Gå til innhold

-- Jobb tråden --


Nøstbakken
 Share

Anbefalte innlegg

Jobber som bilmekaniker/bileletriker. Jobbet der i 1.5 år,fast jobb..

Utdannet forskalingsnekker.

Dyrt er ikke alltid bra..

Bil gått ca 6000km,tapper strøm. Guttungen er stolt der han sitter :D

dx66swoeyo3tu1g7hez5.jpg

nvd2lme2cmjh8yny9uga.jpg

Bytting av dynamo

hx3umty7n2rnxwxm2tsk.jpg

ytww98b8hl7fekxxotvb.jpg

tinnr3vvpcyq91tihcnr.jpg

Dette er selvfølgelig ikke noe vi har innom hver dag..

hadde vært fett å jobba med sånna hele tiden :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går på ungdomms skolen, prøver å finne ut hva jeg skal bli.

Er veldig bilinteressert , så blir nokk en bilmekaniker en vakker dag.

Men er ikke helt sikker, så håper denne tråden kan gi meg noen råd. ;)

Jeg var også fast bestemt på å bli bilmekanikker når jeg gikk på ungdomskolen, men en vakker dag,satt jeg og tenkte over valgene mine. Da slo det meg at hvis jeg holder på med bil i 8 timer på jobb, å kommer hjem til mitt eget bilprosjekt, blir jeg fort lei av bil.

Sant det du sier der, men finner ikke noen andre yrker som passer mine interesser, kunne vært kult å jobbet på en platform, men vet ikke hvilken utdanning man trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det du sier der, men finner ikke noen andre yrker som passer mine interesser, kunne vært kult å jobbet på en platform, men vet ikke hvilken utdanning man trenger?

Bil selger? Det skulle kamerat som var veldig bil interresert bli.. men han ble aldri det... ulykke.

Hum... test sjåfør kunne vært morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det du sier der, men finner ikke noen andre yrker som passer mine interesser, kunne vært kult å jobbet på en platform, men vet ikke hvilken utdanning man trenger?

Det er jo muligheter for å bli ingeniør, maskiningeniør for eksempel. Men da bør du tenke litt på at det er en del skolegang som skal til. Er du allerede drittlei skole nå når du er på ungdomsskolen, og til gjengjeld ikke helt mestrer matematikk og sånne fag, så er det nok kanskje litt for tungt å satse på ingeniør.

Tar selv bachelor i elektronikk, men er av den typen som synst det er veldig kjekt å studere, sitte på skolen med gode venner og jobbe litt, surfe litt og slappe av. Trenger ikke jobbe seg i hjel, men man må være villig til å jobbe litt ved siden av de faste timene. Men som sagt, mye matematikk inngår i alle ingeniørfag, samt litt kjemi, fysikk og annet tull. For nordsjøen tror jeg det er mest aktuelt med automasjonsingeniør, etter det jeg har forstått iallefall.

Men det viktigste er vel at du blir noe du kommer til å trivst med å gjøre, er sikkert ikke noe særlig å tjene 600k i året om du kvir deg til å gå på jobb hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber lærling som billakkerer for min del. :)

Ganske grei jobb men har jo innsett at det kanskje blir litt ensformig og kjedelig i lengden.. Man gjør det samme dag etter dag stortsett. Er jo moro når man får inn litt spennende biler man kan pusle med, men alle disse "rutineoppdragene" blir man fort lei av.

Tenker nok jeg går ferdig lærlingtiden min som billakkerer, så søker jeg jobb som mekaniker etterpå.

Er liksom litt som vinglepetter jeg, klarer ikke heeeelt å bestemme meg.

Men jeg vil ihvertfall holde på med det som har med bil å gjøre.

Drømmen er jo som hos mange andre å tråkle igang et lite firma av noe slag, men akkurat det får man bare ta tiden til hjelp med.

Utdannelse og arbeidserfaring først.. :)

Bilder fra jobb.. tja..

Eneste må i såfall være disse motordelene jeg lakket privat:

Pictures155.jpg

Pictures157.jpg

Pictures171.jpg

Brukte selvfølgelig en BMW farge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber som industrirørlegger hos jotne. jotne er flere firmaer med samme eier på toppen. jeg jobber på jotne mekaniske verksteder. og jotne eiendom eier bygget vi holder til i. og kontobygget på jobben deler vi med jotne ankers. :P

der jeg jobber er det 3 forskjellige avdelinger. en trappe avdeling. de lager det meste innen trapper. tror også vi eier rettighetene på spiraltrapper.

så har vi en platearbeider/sveiser del. der utføres det meste av produksjon innen plate og sveis. og noe reparasjon av gammel dritt :P hender d er en gravemaskin skuffe innom o.l.

så har vi industrirørlegger delen. der jobber jeg. :D

jeg jobber stort sett på verkstedet i halden og bygger rør opplegg som brukes offshore. lager også en del vann renseanlegg. og i fjor var jeg med og bygge et biogass anlegg i verdal. video fra nrk http://www1.nrk.no/nett-tv/distrikt/NDTL/verdi/62984

det meste av rør på videoen har jeg vert med på og montere og bygge. :D

litt mer om anlegget i verdal.

http://www.jotne.com/biogassanlegg-i-ve ... 60419.html

jotne har også en avdeling i fredrikstad. men det er kun plate og sveis. så jeg må kjøre til halden hver dag siden rør avdelingen er der.

