Gå til innhold

- Frykter dødsbilene på veiene


oddis
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det ikke slik at en motor blir bremset før den kommer ut av fabrikken, med mindre hestekrefter, mindre forbruk osv. For at de skal forurense mindre? Mener at man kan bremse motorene for enten hester eller dreimoment alt etter hva du ønsker.

Bilene er jo lagd for å tåle det :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent, jeg skal ha 0-100 på 4sek etter å ha chippet 1,6'n! :roll:

Er så mye dumt som blir skrevet. Skjønner godt at de vil ha bilene slik de er registert, men da må de jo også være behjelpelig i ombyggings-saker. Når ingen får godkjent er det iallefall ingen som gidder å prøve.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chipping av standardbiler nekter jeg å tro er noen sikkerhetsfare (da snakker vi tross alt 0-50hk), men jeg er ikke enig med resten av dere om at de kun har fritidsproblemer. Vi har hatt flere dødsulykker de siste årene med syke biler med uerfarne sjåfører. Opptil flere på prøveskilt. De fleste husker sikkert Skylinen i Kristiansand for noen måneder siden.

Ikke min feil at mongovegvesen ikke har ledig time før om tre måneder. Da driter man heller i godkjenninga.

Hva er det du skal godkjenne som krever timebestilling da? Alt av senkesett, registrering, etc. kan tas på drop-in. Her i Tønsberg har de drop-in to hele dager hver uke. Bare å møte opp og få et kønummer, så venter man til det er gjort. Tipper andre trafikkstasjoner har samme ordning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at mange ikke klarer å håndtere alle hestene, men tror de undervurderer folk litt - virker som de tror folk kun bytter motor og drar avgårde. Folk flest bygger bilen rimelig gjennomført på den tekniske siden mtp dekk/felg/understell/bremser. Er ikke som før i tiden når folk rrævkjørte ombygde Ascona Ber og 240er med V8 o.l.

Et annet faktum er at nesten alle verstingene går på prøveskilt på bane, og er et sjeldent syn på veien. Der kjører alle entusiastene rundt i pizzabilene sine med diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så ufyselig provoserende... hvorfor er ikke bt litt mer imøtekommende når folk prøver å gjøre det riktige da? folk vil jo gjerne få sine bygg godkjent, men bt er jo ikke interresert i dette. Dette resulterer jo da i at det går mange slike ektrembygg uten skikkelig "sikring".

Hadde bt sagt at:

greit, vi kan godkjenne bygget ditt. Betingelsene er at du må ha bremser, sikkerhet (bur, belter, seter osv), understell og generel stand på bilen som matcher motor krefter.

Da ville folk i mye større grad fulgt disse retningslinjene, dermed hadde vi hatt MYE tryggere biler rullende omkring.

Men når alt kommer til alt så er det jo sjåføren alt hviler på. Til og med en 316 kan jo bryte norske fartsgrenser med det dobbelte. Er ikke noe vanskeligere å kjøre seg ihjel i en 316 enn en m3...

BLIR SÅ UTROLIG PROVOSERT AV SLIKE UVITENDE BEDREVITERE :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i mye av det politiet sier her, hvor da dem som bygger motorer i bilene sine og er dumme nok til ikke å forsterke bilen, samt oppgradere bremsene..

Men når derimot biltilsynet sier at store felger og senking bidrar/involveres i ulykker, så er dem jo akkurat like TRANGSYNTE som det stereotypiske synet vi har på dem fra før av.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt mange andre ganger. det er holdningen fra yndighetene sin side som er totalt feil!

jeg har prøvet å få godkjent min e30 turbo siden 2005 da jeg startet å bygge den så smått. Det hele var gull og grønne skoger inntill det viste seg jeg hadde datasprut(!) et annet problem var jo at jeg planla større bremser, de var jo ikke typegodkjent for bilen (jada, de hadde papirer)

neste sak var jo da at jeg ikke kunne dokumentere absolutt alt av deler så jeg kunne godkjenne som den schnitzer s3t jeg skulle(les: motorstyring og type turbo)

at effekten var innenfor og resten var likt hjalp ikke.

nei forstå det den som kan, jeg er helt enig med daniel/ha|||on, stian og gjengen, her graver de sin egen grav.

stalltips: kjøp veteranbil å gjør som du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chipping av standardbiler nekter jeg å tro er noen sikkerhetsfare (da snakker vi tross alt 0-50hk), men jeg er ikke enig med resten av dere om at de kun har fritidsproblemer. Vi har hatt flere dødsulykker de siste årene med syke biler med uerfarne sjåfører. Opptil flere på prøveskilt. De fleste husker sikkert Skylinen i Kristiansand for noen måneder siden.
Ikke min feil at mongovegvesen ikke har ledig time før om tre måneder. Da driter man heller i godkjenninga.

Hva er det du skal godkjenne som krever timebestilling da? Alt av senkesett, registrering, etc. kan tas på drop-in. Her i Tønsberg har de drop-in to hele dager hver uke. Bare å møte opp og få et kønummer, så venter man til det er gjort. Tipper andre trafikkstasjoner har samme ordning.

Her ventet jeg 3 måneder og måtte forklare at godkjenning på bil gikk ut, og fikk da komme inn til en dritsur kontrollør som jekket bilen på feil plasser og hvor han ikke var interessert i papirer på senkesett, men alt annet på bilen...

Var lille julaften da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...