Gå til innhold

E30 M50 guide. Oppdatert første post med ny guide!


SteffenM2
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Elvis; Ledningene er den store runde kontakta, lettere sagt "motor kontakta".

Regner med det er cabben din du skal ha den i, og da har denne også rund kontakt, slik som på M50en. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg dratt på skroten, funnet en e30 med rund kontakt, klipt av denne(motor side av elnettet).

Så klippet av kontakten på M50 motoren, også skjøtet på den ifra skrotbilen på M50 el.nettet, da eliminerer du problemet med og klippe og kødde i elnettet i bilen. Slik gjorde iallefall jeg og en kamerat på en E30!

Legger ved bilder;

E30:

g7817fs19adhuvplq994.jpg

E36:

Kontaktene skal være ringet rundt. På e36en er jeg usikker, men tror det er den som er ringet rundt!

vvqzgsypwgm9i23gu7yw.jpg

Håper dette hjalp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har kjøpt meg en m50b25 med girkasse nå, men oppdaget at det står en zf kasse på. er det mulig å finne ut hvilken girkasse det er med serial nr eller noe? Er det bare å kjøpe e30 m3 mellomaksel eller 324td som passer rett på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ryggelysbryteren den dingsen som stikker ut på girkassa som det går to ledninger ut på og framover på m50'n? på m20'n går ledningene opp fra kassen og gjennom gummibelgen til girstanga og inn i midtkonsollen. hvilken skal jeg bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R andersen, nydelig. Rett å slett. Behold det slik. Dette er en meget etterspurt ombygging.

Hope, du skal bruke det gamle. Opp mellom girstang belgen.

M50 har ryggelys kablene igjennom motorkontakten i motorrommet. Det har ikke en E30. Den har det internt i billedningsnettet. : )

Om du har liten eller stor hardy finner du ut ved å måle bolthull avstand på skrå. Så går du på f.eks Schmiedmann.no å ser på dimensjonene de har angitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...