Gå til innhold

E34 550TTi V12


E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir spennende å følge med på dette! Den cabben du bygde ble passe rå :headbang: , og jeg regner med dette blir vell så bra !!

Ja den ble bra tilslutt,er veldig fornøyd med den. Går fint og oppfører seg veldig bra på veien. Blir kun plukka frem på solskinnsdager,er jo det den er bygd for :wink:

Denne 550'n blir meir løps-prega mht vekt,effekt og utseende. Er ikkje alle detaljer som er på plass,men har avgjort det meste mht ulike løsninger :wae:

Stay tuned 4 more :geek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering her etter gammelt.

Har nå fått resten av delene eg venta på(lager,bolter,måletråd osv..)

Toppakninger vart bestilt på Bmw,sjekka delenr på delefilmen også.

Noen som veit kvifor de er ulike :?:

zhkdjn2a95pkpv9eif36.jpg

Lageroverfall til veiva rengjort og klar for prøvemontering

iofnu0txainqotz53r0v.jpg

Rengjort og montert inn nye lager i blokka

a7o335362tu7gbjzvcc6.jpg

Plastigage for å måle klaringer,brukt på begge sider av alle journalene

b2y2dht42u8wa2egc6se.jpg

Rengjort veiva og lagt på plass i blokka

6clilavd3pb3ejqpgv91.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montert resten av lageroverfall m/nye lager

986vw83oup98tyz3curq.jpg

Alle deler på plass,foruten ytterskruene(støttefesta).Ettersom de har ingen betydning for lagerklaringa monterer eg ikke desse før endelig montering av veiv&lager.

8ss9q715ozt8z98j47o4.jpg

Jaja,klarte jo selvsagt å glømme papira med tiltr.momenta heime :stupid:

Så da kom eg ikke lenger enn dette ikveld,ettersom eg må på jobb inatt kl 0345 :tongue:

Får prøve til igjen imorgen kveld el noe,viss ikke :beer::drink: tar meg først :whistle:

u2sznrdcz6dzh35ulgzz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at de toppakningene har den samme fargen, om du snur den ene? virker som det kun er to like toppakkninger, og den ene er snudd, så den passer på motsatt topp..

Kan hende jeg er laangt inne i skogen nå, men thats my guess :)

Fargen er ikke nøye med. Og hulla passer som de skal,er litt ulike venstre og høyre sylinderbank. Tykkelsen er lik.

Det eg ville se om dere merka var metalltetningene på sylindrene,er forskellige på pakningene. Skjønner ikke kvifor :oo:

EDIT: Var visst like ja,kun forskjell på fram&bakside mht metalltetningene :drink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har bilder av bredfront på E34 kontra vanlig front?

00rc8tfvrn87x7sohty1.jpg

pb4dkpgsg616olmyu79o.jpg

Hva er forskjellene på desse?

V8-utgavene fikk denne da de ble lansert (530i med storsekseren gikk ut og 530i/540i med V8 kom et par år etter), og så ble alle modellene senere faceliftet med denne fronten + M5-skjørter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berre å følge med ja,skal smelle sammen motorn nå! Bunndelen først,så må eg gå igjennom toppane og overhale det som trengs der :-k

Deretter går eg løs på bilen,røske ut motor,drivverk&oppheng samt begynne på karosseriet. Myyyye jobb men artigt :sly:

Imorgen håper eg å få begynne tidligt(viss eg finner igjen papira mine med tiltr.moment da...) og få gjort ferdig bunndelen så langt det går.

Viss noen trenger div M20 deler og andre ting fra denne bilen som eg ikke skal bruke,så syng ut! Går bare på dynga ellers...

Driver og finskriver godkjenningssøknaden til BT nå,verdt et forsøk :evillol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...