Gå til innhold

728 "ALPINA" nye 20" alpina felger side 20


Sjøbuse
 Share

Anbefalte innlegg

På nye biler er det ikke ett eget "spor" man dytter spaken i, derfor går det an å koble inn manuell giring via pendlene..På eldre biler dyttes spaken inn til venstre for å aktivere manuell giring / Sport modus på kassa, derfor må spaken være der før hendlene er aktive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 413
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På nye biler er det ikke ett eget "spor" man dytter spaken i, derfor går det an å koble inn manuell giring via pendlene..På eldre biler dyttes spaken inn til venstre for å aktivere manuell giring / Sport modus på kassa, derfor må spaken være der før hendlene er aktive...

Men jeg har sett nyere volkswagen(med dsg kasse vel og merke) der det er eget spor for manuelt, men der du får tvunget gjennom ett girskift med ratthendlene også når girspaken står i D. Da fortsetter bilen som vanlig i D etter girskiftet, altså uten at den går over i manuel. Jeg ville gjerne fått svar fra de som har prøvd dette på e38/e39, som vet hva som skjer og ikke bare tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du treig i oppfattelsen? :)

Gå ut og prøv sjøl!

Jeg tror det er du som er noe treig i oppfattelsen. Jeg ser hva du tror/gjetter skjer, men du skriver ikke om du faktisk har prøvd eller vet dette 100%.

Dersom du ikke har prøvd dette selv eller vet 100% hva som er riktig, kan du da bare la noen som faktisk har prøvd å gire bilen manuelt når spaken står i D, få svare.

Jeg også vet hvordan man girer bilen manuelt ved å dytte spaken over i SPORT for så å vippe girspaken frem eller tilbake, men det er da ikke dette jeg spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å dytte spaken over i S / M så aktiveres manuell giring, dette gjør at ettermonterte hendler aktiveres... Når spaken står i vanlig D så er det ikke mulig å gire. Dette vet jeg av erfaring da jeg har rattet ett par e38 med ettermonterte hendler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å dytte spaken over i S / M så aktiveres manuell giring, dette gjør at ettermonterte hendler aktiveres... Når spaken står i vanlig D så er det ikke mulig å gire. Dette vet jeg av erfaring da jeg har rattet ett par e38 med ettermonterte hendler :)

Ok, da har jeg fått svar, du har prøvd dette selv. Jeg også gjettet at det var sånn, men var ute etter å få vite fra noen som faktisk hadde prøvd..

Takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...