litt mer info om bedriften og hva som skjer der kan du lese her. http://www.jotne.com/velkommen-til-jotn ... 39798.html

jotne eier også masse på kråkerøy i fredrikstad.

de som har sett lange flate ballær 2 filmen har sett den dokka som den amerikanske ubåten ligger i. dokka og det meste rundt der er det jotne som eier :D

jeg stor trives og kan på det sterkeste anbefale folk og ta jobb innen det samme som meg. noen dager er kjedelige. andre dager er det moro. sånn er det nok med alle jobber. men jeg gjør mye forskjellig. og syns det er meget inntresangt.

litt bilder jeg tok i verdal

tegning over anlegget

pb0iyzqguhcb59awfua8.jpg

lærlingen tok bilde av meg mens jeg sveiset

31timedfhofa55xeelh8.jpg

dårlige veier oppe i der. så bilen datt fra hverrandre :P og vi hoppet bare en gang med den.

0sgcn7q8ishucbjn77y1.jpg

der holdt jeg på og dette ned en gang :P ca 10 meter bare

2rzsdaks13vbygbcs537.jpg

litt tegninger av rørststemet i det ene bygget. 2 forskjellige tegninger av samme rør system.

cnyudooanpjahz8q595v.jpg

wy1m89ykr4dzw14sxp83.jpg

her fikk vi levert 2 stk gassdrevene V12 maskiner på 11 ton hver. 1 i hver sin semi trailer.

nnm8ipcg9ltvlkx8552d.jpg

her blir en maskin løftet inn så langt som mulig før vi måtte rulle den resten av veien inn.

zod0b3slvw8wzxlmm99f.jpg

endelig på plass.

l7i6pl0eukisoif5rb0i.jpg

nivåmåleren til en tank. skummel liten sak.

27sanzy1bhit26vwob5d.jpg

en elektrikker lærling i "jentebilen" sin fikk gjennomgå litt der oppe av kolegene sine. hver gang han forlot bilen ble den seende slik ut,

qp3n2on0qiy4cbhiufnn.jpg

lærlingen min var litt uheldig med en 24mm fastnøkkel. den glapp mutteren når han strammet til. og den traff selvfølgelig midt på munnen. blødde mye. men alle tenna klarte seg.

qwee275sij35tvfxp9k9.jpg

kobblet jordinga på sveiseaparatet i lærlingen :P

nz8me6waifwv43s4rrv7.jpg

sveiseren tokk litt "etter 15:00 jobbing". da har de fleste dratt hjem og da er det ikke så mange som får med seg litt jobbing som er litt på kanten ifølge HMS. klattring i lift er vist ikke helt bra. :P

f4osn6k9fqvfnkje0rs1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også fast bestemt på å bli bilmekanikker når jeg gikk på ungdomskolen, men en vakker dag,satt jeg og tenkte over valgene mine. Da slo det meg at hvis jeg holder på med bil i 8 timer på jobb, å kommer hjem til mitt eget bilprosjekt, blir jeg fort lei av bil.

Sant det du sier der, men finner ikke noen andre yrker som passer mine interesser, kunne vært kult å jobbet på en platform, men vet ikke hvilken utdanning man trenger?

Støtter Larsinnj jeg og. Hobby som jobb passet ikke meg ihvertfall. Ble møkklei å jobbe med data når jeg holdt på med data på fritiden også (og ble dermed møkklei data hjemme også, så da var både jobb og fritid ødelagt), så jeg måtte finne noe annet å jobbe med. Fordelen med å jobbe som bilmekaniker når du liker å skru på fritiden også er at du automatisk får en del fordeler i form av utstyr og lokaler. Det er selvfølgelig gull verdt. Men se på det fra en annen side, hvor mange bilmekanikere over 40 har du sett? Jeg tror ikke det er en jobb å bli gammel i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel slenge meg på her og bryte ned andelen "gutter i gutte" yrker. Jobber som innkjøper innen videokommunikasjon, som også omfatter div. logistikk arbeid (ikke lager). Jobben er om ikke akkurat kjempespennende så gir den i allefall selvtilfredstillelse når man får til gode innkjøp. Er IKKE en jobb man blir gammel i og siden jeg bytter jobb hver 2.-5. år så blir jeg vel heller ikke det.

Kan jo nevne at jeg har jobba som it-konsulent, ass butikksjef, vekter (områdeleder), selger, teknisk salgskonsulent og sikket noe mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i Hellanor Stavanger, kundeservice/lager/logistikk...

Ganske grei jobb..

VELDIG greit med _BILLIGE_ bildeler, kommer godt med :)

Blir på en måte ikke lei heller, snakker mye med folk, forskjellige folk, og super stall me ansatte;)

Overtid må vi også jobbe, ikke alltid jobbing som er på gang men ^^

Prøvte å selge sykkelen til han ene for 2 cola, men ingen bud:S

b72v06p1ncehoqhvgisc.jpg

Ikke fikk jeg sende hu ene på jobben i posten heller =/

hpkgy81db0es41to3s18.jpg

når du har jobba mange kvelder på rad, og han eine begynne og snakke trøndersk og si SJØH! I annen hvert ord,da skjer dette :)

l3mmpsmua5zje6bt1xq8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...