Gå til innhold

"Sjømanns tråden"


Espen^^
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke akuratt sjømann, men jeg jobber som elektriker under byggingen av aker spitsbergen. (Ja den er registrert som båt)

Her er et bilde fra når de koblet sammen plattformen og skroget.

Det var visstnok verdens største løft. Mellom 11 000 og 12 000 tonn.

228636.jpg

Aker sier vel også at det er verdens største SSDR, eller Semi submersible drilling rig om du vil ;)

Jeg skal muligens begynne å jobbe på den når kommer seg til havs over jul en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frakter appelsinjuce;) Både frossen, og flytende.

Den der rommer seriøst MYE juice :shock:

Regner med den stopper innom veldig mange havner på turen for å losse, men hva tar denne med tilbake til juice-land da? Må vel nødvendigvis være mat, drikke eller noe annet hygienisk for at det skal være forsvarlig?

Trodde jeg hadde bilde av juicetankene en plass men fant det ikke.. Uansett så er tankene relativt små i forhold til båtens størrelse da de er mer ellipse formet . De har altså rikelig med luft rundt tankenen som de kjøler ned for å slippe å ha element inne i tankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som maskinist har jeg bare jobbet på M/V Tampa

elg5nh77voeqfllv0kwf.jpg

men kommer til bytte til Tamesis til neste tur ut. (ligger bilde av den på side 2 i tråden jeg linket til).

har ellers jobbet som motormann på bl.a alle de nyeste hurtigrutebåtene (vikar/lærling), en god del ferger i forskjellige rederi, og en par mindre fiskebåter.

dere som jobber på plattform, går dere på 1:2 system? hvordan er hyra der, og hvordan er det å få jobb der som maskinist? send gjerne på pm og dere ikke vil ha det ut i "offentligheten". ;)

spekulerer litt på å prøve noe annet, da livet utenriks holder på å ta kverken på frøkna.

den juicetankern der oppe, hvor går den, og hva slags nasjonalitet er det i hovedsak på crewet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på LNG/C Arctic Lady i sommer, men er tilbake på skolen nå for å gå ferdig maskinistskolen. Her kommer vertfall noen bilder.

Fra drydocking i Brest, Frankrike

hobqbjm5zek9z9vhizvs.jpg

Til ankers etter bunkring i Skagen, Danmark

kiw78p65ys0lwb5mz56i.jpg

Snøhvit i skumringen under lasting

5ymoe9s7ytr7xyn2fdee.jpg

Turbiner og gir

m6ha8etlr1ftp5atxlnk.jpg

På vei gjennom Suez kanalen

erldds1hfd3wpv1e7odb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Høegh som har Arctic Lady og Arctic Prinsess ja. De andre maskinistene kjente Ole Johnny fra kadett-tiden hans på princess, så hørte de nevnte navnet av og til ;)

Jeg er jo ikke selv fra Tønsberg, men bor der mens jeg går ferdig skolen. Wilhelmsen liker vell å ansette folk fra opphavs-området :P

Hvordan blir det med nordmennene når de flagger ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngvejos, Morsomt å finne den "svære" 5-akslede heisekranen til høyre for riggen, det er først da man skjønner hvor stor riggen er... ;)

Du kan også se på den blå og hvite mobilkranen ved siden av plattformen. Den er rundt 120m høy. Kunne visst løfte 1200 tonn ved kort arm.

Det er greie dimmensjoner på båten, men litt mange trappetrinn. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på LNG/C Arctic Lady i sommer

http://images.bimmers.no/files/hobqbjm5zek9z9vhizvs.jpg

Hva frakter den i disse boblene? Er det ikke en fryktelig raus måte å disponere sårt trengt plass på, eller er det ikke så plass-fokus på båter som f.eks fly og lastebiler?

LNG. Flytende naturgass.

Kuleformen er for at tanken skal tåle trykket.

Mer om det her.

http://no.wikipedia.org/wiki/Gasstankskip

Snøhvit i skumringen under lasting

5ymoe9s7ytr7xyn2fdee.jpg

Fungerte skiltet på kaien greit? Det er det jeg som har lagt fiber til. :P

Det var en kald og vindfull opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...