Gå til innhold

Innpress/Offset/ET - Alt du trenger å vite!


-Anders-
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Mulig litt oftopic, men ang dekkdimensjon og utseende på felg: Har 8x19 foran og 9x19 bak. På bakfelgene er det 245/35-19 hva bør jeg da gå for på framfelgene for å få likt utseende? Blir 215/35-19 rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får 1 cm høyere dekksider på bakdekkene sammenlignet med framdekkene, i tillegg til at framdekkene får mer strekk enn bakkdekkene.

Trooor jeg ville prøvd en annen løsning, men det er jo smak og behag. Flesteparten vil nok ikke se forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Mulig det blir endel bedre med 225/35-19 da? Finnes vel ikke noen dim som blir helt samme mål uansett? Vil ikke ha breiere enn 225 foran i allefall pga sporing, hadde 235 i fjor og det var ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 225/35 funker nok :)

På min har jeg 195/40 foran og 215/40 bak, dvs. at størrelsesforskjellen på dekksidene dine foran kontra bak blir akkurat som du ser her. Du må nesten være klar over det for å legge merke til det.

IMG_3495.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...
om jeg skjønner dette rett, så passer ikke orginal dekk fra bmw e36 på min bmw e39?

Du må bruke spacere for å få det til å passe, da 5-serie har ca 22mm lavere innpress enn 3-serie. Altså hvis du setter E36 felger på E39, vil felgene stå 22mm lengre inn mot midten av bilen, og mest sannsynlig ta borti dempere/fjærbein foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...