Gå til innhold

Skifte av fremre bremseskjold (E39)


Galldrian
 Share

Anbefalte innlegg

Etter å ha søkt i endel innlegg har jeg funnet ut at det er et kjent problem med ulyd på pre-facelift E39 hvor steiner og grums kan komme imellom bremeskjold og bremeskive og skape støy.

Mine fremre bremseskjold på min E39 98' henger nå bare å dingler da skruene som holder de på plass har rustet av.

Bavaria skulle ha 4,500 spenn for å skifte dette... yeah right :D

Delene koster jo knapt 400kr til sammen.

Spørsmålene mine er:

- Hvor komplisert er det å ta av kaliper+bremseskive for så å remontere. Funnet ut at dette er eneste måte for å kunne montere bremseskjoldet (Jeg har aldri gjort dette før)

- Ulike innlegg anbefaler en å kjøpe bremeskjold som tilhører Facelift utgaven av E39 da disse er forbedret for å ikke skape problemer med steiner som kommer imellom skjold og skive, stemmer dette? (vil nødig kjøpe feil del)

Svar mottas med takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt konkludert med i andre tråder at det er samme delenr. på bremseskjoldet før/etter facelift så dette er nok ikke endret på.

Ellers er det en grei jobb å demontere kaliper (med klave) og bremseskive, men på E46 ihvertfall er det litt knotete å få bremseskjoldet over navet, men gikk akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt konkludert med i andre tråder at det er samme delenr. på bremseskjoldet før/etter facelift så dette er nok ikke endret på.

Ellers er det en grei jobb å demontere kaliper (med klave) og bremseskive, men på E46 ihvertfall er det litt knotete å få bremseskjoldet over navet, men gikk akkurat!

Ok godt å vite, men vet du om det er kun skjoldet og skruene jeg trenger eller er det andre deler på bildet over jeg må kjøpe, nr 19 f.eks. Heter "steindeskel" på GS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikre på at hjullageret ikke må av når det skal byttes? Det forklarer jo i så fall prisen fra Bavaria.

jeg skal skifte bremseskjolda fram nå..må av me hjullagret ja..for skjoldet skal bak hjullagret..derfor det er en del arbeid

Med litt vennlig makt og håndfast innsats klarer man å lure det på og av på E46 uten å fjerne hjullager selv om det kan se ut som om man burde ta det av så kan være det er mulig på E39 og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikre på at hjullageret ikke må av når det skal byttes? Det forklarer jo i så fall prisen fra Bavaria.

jeg skal skifte bremseskjolda fram nå..må av me hjullagret ja..for skjoldet skal bak hjullagret..derfor det er en del arbeid

Med litt vennlig makt og håndfast innsats klarer man å lure det på og av på E46 uten å fjerne hjullager selv om det kan se ut som om man burde ta det av så kan være det er mulig på E39 og?

den delefilmen er helt feil:) skjoldet har en plate med 4 hull til hjullagerboltene.. så skjoldet skal bak hjullagret.. ikke som på bildet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikre på at hjullageret ikke må av når det skal byttes? Det forklarer jo i så fall prisen fra Bavaria.

jeg skal skifte bremseskjolda fram nå..må av me hjullagret ja..for skjoldet skal bak hjullagret..derfor det er en del arbeid

Med litt vennlig makt og håndfast innsats klarer man å lure det på og av på E46 uten å fjerne hjullager selv om det kan se ut som om man burde ta det av så kan være det er mulig på E39 og?

den delefilmen er helt feil:) skjoldet har en plate med 4 hull til hjullagerboltene.. så skjoldet skal bak hjullagret.. ikke som på bildet;)

Da fungerer det nok dårlig å gjøre som på E46 ja, resonerte ut fra bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...