Gå til innhold

Min E39 540iAT (Solgt 20.10.11).


 Share

Anbefalte innlegg

Bedre seint enn aldri... :lol: .

Men her er min "nye" BMW. Kjøpt 28. Mai av prosjekt34 her på forumet, som forøvrig har påkostet bilen mye utvendig i sitt korte eie. All rust er fjernet (kjent rustmodell dette), 51 bulker/skjønnhetsfeil utbedret, hellakkert i orginalfargen med 20% effektlakk & montert M5 frontfanger 8) .

Ellers så er denne meget godt utstyrt orginalt, i god tekninsk stand og en DRØM Å KJØRE!

Det som ikke er så bra på den er interiør/innvendig stand :roll: . Dørpakninger er morkene, innstegslister fremme nedslitt og ellers div. andre slitasjer på dørtrekk, konsoll & stoler. Så det blir prioriteringen i vinter frem til hvite skilt våren 2009 :P .

Vurderer å sjekke opp muligheten for å trekke om forseter. De fungerer 100% og er det comfort utgaven som er bare helt sykt deilige å sitte i.

Det som er gjort siden jeg handlet er:

- Facelift frontlykter og nyrer. Monterer baklykter i morgen, da jeg skal opp til BMW for koding. Takker forøvrig Fredrik & Geir Ove (selv om jeg ikke tok tlf. når du ringte :lol: ) på KOED.no for enkel å grei handel, samt utstyrsliste.

- M5 speil kjøpt inn fra Klausen-Tuning, levert til lakkering idag.

- Skiftet kamsensor.

Ellers så skal den senkes etterhvert, Eisenmann eksos må jo på og ønsker 19" felger til neste sesong. Håper også å få lakkert rails & listverk rundt vinduer i vinter.

Som dere skjønner, så er den ikke dønn strøken. Men er et meget godt utgangspunkt med stort potensialet syns nå jeg 8) .

Bilder etter BMW dagene på Rudskogen.

8jra7m0wxp6wa054pf8f.jpg

ndo8h6ms8qdhkupr7xye.jpg

ctokro0gk1p3dpoxeldz.jpg

Bilder etter vask idag.

1al3rgd6ob5s9zi2ezlj.jpg

gqgyakxbtvi7khbgvck7.jpg

c7mhqdgwxm1psqx487jp.jpg

biw6werkdapcscp0410t.jpg

ap7i5qhw5el6zyp6aec4.jpg

0wr3b366eegapccp6889.jpg

faip1zielc7el8c4ozq6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 535
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Utstyrslisten.

216 SERVOTRONIC

227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION

291 LT/ALY WHEELS /CROSS-SPOKE /2-PRT

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

339 SATIN CHROME

352 DOUBLE GLAZING

354 GREEN STRIPE WINDSCREEN

386 ROOF RAIL

403 GLAS ROOF, ELECTRIC

413 LUGGAGE COMPARTMENT NET

423 FLOOR MATS, VELOUR

428 WARNING TRIANGLE

430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE

441 SMOKERS PACKAGE

456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE

464 SKIBAG

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

522 XENON LIGHT

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL

629 CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT

676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

710 M LEATHER STEERING WHEEL

801 GERMANY VERSION

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET

220 SELF-LEVELING SUSPENSION

260 SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER

305 REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING

411 WINDOW LIFTS, ELECTRIC

473 ARMREST, FRONT

520 FOGLIGHTS

540 CRUISE CONTROL

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE

438 WOOD TRIM

459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY

488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER

555 ON-BOARD COMPUTER

602 ON-BOARD MONITOR WITH TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en bra cruiser dette. Men det hengerfestet så alt annet enn genialt ut. :)

Thank ju Nissen. Og ja ser ikke helt bra ut, men er avtagbart heldigvis. Mangler desverre deksel på fanger, så venter til jeg er har skaffet det, samt til jeg er ferdig å være Byggmester Bob, som er grunnen til at denne tråden har drøyet :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, endelig nybilen på plass. Er det den du snakket om tidligere eller er det snakk om en annen, herlig sak? Kan tenke meg at lyden er et kapittel for seg selv og den blir hvertfall ikke å forakte med Eisenmann eksos.. Planene dine virker bra og jeg liker fargekombinasjonen. I en av dine fremtidige modifkasjoner tror jeg faktisk at jeg ville ha vurdert å sende listene til lakkering.. Sort pianolakk tror jeg hadde blitt en slager i denne bilen.. Ellers tar det vel ikke så lang tid før vi står å ser på Norges peneste E39, gratulerer Steffan! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Saltkjelen, denne skal nok bil finfin etterhvert. Har allerede blitt bedre med di små modefikasjonene til nå :D .

