Gå til innhold

E30 330TIC


stensheim
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

hmm, etter street legal`n på fagerhaug i sommer så har toppen slådd seg pga koking og spiking, sendte i vei en topp til sveising av vannkanalene og skulle porte toppen selv etter det, porta rett inn i vannkanalen på eksosiden f...i h.... bestemte meg for og kjøpe en helt ny AMC topp fra cylmo, tok en lett porting + at jeg skippet sveising av vankanalene pga at jeg så sprikker i sveisen på den forrige toppen, har lest at amc toppen er sterkere enn orginal, ikke vet jeg. kjøpte z-58turbo kam,steg 3 ventilfjærer og mls pakning, huff ble dyrt men måtte bare få sammen bimmern igjen i år.

HPIM0146.jpg

HPIM0149.jpg

HPIM0150.jpg

HPIM0156.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er b25 topp ja, tok en lett porting så den er bedre enn orginal b25 port håper jeg, betalte 10.881-kr inkl frakt, ventiler,fjører,skruer til innsug,eksos og topplokksbolter var med.

Det er B20 kanaler i AMC B25 toppen om de ikke har gjort om på designet... Sist jeg så på en slik så var det som sagt kun B25 ventiler. Resten av toppen var B20 støp. Man måtte porte som pokker bare for å få den like bra som en helt urørt BMW B25 topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om jeg skal gjøre så mye mere med motorn, men men, mangler jo bare billetvipper,sveising av vannkanaler(hvist det virkelig er nødvendig da) og skulle selfølgelig ha viktet råder og stempler da jeg glemte og gjøre det i vinter(veiva med svinghjul+ er balansert) bensintilførsla må oppgraderes. er potensialet til og ta ut mye mere i motorn.

skal heller prøve og prioritere større bremser, 5x120 boltsirkel 17" felger og trekke opp nytt interiør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg har forstått det så er det jo bare "gamle" typen billet vipper som fungerer UTEN og slite kammen..!(men de er tatt ut av markedet) er egentlig bare det jeg også kunne oppgradert motoren min med om det er snakk om det svakeste ledd, men jeg har en finger på de som er støpt og forsterket fra ppf! (har ikke hørt noen har knekt disse enda) noen bestemte bremser du har sett deg ut siden det faktisk begynner å bli endel bremser OG kule felger i 4x100!? brukt markedet er jo bedre med 5 bolt og felger da..

hvorfor risikere å sprekke en ny topp til 10.000kr når sveising og planing koster 2 lapper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg ikke sveiste kanalene nå er fordi att kun ppf som får sveise hvist det blir akuelt,(har aldrig fått sprekk i topp selv,) var stressa med og få sammen bilen igjen samt at jeg har brukt laaaangt over det jeg har tenkt og bruke på bimmern for i år.

bremser vet jeg ikke helt men tror det blir E36 m3 3,2 understell fram, er ikke sikker men skal ha noe som er godkjent da jeg har planer om og godkjenne bimmern med turbo en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

ja, da er jeg i gang igjen, har demontert motor for en sjekk+ oppgradering 8) og nedgradering [-X hehe.

skal få i z45turbo kammen og steg 2 ventilfjærkitt i stede for z58t og steg 3 ventilfjærkitt, for jeg vil ha den litt mere kjørevennlig etter veien, skal tross alt bruke den utenom drag også :applause:

et bilde fra streetlegal fagerhaug 09

18851_281294190870_686045870_520957.jpg

HPIM0208.jpg

HPIM0209.jpg

HPIM0210.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...