Gå til innhold

E34 550TTi V12


E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

Vart endel timers arbeid idag også,sjøl om det kansje ikke ser slik ut ;)

Vart desverre en hindring da eg fant ut at eg hadde fått for lite rådebolter,mangler til 6 råder :stupid: Forbaska at en aldri kan få noe som stemmer...

Men fikk som sagt gjort litt. Målt ut div lagerklaringer på alle journaler,råder osv...vektjustert råder&stempel,gappet ringer etc...

Drar til med moment&gradskiver så en får lest av toleranser

0kvisg9fdc2yeuzdi8bm.jpg

Syns det var litt tight klaring både på veiv- og rådejournalene,henholdsvis 0.038 og 0.042 :-k

Er innafor toleranser men hadde ønska meg litt større klaring...jaja...

tsz5kcywu6bqvsxyryhi.jpg

Aksialslakken var heldigvis grei!

jbc31hbm7q9l6qn96kc0.jpg

Endelig ferdig med dei forbaska kjedelige utmålingane,på tide å vaske vekk måletråd restane frå veiv&lager,sette de inn med olje og montere permanent! Deretter gjøre det samme med rådene.

295tkkg52x9hqjzlhzwz.jpg

8tiuxtlt1x33pzop7btt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikkje akkurat verdens mest spennandes arbeid å gappe x antall stempelringer :whatever: Spesielt ikke når en har 36 stk :whistle:

Tok litt ekstra,ca 0.25mm ekstra over det maksimalt tillatte på den øverste ringen. Dette for å kompansere for den ekstra varmeutviklinga overladinga vil gi. På ring 2 holdt eg meg til max akkurat.

bt1szu7um5pa89ytmkzd.jpg

b10qk0m6776bw951r8sp.jpg

Etter gappinga og ringer er montert vart både sylindervegg samt stempel innsatt med rykende fersk Castrol :santa:

s5zqyf2nv9b0hunn2kv2.jpg

På tide å få stempla hjem igjen der de hører hjemme!

93vp3azkjsrvfckxwvw9.jpg

Fikk montert 9 råder&stempler,resten blir kansje gjort imorgen. Blir å bruke de gamle rådeboltene inntil de nye kommer,blir kun lett tilskrudd for å holde de på plass.

Går iallefall fremover om ikke annet :beer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*prosjekt merket :D

Btw: du hører fra meg om du greier å godkjenne den der - vertfall gjøre trafikkstasjonen "din" det! :D

Utvilsomt tvilsomt at det går,hehe...But worth a try ;)

Driver du å planlegger en godkjenning på noe?

Nei, var over den fasen for et år siden...hehe (tvungen motorbytte). Endte med at jeg kjører originalt og lovlig, og har ikke råd til å bruke studentkronene til bilbygging - per dags dato vel å vite :wink:

Men til den gang jeg får, så skulle jeg gjerne visst hvordan man får en m70b50 godkjent i en random 3 eller 5-serie!! hehe

Uansett et spennende prosjekt som jeg vil følge med på :) Er jo for øvrig prosjekt med bygging av svært motorsenter på gang i rogaland, så kanskje vi her nede også snart kan mishandle bilene våre lovlig snart, enten det er hvite skilt på dem eller ikke - og da trengs litt mer motor enn originalt :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende prosjekt, må si E34 fremdeles ser grom ut, 20 år etter den kom.

Er ikke mange biler jeg kan si det om, men jeg er kanskje litt me(ø)rkeblind?

8)

Stå på!

Ja syns den holder seg bra,fine former. Spesielt viss en sammenligner den med visse andre bilmerker av samme årgang,lite å rope hurra for der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*prosjekt merket :D

Btw: du hører fra meg om du greier å godkjenne den der - vertfall gjøre trafikkstasjonen "din" det! :D

Utvilsomt tvilsomt at det går,hehe...But worth a try ;)

Driver du å planlegger en godkjenning på noe?

Nei, var over den fasen for et år siden...hehe (tvungen motorbytte). Endte med at jeg kjører originalt og lovlig, og har ikke råd til å bruke studentkronene til bilbygging - per dags dato vel å vite :wink:

Men til den gang jeg får, så skulle jeg gjerne visst hvordan man får en m70b50 godkjent i en random 3 eller 5-serie!! hehe

Uansett et spennende prosjekt som jeg vil følge med på :) Er jo for øvrig prosjekt med bygging av svært motorsenter på gang i rogaland, så kanskje vi her nede også snart kan mishandle bilene våre lovlig snart, enten det er hvite skilt på dem eller ikke - og da trengs litt mer motor enn originalt :D :D

Søknaden min dekker det meste og sammenligner det meste.Vekt,effekt,avgass osv osv... Men blir sikkert pælma i søpla av BT uansett :lol: Time will tell.....

Vanskeligt å bygge noe slikt viss en ikke har noe inntekt ja. Har huslån i tillegg så det tar tid for meg også å bygge hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det oljepumpa som skulle få seg en overhaling. Ganske så greitt å vite tilstanden på denne også :wink:

Var iallefall skitten og tilgrisa utvendig,satser på at den er brukandes fortsatt.I tillegg syns eg pumpa var treg og tung å tørne rundt.

Tok først ut fjæra til trykkventilen,ventilen gjekk nokså tregt. Nicht gut...

Så demonterte eg baklokket og plukka pumpa bit for bit.

ff2prmk3fshwd9t2ro1h.jpg

b66vsxhfevvfwtgdkq22.jpg

Rotorer,kanaler og stempel var som fryktet fulle av dritt,avleiringer og gammel olje!!

ciz78omyx4v1gl9hkvl5.jpg

Fant i tillegg til den overnevnte "gjørma" desse bitene inni silen på pick'up som løsna etter lengre tids bad i UniRens.

rvzt1x2ecq915xvlen9r.jpg

Trykkventilen fikk samme omgangen med rens,og beveger seg nå fritt og lett,uten motstand! Demonterte alle tannhjul osv,rengjort og inspisert etter slitasje og skader.

Normal slitasje fantes,men klaringer mellom tannhjul samt huset var akseptable for fortsatt bruk.

Rensa deretter alle deksler,hus og kanaler.

Deler renset,kontrollmålt og klar for montering igjen

t7va8zgkd0npilt2n4vj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aksialslakken var litt i overkant syns eg,er jo som regel det en måler tilslutt som er verst hehe...

h7unvizr6ws68p5qxj7c.jpg

Men da lyt en fikse dette da vettu! Fant fram rettklossen,800 papir og slipte ned 0.015mm sånn ca på baklokket.

vpkb3sccrn9l3lv3jxmh.jpg

Og dermed var det grei toleranse der også :headbang:

lsxzhqwnzwvmd0u3zp1c.jpg

Skrudd baklokket på,pressa trykkventilen på plass og pumpa var då finito!

1m3etmgo5ycrr2eg5wxg.jpg

:clap:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...