Gå til innhold

E39 520-Tung på rattet


Plumbo
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Min 520 e39 er veldig tung på rattet i perioder. Var slik for ca en måned siden, så ble den helt normal men nå det kommet tilbake. Servo olje nivå er ok, men den lekker litt (svetter) ved begge slangene ut fra sevobeholderen. Hører ingen ulyder fra servopumpe. Noen som vet hva dette kan være? er forøvrig en 1996 modell, som er gått ca 190000

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også en 99 mod 520 som jeg synes er litt tong på rattet, men har vært slik siden jeg kjøpte den :?

har måtte ha etterfylt noe servo olje, mulig det kommer av at den svetter litt rund beholdern..

vet ikke om dette har noe å si på effekt av servoen men :!::?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min også svetter litt rundt beholderen og slangene, noen som vet hva som gjør dette? har også måttet etterfylle.

Bytt slangeklemmene med noe skikkelig. De levert fra fabrikken er ikke mye å skryte av på disse bilene. Gjorde det med forrige bil, og da var det slutt på svetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min også svetter litt rundt beholderen og slangene, noen som vet hva som gjør dette? har også måttet etterfylle.

Bytt slangeklemmene med noe skikkelig. De levert fra fabrikken er ikke mye å skryte av på disse bilene. Gjorde det med forrige bil, og da var det slutt på svetting.

Ok, takker for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes min også er litt tung på rattet. Kjørt en Audi A6 96mod og den kunne jeg styre med en finger liksom. Samme med en Mercedes C-klasse jeg kjørte og.. Er Bimmerne så tunge på rattet? spesielt E39?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være servopumpa di som holder på å ta kvelden. Hvis du står stille og merker at den er tung på rattet , gi den litt turtall til ca 2000 rpm og hvis du da kjenner at den er merkbart lettere så er det nok pumpa di som begynner med å gi beskjed om at den ønsker å bli byttet.

Kan også være tannstanga selvf. men jeg ville vel forsøkt å bytte pumpe først siden tannstanga kan koste deg 5 ganger så mye..pluss at pumpa er lett å skifte selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...