Gå til innhold

BMW E-30Turbo


e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

tenkte jeg like gjerne kunne starte en prosjekt tråd for det blir nok ikke så lenge til jeg starter med å fikle med den nye bilen min heller :D

denne bilen er innhandlet pga en ting, og det er merknadene som står i vognkortet. bilen er ombygd med større bremser fra alpina og er godkjent med turbo og en del høyere effekt enn orginalt.

bilen puttrer idag rundt med 0.6bars ladetrykk og griner egentlig bare etter å få bli shinet opp i vinter med litt rust flekking. oppgradere understell osv. har datasprut og masse kjekke deler som skal settes over fra den andre e30'en min.

er enn så lenge litt usikker på hva jeg gjør med motor, men jeg har et litt høyere effekt mål denne gangen til banebruk enn hva jeg hadde med min forrige motor. :wink: bilen skal uansett kunnes kjøre daglig og litt av den gode kjøre komforten som e30 kan ha må beholdes.

skal få laget en ordentlig prosjekt tråd med planer, mer bilder og hvilke deler jeg har på "lager"

i og med at jeg nå sitter med 2stk e30 turboer, kommer jeg nok til å ha ganske mye turbo deler for salg i fremtiden når jeg plukker ned den andre og begynner på den nye.

uksmofnlkyackvxhy896.jpg

et bilde av grombilen hører med :D:D:D

Endret av e30 tic
Ny heading
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke valgt den fargen om jeg fikke velge på ny. men i 2000 ble bilen strippet helt ned og sandblåst så den er blå/lilla over alt, innvendig i motorom dører osv. så fargen som den har blir beholdt uansett.

den er faktisk ikke så stygg når man er vant til den :lol:

å prissette en slik bil er jo vanskelig, kommer jo alt ann på hva folk er villige til å gi. gammle rusta e30 ligger jo høyt i pris om dagen.

naf tok verdi/forsikringsstakst på denne bilen i 2003. den var da på 80lapper.

i mine "øyne" er det verdt litt å ha 2.5 turbo intercooler og 195 kw i vognkortet vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kopi av vognkort hadde vært kult =) godkjent med orginalt 325 understell?

jeg kan legge ut så det viser at det jeg sier er riktig. men å dele ut kopier a det orginale vognkortet er ikke noe jeg kommer til å gjøre.

er godkjent med alpina bremser. bremseforsterker, 296mm skiver osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kopi av vognkort hadde vært kult =) godkjent med orginalt 325 understell?

jeg kan legge ut så det viser at det jeg sier er riktig. men å dele ut kopier a det orginale vognkortet er ikke noe jeg kommer til å gjøre.

er godkjent med alpina bremser. bremseforsterker, 296mm skiver osv.

Ja er jo info om hvilket understell og slikt som er viktig for oss andre som vil godkjenne ting og tang =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jeg den eneste som liker litt slike farger på turbobiler/banebiler? ikke akkurat denne fargen som kommer frem på bildet, men regner med fargen ikke er så falet som d ser ut som.. det begynner jo å bli så mange e30 turboer nå fortiden at man må gjøre litt for å bli lagt merke til..

Tøff bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jeg den eneste som liker litt slike farger på turbobiler/banebiler? ikke akkurat denne fargen som kommer frem på bildet, men regner med fargen ikke er så falet som d ser ut som.. det begynner jo å bli så mange e30 turboer nå fortiden at man må gjøre litt for å bli lagt merke til..

Tøff bil:)

lakken er ikke falmet nei, men den har begynt å få noen rustflekker desverre.

den er lakkert innvendig overalt i samme farge så da er det ikke så galt føler jeg. kan ikke se at den en gang har vert grå.

så blir det jo enkelt for folk og de lokale pelle å følge med på hvor jeg er til en hver tid med slik farge :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...