Gå til innhold

Bytte av seter i E39


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for det nyttig og informativt svar. Det blir til at jeg ender opp med et meget pent, grått M5 interiør i løpet av Januar. Har allerede en for hånd som ikke kommer til Norge før da! Så da satser vi på at det går i årning's også roper jeg ut dersom jeg trenger mere hjelp.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

Ligger det altså strøm til setevarme i bilen idag? Eller må jeg trekke dette også? Ettersom bilen er tyskimport har ikke bilen setevarmere, så jeg må bytte ut bryterpanelet til setevarme og ASC.

Så vidt jeg husker så er vel sikringsboksen til E39 under panseret. Lønner det seg å få sikringene til setet der eller lage en annen variant under setet?

Forhørte meg med GS som mente at det ligger ledningsnett klart i bilen fra før av, noen som kan bekrefte dette?

Da håper jeg på mange svar. Bilen har forøvrig ikke nedfellbart baksete og jeg kjøper derfor et interiør med fast rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byttet akkuratt seter i min E38 pre facelift til facelift seter. hadde manuelle seter med varme. og byttet til elektriske komfortseter med varme og "masasje" kontaktene var ikke like. men begge kontakter har en del tynne ledninger. og 2 kraftige. kobblet kunn de 2 tykke ledningene. så justeringen på setene funker. men varme og massasjen virker ikke ennå. venter på knapper til massasjen. og noen plugger fra bmw som jeg trenger for og kobble massasjen og varmen.

har forresten 2 manuelle fram stoler med varme i svart skinn til E38/E39 til salgs om noen trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byttet akkuratt seter i min E38 pre facelift til facelift seter. hadde manuelle seter med varme. og byttet til elektriske komfortseter med varme og "masasje" kontaktene var ikke like. men begge kontakter har en del tynne ledninger. og 2 kraftige. kobblet kunn de 2 tykke ledningene. så justeringen på setene funker. men varme og massasjen virker ikke ennå. venter på noen plugger fra bmw som jeg trenger for og kobble massasjen og varmen.

har forresten 2 manuelle fram stoler med varme i svart skinn til E38/E39 til salgs om noen trenger.

Kan jeg spørre om hvor du fikk tak i disse? ebay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpt av nautiluz her på bimmers. han bor ikke å langt herfra. så vi byttet seter en kveld. han skulle ha nye han fant på Ebay. så jeg kjøpte hans. han låner mine gammle frem til han får sine. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linker og DIY. Skal lese igjennom og se.

byttet akkuratt seter i min E38 pre facelift til facelift seter. hadde manuelle seter med varme. og byttet til elektriske komfortseter med varme og "masasje" kontaktene var ikke like. men begge kontakter har en del tynne ledninger. og 2 kraftige. kobblet kunn de 2 tykke ledningene. så justeringen på setene funker. men varme og massasjen virker ikke ennå. venter på knapper til massasjen. og noen plugger fra bmw som jeg trenger for og kobble massasjen og varmen.

har forresten 2 manuelle fram stoler med varme i svart skinn til E38/E39 til salgs om noen trenger.

Måtte du trekke lednigner så du fikk strøm til elektriske seter eller lå dette klart under teppene? Antar du må trekke ledninger fra bryterpanelet (massasje) og ned til setene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en norsk bil Saltkjelen?

Er visst sånn at hvis bilen er en norsk bil ligge det kabler der.Er det importbil fra f eks. Tyskland ligger de ikke der.

Iallefall det jeg har hørt og jeg har selvfølgelig tysk bil.Har jo ikke sjekket selv men er ganske innstilt på at jeg må legge opp fra batteriet.

BTW beklager at jeg ikke la ut noen DIY da jeg selv har hatt problemer med å finne noen som er gode nok.Eneste jeg fant var for dørsider og baksete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linker og DIY. Skal lese igjennom og se.
byttet akkuratt seter i min E38 pre facelift til facelift seter. hadde manuelle seter med varme. og byttet til elektriske komfortseter med varme og "masasje" kontaktene var ikke like. men begge kontakter har en del tynne ledninger. og 2 kraftige. kobblet kunn de 2 tykke ledningene. så justeringen på setene funker. men varme og massasjen virker ikke ennå. venter på knapper til massasjen. og noen plugger fra bmw som jeg trenger for og kobble massasjen og varmen.

har forresten 2 manuelle fram stoler med varme i svart skinn til E38/E39 til salgs om noen trenger.

Måtte du trekke lednigner så du fikk strøm til elektriske seter eller lå dette klart under teppene? Antar du må trekke ledninger fra bryterpanelet (massasje) og ned til setene?

ledningene med hovedstrøm til setene var der pga jeg hadde varme. så de måtte ikke trekkes. de lå der. men "massasje`n" må ha brytere og ledninger. varmen ligger også der. må bare kobbles sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Er i dialog med en kar som skal hente inn sportsseter MANUELL justerbare. Han anbefalte ikke å bygge om til elektrisk setejustering da dette var mye jobb og memoryfunksjonen ville jeg ikke få til å virke. Det spiller jo forsåvidt ingen rolle bare jeg blir kvitt stoffesetene.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, må ikke ha memory, men iht. GS er det en relativt stor jobb å ettermontere ledningsnett. Derfor var det muligheter for å få tak i manuelt justerbare sportsstoler som er smækk, rett inn i bilen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du må ha for å få el. justeringen til å funke er 12 volt siden alle knappene ol. sitter i setet. Så hvis GS mente at det var mye jobb å ettermontere ledningsnett for å fa dette til å funke tar de feil...

Vil tippe de mente at det var en del jobb å få memoryen til å funke. Det stemmer nok, da knappene sitter i døra og det sikkert sitter en styringsboks ett eller annet lurt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...