Gå til innhold

**En hyllest til BMW E34!**


///Martin
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Den øverste stven var ekstra nydelig Min ene 92/94525tdsa har detaljer som hekkspoiler fra Hartge org med TüF papirer. frontleppa byttet jeg desverre i en 540 leppe. Lesjøford 40 40senk. 540bremser sort sport skinn m varme. V8panser M5Nürnburgring felgene. Nye skjermer med blink. Mulig sort taktrekk kommer på plass når ruta slikevell skal byttes pga rust i øvre kant og h hjørne A stolpe.

Sedanen min skal bytte farge fra marine blå til diamantshwarz 181. Gleder meg litt til den kommer hjem, må vel investere i kamera eller ny mobil da. Stven er 92 525ix manuell. Planen var å bygge den om til Alpina 3,0IX men stod på penger og for mange biler i og utenfor stallen- Har desverre slettet alle bilbildene mine, Angre.

Liten entusiasthistorie. Sommeren for 2 år siden skulle jeg + kompis(STOR BMWfan 7serie) ta turen til Gøteborg via badeland fra Asker. E60 523en ble lastet å i nesten 30+ kjørte vi avgårde med Ac på fullt. Kompisen var stille, men fornøyd, sønnen i baksete stille og irritert på to søstre på hver side som klagde på musikk og trekk og at de ikke ville eller på død å liv skulle låne noe av hverandre. Ved gatekjøkkenet ved ca Gardermoen ble kompis sur og satte jentene sammen. Det medførte klaging på platikkanten rundt håndtaket til baksetet. Det var hardt lugget osv. Jeg hadde fått sti på øyet av trekken og farbannet ACen som leverte for mye luft i nakke hodehøyde osv Vel framme på badeland(nå med to kranglende tiåringer en drittsur mutist på 18 og en kompis som satt og rettet ryggen hele tiden begynnte vi å lesse ut, junior og kompis fortsatt sur og de minste i harnisk over det meste.

Så sier minsta, Pappa kan vi dra hjem å hente bilen? Vi har jo bil, faktisk ganske ny repliserer jeg. Junior lyser opp å sier, Kan vi det fattern? Hvorpå mellomste jenta sier alvorlig. Jeg savner den ordentlige bilen jeg og den fine brumminga fra motoren. Jeg fortalte at det var 4,5 timer tilsammen med kjøring, men de sto på sitt. Kompisen sa det var greit å være barnevakt og junior og jeg returnerte til Asker. En sommerferie med 525i takluke og fornøyde mennesker fulgte og for første gang ingen verkstedstopp(sikkert også siste). Ingen husker noe spesielt fra turen annet enn bilbyttet.

Pedro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 er rett å slett bare beste å mest gjenomførte bmw'n i senere tid. Kan ikke samenligne verken E39 eller E60 i kvalitet å holbarhet. De sistnevnte minner mere å mere om samleband å plastik.

Har hatt ny( nesten) E39 M5 H5 hartge med alt av stasj og helt ny E60 535D Hartge twin turbo diesel + div andre helt greie bruks biler men ingen som kan samenlignes med en god e34 i perfekt stand.

Desutten er den lett å få litt krutt i å karoseriet er stivt å tåler litt bank uten at det blir knirking/ plast lyder. Har til opplysning e34 fortsatt som er i bruk :)

I 1992 vart jeg en lykkelig eier av en -87 Ford Sierra RS Cosworth vingebil :) konge den gangen da du var 18 år å ny barbert, men 2 år etter da jeg kjøpte min 2 e34 , en 535ia fra -92 altså siste mod med store 6 syl motoren var jeg dobbelt så stolt ;

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte min første E34 når jeg var rundt 18-19 år, det var en calypsorot 1992 525i, gjett om jeg var imponert :-) Har alltid likt BMW, har vært innom bla. E46 og X3. Tidligere i år, ca 13 år etter mitt første møte med E34 kjøpte jeg meg en. Den står nå i oppvarmet tørr garasje og venter på våren. Håper tiden går fort! :-)

0wmx3xykx1j5pd8mo1ri.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt min 3.e34 nå.Kjører e39 daglig og er veldig fornøyd med den:)Min første e34 var en 535i så kjøpte jeg en 525ix touring.Nå har jeg kjøpt en 88 mod 525ia som skal pusses opp.Elsker kjørecomforten i e34 som har et forholdsvis tidløst utseende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...