Gå til innhold

BMW E-30Turbo


e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med vellykket prøvetur da :D

Fikk du sjekket at tenningen var rett?

takker!

fungerte bra helt til bakpotta mi løsnet hehe. skal få slakket av wg staget litt idag og ordnet eksos så blir det justering igjenn.

fikk ikke tenningslampen min til å fungere, men tror ikke tenningen er langt unna. virker fornuftig med den tenningen jeg har på tomgang osv...

skal prøve med en annen tenningslampe idag.

måtte dra ned tenning en hele del, jeg har jo ladtrykk lenge før forrige eier av sprutet hadde på sin 2l

fikk den til å gå greitt på tomgang, og nå ligger den fint ved cruising også..

syns disse m20ene er glad i suppe på tomgang? hvilken afr har du på tomgang? jeg har ca 900omdr på tomgang. må ned på ca 13 på lambdaen før den går pent.

Min m20 er også littt ekkel på tomgang.. Får den ned i 14 afr, men den har ekkel gange.. Min ligger på 1000rpm.

Hvor store dyser har du? Jeg har deka 788cc..

Jeg skal prøve å bytte fra multipoint til semi-sequential, da tror jeg forbruket vil gå ned og tomgangen bli mye penere!

Lurer fælt på hvilken afr en original m20b25 sugemaskin har på tomgang.

min går greitt på tomgang på 800-900rpm.. høres orginal ut egentlig. men jeg har "bare" 465cc. mistenker haltech er for grovt til å få perfekt tomgang med så grove dyser..

ja hadde vert morro å sett. sjekket plxen min opp i mot en sprell ny innovative (lc2?) igår.

har en b23 jeg kunne testet på men det blir ikke det samme.

vil kunne justere ladetrykk på data eg :lol:

skal teste emr idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i følge epromen fra en 173 ecu (m20b25 facelift) ligger A/F på 13.6 ved 880RPM, da kan det hende den faktisk går enda feitere på 750 eller hva tomgangen nå er igjen.

Kan godt hende at lambdaen ikke gjør noe under 880rpm

tenninga ligger på 15 grader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i følge epromen fra en 173 ecu (m20b25 facelift) ligger A/F på 13.6 ved 880RPM, da kan det hende den faktisk går enda feitere på 750 eller hva tomgangen nå er igjen.

Kan godt hende at lambdaen ikke gjør noe under 880rpm

tenninga ligger på 15 grader

okei.. samme kan det være nå:) håper på mapping i helgen. travelt hos Håland virker det som.

du kan sende meg en pm om du vil. har litt matnyttig info til deg ang godkjenning om du er inntr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen tall?

tja. har slitt med ladetrykket litt idag. men turboen hadde ikke mer å gi etter 0.8 i trykk så det ble 220hk og 340nm på 0.8 på navene.

den gav 110hk på som sugemotor på nav,standard 325 målte rundt 120hk,så det er nok reelt med tanke på hvor stor flaskehals eksosen er.

men sleit med ladetrykk så jeg hadde ikke det momentet i bunn som eg har hatt før.trur dumpen får mye av skylda. oppdaget det når eg kom heim igjenn. får se litt på det i uka.

ellers happy med selve justeringen på dyno :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite nytt å si her.. hadde av eksosen idag og sjekket turbo osv, ser ut for at den lille snurra mi har takket for seg:( hadde håpet den skulle holde u år men.

har en god del slakk aksial slark og det er dårlige greier.

tok et bilde etter eg haddee rydda litt og vasket leketøyene i fine vår været på vestlandet :D

s3vqhfk7y5ifre3j87gn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke rart du slet med ladetrykk med tanke på aksiallageret.

noen papirer eller? send gjerne på pm. sammen med et tenningsmap f.eks;)

hva er problemet med dumpen?

har detti ut litt nå, dette er en b25 ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke rart du slet med ladetrykk med tanke på aksiallageret.

noen papirer eller? send gjerne på pm. sammen med et tenningsmap f.eks;)

hva er problemet med dumpen?

har detti ut litt nå, dette er en b25 ja?

nei og i tilleg har nok wg stått åpen, den gikk som "pokker" i benken og når vi var ute og testet, men gradvis dårligere på høyt turtall på vei hjem :(

eg har kurvene ja, ligger i bilen, men di er jo ikke helt reele ettersom den ladet sykt seint opp.

er en b25 med smidde stempler ja. usikker på komp osv. uportet. alt org.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...