Gå til innhold

**En hyllest til BMW E34!**


///Martin
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor skal jeg begynne. Har hatt 4 BMW`r til nå der alle sammen har vært 3-serie og 4-sylindra. Så for litt over en måned siden fant jeg meg en ok vinterbil da M3`n skulle vinterlagres. Valget falt på en ganske orginal E34 91mod 24v som hadde rullet respektable 266000km. Kjøpt av en voksen kar som hadde eid den i litt over 10år. Dette ble altså min første 5-serie og ikke minst første rekke sekser. NAM for en lyd den sekseren maler ut. Men hva annet kan jeg si enn: "for en fantastisk kjøremaskin!" Ikke rart at BMW kaller seg oppfinneren av kjøreglede når en bil på snart 20år som har rullet jordens omkrets et par ganger kan føles så fast, solid og sikker! Ikke minst stor, jeg elsker den stoooore plassen i coupen. Er selv litt over 190cm på sokkelesten og da er det bare nydelig å sette seg i et sete der jeg får støtte langs hele ryggen!

Ikke ta feil av meg jeg har kjørt 5-serie flere ganger før, der i blant veldig mye faderns E39 520i sport og den er helt rå når det gjelder kjørekomfort. Kanskje jeg var veldig heldig som fant et godt holdt eksemplar da jeg handlet denne, men uansett om den trenger litt rust stell, nye filter og annet småtteri er det rått hvor bra den holder seg.

Så det spørs nå til våren om M3`n blir byttet ut til fordel for en M5. Hvem vet, ikke jeg iallefall da det er utrolig vanskelig å kvitte seg med sin store kjærlighet :D Kun tiden vil vise!

xbuk8sxsg5x7kb97ui7n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 er den aller beste! Har selv hatt E39 og E34, og mens jeg hadde E39, selv om den var helt herlig, gikk jeg rundt og var litt avstandsforelska i E34.. Gleder meg til alle jeg skal ha i fremtiden;)

Forøvrig, en liten link til de som liker E34:

:D:D:D:love::love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også E34, men tiltross for en gjennomført kvalitet begynner modellen dessverre nå å bli gammel. Vi skriver snart 2009 og de nyeste variantene av E34 er derfor 13 år gamle... og det er svært lang tid i bilverdenen teknisk, dynamisk og ikke minst sikkerhetsmessig. Husk at E34 kom på markedet allerede i 1988 og at modellen derfor er utviklet på midten av 80-tallet. Det er lett å la seg sjarmere av old school BMW´er, men hvis jeg var i markedet for en gammel 5-Serie til daglig bruk ville jeg heller ha satset på en nyere E39. Den koster naturligvis mer, men de pengene er ikke bortkastet hvis man kommer ut for en alvorlig ulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^ Ikke vær så fornuftig i denne tråden, Fredrik :D

Jeg koser meg i min e34, tross liten motor og enkelte feil..

Hva jeg skulle gjort for en Alpina :(

GGB2.jpg

E34 skal være lav

vacationsmall.jpg

SL730215.jpg

IMG_2268.jpg

img2115rn3.jpg

Lagrer forresten alle bmw bilde jeg ser på nettet som er verdt å ta vare på. Det begynner å bli ei ganske så stor mappe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på min andre BMW, min første E34 og min første M-bil Og denne funker som bare det :) Og S38'en maler så nydelig :P Blir aldri lei den lyden :) Og jeg trives med å kjøre bilen og går heller ikke lei av lange distanser:) Hvis jeg økonomien holder seg så tror jeg at jeg aldri skal selge den 8)

Slenger med ett par bilder av Grombilen :)

e63zk75ua8rwvdvm5gyb.jpg

5m3l2gcwvjjir8sckvx3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...