Gå til innhold

Jarmund/ In Consulting e30 M3 Grp-A-v8+div


jarmund e30m3-v8
 Share

Anbefalte innlegg

Hei fikk beskjed om at jeg burde legge ut en prosjekt tråd her,og det er jo sikkert en god ide da jeg da er blandt likesinnede. :D

Jeg heter jarmund og driver til dagelig firmaet mitt IN CONSULTING og har i tilegg til mye annet et verksted der jeg bygger biler til kunder,andre firmaer og ikke minst meg selv :D

Har jobbet på og med det meste men har aldri bygget et skikkelig bmw prosjekt til meg selv før nå, bilen ble kjøpt ved en tilfeldighet av kompisen min leif nilsen (eier av gatebil) han ville ha meg til å sette nascar motor i den og slenge den sammen,men jeg hadde ikke spes mye tid til overs og så nei,men at han kunne ringe meg hvis han ville selge den,noe som skjedde rimelig kjapt da han hadde lovet kona å få det "vraket" som hun sa,bort fra gårdsplassen før 17 mai.

Bilen ble hentet 16 mai for to år siden uten at jeg hadde noe som helst anelse om hva jeg skulle med den, jeg syns bare den var kul og at den hadde potensiale til å bli noe kult, satt den på lageret med resten av samlingen og har nå begynt å jobbe på den.

Bilen er en orginal motorsport M3 fra tyskland og har sist blitt brukt i sverige i rallycross med 4x4.

Bilen blir nå bygget om med full drivlinje fra e39 m5 og med m5 v8 fra 2003 med 38.000km på teller'n

Bilen skal brukes til både spor,drifting og bakkeløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gulvet var bygget opp med tunell til mellomakselen fremover til front diffen og vannrør til radiatoren baki,bilen var bregnet til kun en stol og jeg bygger nå nytt gulv og bruker noe av tunellen til eksos da den nå får eksos ut ved begge kanalene.

gh6e1b8hc3aguusnkkn6.jpg

kappe kappe,takk gud for plasma skjærer,gulvet er bygget i 2mm plater

zmhaa12za6wdq0mg9uc3.jpg

de orginale dørstreberne på buret var for lave og blir byttet ut med kryss, tilpasser nå luftjekkene som jeg måtte ha når jeg har senterbolt på hjula, blir raske pit stop.

ob62fwvlzs1cwlz96pab.jpg

måtte fjerne den gamle pedalboksen da den hadde pumpene i motorrommet,noe det ikke er plass til nå, ny willwood pedalboks skal nå tilpasses,gasspedalen blir elektrisk som på e39

xictvr7soi6lescnhm2t.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lager nå frontseksjon i firkantrør som enkelt kan skrus av,noe som gjør montering og skruing på en stor v8 motor enklere.

la8nv9ne4yi37gczf856.jpg

den gamle rammevangen hadde vannrørene til radiatoren inni, jeg går nå bort fra å ha radiatoren baki og bygget derfor ny rammevange og en ny del av torpedoveggen for å tette div hull.

4010o5d59vsj2sp7500e.jpg

wyutxq3lujo2e8kfhomd.jpg

bxmbuhilq167yg8fz3tz.jpg

886aadjhagoxmbqlf9k6.jpg

valset og klar til å¨begynne å sveise inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har begynt på ny rammevange med utsparing for å få litt klaring rundt dynamoen,har startet på inerskjermene som skal jobbes mye med i krympe maskinen

63911zhoufod02sj8b53.jpg

y8ys5nvb134pb5zsii2m.jpg

60eww0uin03jwb7i1p09.jpg

noen gamle bilder da jeg måtte montere bilen og kaste litt lakk på den ene siden da den skulle brukes i en reklame. bilen blir svart og en annen farge jeg ikke har bestemt meg for enda, den skulle egentlig bli svart og lilla de jeg er sponset av D" som er lilla,men har nå laget et annet design som blir porno.

hl3zy5jynse1nbxd2rf7.jpg

foevxab35gplualb01gy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ser tøft ut! Men har bilen facelift bakplate?

har ikke sjekket egentlig,da det ikke var noen lamper på den, har heller ikke sjekket hvilke modell bilen er, kom ikke de andre baklampene rundt 88 ? tror ikke bilen er så ny, er det stor forskjell på de? jeg skal hvertfall ha facelift lamper så hvis det er det får jeg bytte bakplata :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flere gamle bilder,bilen er nå plukket helt fra hverandre igjen

h03uq3q0d7qkljo73wlh.jpg

her ser man hvor bred bilen er,den har ti cm bredding i glassfiber forran og bak. panser,front og bakskjermer og koffertlokk er også i glassfiber

xapm8d0v2zcil6h34mz4.jpg

her ser man så vidt boksen rundt tørrsump tanken baki bilen. er usikker på om jeg skal bruke tørrsump systemet på v8 motoren, tviler på det da den er passer fint.

brå lakkert på den ene siden for fotoshoot :D

51ngt0j0h3jqm27eccbu.jpg

8wgztxhe8r0t0xhzlzqn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...