Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi får fortsette litt der vi slapp i går:

Ved siden av E28 er det nok E12 som er mitt hjerte nærmest ja!

Noe så lekkert!

Det går sikkert an å lure inn noen E28 i bakgrunnen på noen av bildene.;)

Som på dette bildet fra et entusiasttreff, for eksempel - hvilket vakkert syn.

Her skulle man ha vært::)

3vmsb21mxuf073ze3si6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med denne tråden? Alle sidene kommer/vises i "widescreen". Dvs jeg får scrollbar nederst på skjermen , slik at jeg må "midtstille" for å kunne lese tråden. Menyen på venstre side og annonsørene på høyre side forsvinner da fordi "visningen" er for bred. Og det er kun denne tråden. Hvorfor? Noen andre som har det slik?

Beklager OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What's wrong with this picture?

3kv7baest911yp02i3ei.jpg

Selv om bilbelte var montert i forsetene på mange nye biler på dette tidspunktet - inklusive den på bildet - ble det ikke påbudt å bruke dem før 1. januar 1976. Dette var i Tyskland - i Norge ble påbudet innført 21. september 1979.

Dette er mitt nye bakgrunnsbilde på PCen...Herlig bilde med sprek jente :wink:

En bekjent av meg hadde en Golf 1 GTI regget i august 1983, og den hadde ikke belter i baksetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere i denne tråden postet en link til Rhapsodie in Blech - eller How Germans learned to drift;) - som viser privatbilister ca 1970 som forsøker seg på Adenauer Forst på Nürburgring.

Tusen takk for denne linken, var mye heftig kjøring. Sjelden man ser film fra såpass mange år tilbake.

Den kvinnen skal være glad hun ikke ble halshugget i den rundvelten, var utrolig nære på å gå skikkelig gærent...

Og apropos disse dekkmønstrene: For noen år siden fant jeg de gamle sommerdekkene på originale stålfelger til min fars gamle Citroen CX i garasjen (som har ligget der siden huggingen i 1991), og de hadde samme mønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mitt nye bakgrunnsbilde på PCen...Herlig bilde med sprek jente :wink:

Ja, ikke sant.:) Dette er fra en av de første testene for tysk presse, og jeg synes egentlig de kunne fortsatt med kvinnelige modeller - det beste fra to verdener, liksom.:D

Jeg har tidligere i denne tråden postet en link til Rhapsodie in Blech - eller How Germans learned to drift;) - som viser privatbilister ca 1970 som forsøker seg på Adenauer Forst på Nürburgring.

Tusen takk for denne linken, var mye heftig kjøring. Sjelden man ser film fra såpass mange år tilbake.

Den kvinnen skal være glad hun ikke ble halshugget i den rundvelten, var utrolig nære på å gå skikkelig gærent...

Endel rart i den filmen, ja - og ikke bare kjøringen. Personen som kryper ut gjennom en knust frontrute på en bil som ligger på taket, samtidig som en gruppe andre snur bilen rundt, kan nevnes. :shock:

De vi ser i denne filmen har vel i dag her egne barn som sitter å lurer på hva deres barn driver med - og ligner de besteforeldrene, kan de ha grunn til bekymring...

Ellers så er musikken til filmen artig første gangen man ser filmen, men ikke tredje gang. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere i denne tråden postet en link til Rhapsodie in Blech - eller How Germans learned to drift;) - som viser privatbilister ca 1970 som forsøker seg på Adenauer Forst på Nürburgring.

Tusen takk for denne linken, var mye heftig kjøring. Sjelden man ser film fra såpass mange år tilbake.

Den kvinnen skal være glad hun ikke ble halshugget i den rundvelten, var utrolig nære på å gå skikkelig gærent...

Endel rart i den filmen, ja - og ikke bare kjøringen. Personen som kryper ut gjennom en knust frontrute på en bil som ligger på taket, samtidig som en gruppe andre snur bilen rundt, kan nevnes. :shock:

De vi ser i denne filmen har vel i dag her egne barn som sitter å lurer på hva deres barn driver med - og ligner de besteforeldrene, kan de ha grunn til bekymring...

Ellers så er musikken til filmen artig første gangen man ser filmen, men ikke tredje gang. :?

Priceless.... Musikken er herlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere vist bilde av digitalur-løsningen i biler med turteller. Her er 1976-utgaven, som vel ble den siste med analog klokke. Vi ser at denne bilen ennå har tidlig design på ratt, og på girspakmansjetten har BMW ennå ikke droppet gummibelg-løsningen.

Legg derimot merke til at den tidløse pedalløsningen.:)

lka5cte1fm2obhrm6lem.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...