Gå til innhold

Innpress/Offset/ET - Alt du trenger å vite!


-Anders-
 Share

Anbefalte innlegg

har et spørsmål, er ikke så kjapp i regninga selv, så kansje noen kan hjelpe meg, har på hånda et sett med 3 delte felger, er 8" breie og har et20 inpress, lurere på hva innpresset blir om jeg bytter ytteringen og gjør om felgen til en 8,5 bredde felg? setter stor pris på hjelp

Lars Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et spørsmål, er ikke så kjapp i regninga selv, så kansje noen kan hjelpe meg, har på hånda et sett med 3 delte felger, er 8" breie og har et20 inpress, lurere på hva innpresset blir om jeg bytter ytteringen og gjør om felgen til en 8,5 bredde felg? setter stor pris på hjelp

Lars Morten

Dvs at du setter på en ytterkant som 0.5" bredere.

Dette betyr at senter av felgen kommer nærmere navet.

En halv tomme er 12,7mm, så da blir innpresset 20-12,7=7,3 som gir ca ET7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw e30

Hvis jeg har skjønt dette riktig, Har 8.5x17 og 10x17 nå med et 13 og 20, nå har jeg lyst på nye, dem er da 8.5x17 og 10x17 med da med et 15 og 18

Dvs at de nye 8.5x17 stikker 2mm lenger ut og 10x17 stikker 2mm lenger inn? men da med 2mm mindre kant fremme og 2mm kant mer på de bak, en de andre felgene jeg hadde?

Oi ble mye dette :)

er snakk om Keskin kt1. er det kult med et 15 og 18 på dem?

Fint om dere har et bilde med akkurat de innpressene på en e30, jeg har prøvd å leita men finner ingen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw e30

Hvis jeg har skjønt dette riktig, Har 8.5x17 og 10x17 nå med et 13 og 20, nå har jeg lyst på nye, dem er da 8.5x17 og 10x17 med da med et 15 og 18

Dvs at de nye 8.5x17 stikker 2mm lenger ut og 10x17 stikker 2mm lenger inn? men da med 2mm mindre kant fremme og 2mm kant mer på de bak, en de andre felgene jeg hadde?

Oi ble mye dette :)

er snakk om Keskin kt1. er det kult med et 15 og 18 på dem?

Fint om dere har et bilde med akkurat de innpressene på en e30, jeg har prøvd å leita men finner ingen. :(

8,5" ET 15 vil sitte 2 mm lenger inn i hjulhuset i forhold til dine gamle 8,5" ET 13.

10" ET 18 vil sitte 3 mm lenger ut i hjulhuset. Jo lavere innpress, jo lenger ut i hjulhuset vil felgen sitte.

Ang felgkant. Det er veldig individuelt fra pprodusent til produsent. Hos noen felgleverandører, gjerne annerkjente, vil kanten følge de forskjellig innpress felgen blir produsert i. Altså, større kant jo mindr innprress. Mens andre gjør det på billigmåten og rett og slett setter på mere gods på felgens bakside, slik at innpresset minskes. Da vil kanten bli lik uansett innpress.

Hvor mye er en tomme? 2,56?

2,54cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et spørsmål, er ikke så kjapp i regninga selv, så kansje noen kan hjelpe meg, har på hånda et sett med 3 delte felger, er 8" breie og har et20 inpress, lurere på hva innpresset blir om jeg bytter ytteringen og gjør om felgen til en 8,5 bredde felg? setter stor pris på hjelp

Lars Morten

Dvs at du setter på en ytterkant som 0.5" bredere.

Dette betyr at senter av felgen kommer nærmere navet.

En halv tomme er 12,7mm, så da blir innpresset 20-12,7=7,3 som gir ca ET7.

har sitti og grubla på detta her noen timer nå, så siden man forskyver senteret på felgen også så må det jo bli ca halvparten og ende på ca 14 i innpress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 4 months later...
Bra initiativ!

Jeg har et lite "videregående" innpress spørsmål. Har lagt merke til at felgsett som leveres med ulik felgbredde foran og bak ofte også har forskjellig innpress foran og bak. F.eks tror jeg 19 settene som BMW leverer originalt til E60 har følgense spec:

8,5x19 ET12 + 9,5x19 ET28

Originalinnpress er jo 20. Hvorfor er det slik? Sporvidde foran og bak blir jo endret. Er det for at felgene skal bygge like mye utover kanskje? Eller er det bare tilfeldig?

BMW har flere innpress på hver modell

f.eks bmw e36 har originalt innpress fra 42-47.

men må også huske på at det er lovlig å ha innpress som er innenfor 7,7mm fra originalt uten godkjenning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 1 month later...
  • 7 months later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...