i den stand de beskrev på telefon/ mail.

Mulig jeg var bare heldig den gangen da.

Det som er litt komisk er at selger på nybilen min sa til meg her en dag at "tenk om du hadde kjøpt denne bilen i Drammen. Da hadde du kjørt opp og ned halve landet for å rette på feilene" Akkurat som at jeg var heldig med at forhandleren holder til der jeg bor. Jeg konfronterte selvfølgelig med at om jeg hadde kjøpt meg en bil i Drammen, så hadde jeg vel mest sannsynlig ikke fått en bil med mangler og feil.

Men hvem vet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk telefon fra en kammerat av meg i dag. Han hadde vært til forhandleren og drevet litt undercover. Han dro dit for å prøve en E60 525D som i følge selger var trimmet til 530......

Utrolig nokk så var denne bilen også fulle av skjolder i lakken, noe som de gjorde selger oppmerksom på. Selgeren argumenterte med at dette var striper etter poleringen som ville la seg fjerne.

Da han hadde prøvd den, så spurte kammeraten min om de ikke hadde noe annet spennende til salgs. Han dro jo selvfølgelig fram 320`en som fortsatt er på kampanje, da sa kammeraten min at han var på utkikk etter 5 serie stasjonsvogn med diesel motor. Etter litt om og men, så nevnte selgeren at han hadde en kundebil til salgs. Denne bilen var strøken og spekket med utstyr. Hva slags utstyr da spør kammeraten min.

Jo den har sportsskinn sier selgeren. Har den Navi da? nei, Har den hengerfeste da ? nei. Har den takluke da? nei. Ja da er vell dette en ganske ribbet bil da sier kammeraten min. Ja egentlig sier selgeren og begynner plutselig å prate om en annen bil.

Helst hadde kammeraten min ønsket at jeg skulle få telefon fra forhandleren slik at jeg måtte komme å vise den fram, så skulle han grille selgeren litt. Men så langt gikk det altså ikke i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kødder?!? Herregud for en gjeng med idioter...kan jo ikkje kun være den ene selgeren der som er helt blåst,heile gjengen på den sjappa må jo være genetisk feilvare dersom de styrer på slik uten å bry seg! Jobba i over 7 år som bilmekaniker,hovedsaklig på Mercedes,men "selger-rasen" er noke for seg sjøl. Etter å ha hørt de smiske med potensielle kunder bare for å snakke drit om de etter at de hadde forlatt lokalet,samt skryte over å ha "prakka på de den og den bilen" som gjerne hadde skjulte defekter/mangler osv var kvalmende!!! Og dessuten visste knapt noen av selgerene ka utstyr bilene hadde,og null teknisk innsikt. De svarte ofte helt feil,men veldig overbevisende overfor kunden slik at de kjøpte det tullingen sa. "Denne har en pumpe kvar dyse...gir meir moment og akselerasjon....er 2 trinns elektronikk for by- og landeveiskøyring,sparer drivstoff da..." osv osv osv osv.... Eine tullingen solgte en bil med AC anlegg,minuset var at bilen IKKJE hadde slikt anlegg,vart mykje rabalder,hehe... Selgeren trudde det var det på bilen ettersom det "klikka i motoren av og til og den hadde mangen reimhjul,en av de MÅTTE jo være kompressore..." jeezes....

Blir ikkje kjøpt nybil på meg for selgere hater eg som pesten!!

Skulle inn og få ca pris på bilen til gamlingen for noken år siden,en 320CDI. Selgeren lurte på kvifor eg skulle selge den,sa at det var litt mykje feil på den så han lurte på å kvitte seg med den. Selgeren sa så at det måtte være bagateller,for desse bilane var skuddsikre og omtrent ufeilbare. Da fikk eg vann på mølla og begynte og ramse opp feila på den,samt dei mest vanlige feila og manglane/problema med W210 serien,da vart han riiimelig pottesur og måpende. Tilslutt ville han ikkje gi meg en pris og ba meg om å gå,ettersom eg bare kverulerte meinte han :D For noken tullinga....

Nok OT nå. Det du må gjere er å ta dette opp med ledelsen,et møte med de og selgeren samt gjerne din frue som vitne,og få skriftlige uttalelser frå eksperter innen området ang lakken osv. Og true med aviser,Tv2 osv for dårlig omtale i media er slike firma ofte redde for. Et dårlig rykte sprees fort veit du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å kjøpe meg en E60 530d for en stund siden.. fikk mail fra forhandler om at "det var så mye stress å ta den ut til prøving" at jeg måtte bestemme meg om jeg ville ha bilen før jeg prøvde den =)

Dessuten mente forhandleren at jeg ikke hadde råd til bilen, og da hadde han nettopp gitt meg innbyttepris på X5`en:p

Derfor ble det privatkjøp igjen! Holder meg en lang mil unna forhandlere. Utenom Espen:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godta dette, kjør hele saken til "TV2 hjelper deg" ! Denne forhandleren skulle aldri fått solgt biler, du er neppe alene om dette! Det høres jo helt forbanna latterlig ut dette her spør du meg. Håper virkelig du får penger tilbake eller en ny strøken bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte litt på om du bare var en pirketulling før jeg så bildene av bilen din. Mitt råd er at du sender bildene du har lagt ut her, både panseret og siden, til BMW Norge, og fokuserer på lakkskadene. Hold solfilmen som en sidesak! Jeg hadde gått langt der før jeg hadde brydd meg om å kontakte forhandler, forbrukerrådet, TV2 hjelper deg etc. noe mer. Jeg tror det er størst sjanse for å få hjelp hos BMW Norge uten at du har spredd noe drit om de først. Enhver ser at dette er helt villt - og jeg nekter å tro at BMW Norge vil være assosiert med slike forhandlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...