Ang. listene, så er det pianolakk som ønskes. Var en nydelig 2003 E39 525iT på Rudskogen dagene som hadde det, herregud hvor pent :o . Men det var orginalt og dyrt, så her må jeg godsnakke med min flinke lakkerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjorde en stor forandring. Når det gjelder interiørlistene vet jeg om en møbelsnekker som er god på dette.. Han (hvertfall til meg, og meg blir jo deg ;)) tar kun betaling for hva lakken koster, resten gjør han kostnadsfritt. Jeg kan jo undersøke litt med han om du ønsker, men han er jo da lokalisert i mitt nærområde. Skal bli spennende å følge med på bilen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var den ja. 8)

Utrolig hvor mye faceliftlykter har å si på denne bilen altså! Hjalp masse bare det! :)

Originale eller? Og nyrene - eneste forskjellen at rillene er sorte?

Er det mye penger å spare på å kjøpe av KOED kontra BMW-forhandler egentlig? Sånn generelt. Er noe småtteri jeg har lyst til å bytte på min igjen...

Gleder meg til å se denne bilens gradvise vei til strøkenhet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjorde en stor forandring. Når det gjelder interiørlistene vet jeg om en møbelsnekker som er god på dette.. Han (hvertfall til meg, og meg blir jo deg Wink) tar kun betaling for hva lakken koster, resten gjør han kostnadsfritt. Jeg kan jo undersøke litt med han om du ønsker, men han er jo da lokalisert i mitt nærområde.

Aha, jeg trodde du mente vinduslister. Ihvertfall det jeg ønsket å lakke sort høyglans/piano slik den 525'n hadde. Men trenger helt klart en oppgradering på listverk innvendig, og da er jo ditt forslag/tilbud helt topp :D .

Det tar vi i løpet av vinteren. Kan jo bare sende deg listene, så fikser du resten med lakkerer & jeg betaler deg :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var den ja. 8)

Utrolig hvor mye faceliftlykter har å si på denne bilen altså! Hjalp masse bare det! :)

Originale eller? Og nyrene - eneste forskjellen at rillene er sorte?

Er det mye penger å spare på å kjøpe av KOED kontra BMW-forhandler egentlig? Sånn generelt. Er noe småtteri jeg har lyst til å bytte på min igjen...

Gleder meg til å se denne bilens gradvise vei til strøkenhet. :wink:

Takk Magnus, den er litt andeledes siden du så den sist. Ja det har nesten ALT å si på denne modellen. Er orginale Hella lykter som er kjøpt inn, samt BMW orginale facelift baklykter som kommer på imorra.

Har faktisk ikke sjekket hvor mye jeg måtte betalt på Morris for lykter. Men har sjekka priser på GS (som ikke er sååå lang unna forhandlerene her i Norge), og sparer mye ved å handle på KOED 8) .

Når det gjelder nyrene, så er chromrammen litt kraftigere på Faceliften. Kunne også ha bestillt med chrom i riller på Facelift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her var tråden om din nye touring på plass ja Steffan :D

Gleder meg stort til følge denne tråden fremover. :)

Mye fint utstyr og grom bil du har fått deg. Spent på hva du mener om aut forhold til det manuel når du får denne mere på bane.

Ble fint med facelift lyktene og dine å ser ut til å ha noen fine oppgraderinger i vente.

Gratulere så mye med ny bil Steffan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se der ja! travel mann du :P

men grabba så langt ;)

Det kan du banne på gutten, men ting beg. å roe seg litt nå. Fliser er lagt, taket montert samt vann, kloakk & strøm koplet. Så da skal det nok bli litt mer tid til BMW og BMWCCN.

Må også si jeg er litt spent på din 2mMy The Van Man sak... :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fint utstyr og grom bil du har fått deg. Spent på hva du mener om aut forhold til det manuel når du får denne mere på bane.

Takk for det Glenn :P .

Når det gjelder Aut. & bane, så blir det helt feil. Ihvertfall mitt synspunkt etter de få mila jeg fikk på Skogen sist. Mulig det ville funket litt bedre hvis jeg hadde kjørt på Steptronic'en. Hadde mer enn nok med å kjøre i DS modus siden jeg kun hadde eid den i 3 dager, samt kjørte på 18" vinterdekk :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...