SteffenM2 Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 Da det viste seg at denne guiden ble en del mer attraktiv enn jeg noen gang hadde trodd, så har "Fliid" stikket en finger inn i bildet, og skrevet om og lagt til en del mer informasjon. Jeg legger dette ut i denne posten. 90% Av det som står skrevet her ifra nå av, er skrevet av "Fliid" - Marius Stensrød. Takk til Fliid for retting og ekstra informasjon! Litt mere oversiktlig når det ligger slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Desember 22, 2008 Share Skrevet Desember 22, 2008 kjekt med slike guider. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Desember 22, 2008 Share Skrevet Desember 22, 2008 dette gjelder vel også andre m50, s50, s54, m52 osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2008 dette gjelder vel også andre m50, s50, s54, m52 osv Det er vel kanskje likt det ja? Eneste er jo el nett som ikke er likt da, noen av disse motorene har jo EWS blant annet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 22, 2008 Share Skrevet Desember 22, 2008 iallefall m52, vil tro s maskinene også går rett i med dette oppsettet. bra skrevet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mOMOe Skrevet Desember 22, 2008 Share Skrevet Desember 22, 2008 bra skrevet. men hvorfor? du legger jo selv med denne linken http://www.akgmotorsport.com/usm50swap.html som forklarer hele motorinstallasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 22, 2008 Share Skrevet Desember 22, 2008 momoe, hvorfor ikke ? ; ) Oversettelse og egne observasjoner via andre tråder om tema er jo helt kurant for den uvitende ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViBe^ Skrevet Desember 22, 2008 Share Skrevet Desember 22, 2008 Fin tråd dette, skulle nesten ha blitt prioritert denne for m50 i e30 tråder er det jammen ikke få av Men ser du har skrevet at mellomakselen må kortes inn. Har man tilhørende manuell kasse (getrag 260) til m50 så slipper man det, da passer e36 325i aksel bare man bytter lageret på midten til et fra en e30 mellomaksel. Men bruker man zf kasse fra 328i/m3 kan man bruke e30 m3 aksel eller 324td aksel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2008 Fin tråd dette, skulle nesten ha blitt prioritert denne for m50 i e30 tråder er det jammen ikke få av Men ser du har skrevet at mellomakselen må kortes inn. Har man tilhørende manuell kasse (getrag 260) til m50 så slipper man det, da passer e36 325i aksel bare man bytter lageret på midten til et fra en e30 mellomaksel. Men bruker man zf kasse fra 328i/m3 kan man bruke e30 m3 aksel eller 324td aksel Ahh, ok! Skal legge til dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet Desember 23, 2008 Share Skrevet Desember 23, 2008 Dersom man har facelift E30 uten ABS, har man koblingsskjema her. GJELDER M50 25-PIN MOT E30 20-PIN (RUND KONTAKT) E36 MOTORKONTAKT - E30 MOTORKONTAKT Nr 21 Tykk grønn (spenning +) - Nr 7 Tykk grønn Nr 23 Brun/grå (oljetrykk) - Nr 5 Brun/grønn Nr 12 Brun/fiolett (vanntemp) - Nr 4 Brun/fiolett Nr 15 Sort/grønn (Starter shedder relay) - Nr 15 Sort/grønn Nr 18 Sort/gul (Starter) - Nr 18 Sort/gul Nr 25 Blå (Ladelampe) - Nr 1 Blå Nr 20 Sort (Turteller) - Nr 9 Sort Nr 13 Grønn/fiolett (Bensinpumpe) - Nr 13 Tykk grønn/fiolett Nr 19 Hvit/grønn (SI reset) - Nr 11 Hvit/grønn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeinZ Skrevet Desember 23, 2008 Share Skrevet Desember 23, 2008 du slipper og bytte bremsekraftforsterkeren hvis du tilter motorn litt. får kjøpt egene sjims på koed Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Desember 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2008 du slipper og bytte bremsekraftforsterkeren hvis du tilter motorn litt. får kjøpt egene sjims på koed Sant det, men jeg har skrevet dette etter den riktige måten og gjøre på; Lavest mulig, og riktig vinkel. Derfor burde man bytte BFK, og bruke de motorfestene som er skrevet. Ellers, takk for innspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Desember 25, 2008 Share Skrevet Desember 25, 2008 Dersom man har facelift E30 uten ABS, har man koblingsskjema her.GJELDER M50 25-PIN MOT E30 20-PIN (RUND KONTAKT) E36 MOTORKONTAKT - E30 MOTORKONTAKT Nr 21 Tykk grønn (spenning +) - Nr 7 Tykk grønn Nr 23 Brun/grå (oljetrykk) - Nr 5 Brun/grønn Nr 12 Brun/fiolett (vanntemp) - Nr 4 Brun/fiolett Nr 15 Sort/grønn (Starter shedder relay) - Nr 15 Sort/grønn Nr 18 Sort/gul (Starter) - Nr 18 Sort/gul Nr 25 Blå (Ladelampe) - Nr 1 Blå Nr 20 Sort (Turteller) - Nr 9 Sort Nr 13 Grønn/fiolett (Bensinpumpe) - Nr 13 Tykk grønn/fiolett Nr 19 Hvit/grønn (SI reset) - Nr 11 Hvit/grønn Stemmer nok med min, med 525 93 motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2008 Bumper denne opp igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stene89 Skrevet Januar 12, 2009 Share Skrevet Januar 12, 2009 Gratis bump fra Moss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå