Gå til innhold

e30 320i-327i


pål
 Share

Anbefalte innlegg

e30 tic: Er en del jobb. Mye punkter som skal borres ut osv. Kommer også ann på hvor mye rust som er innen for kanalen om du skjønner. Jeg hadde nok ikke gått på denne jobben selv om jeg ikke hadde noen som jeg kan spørre til råds. Er jo ikke helt ferdig enda selv. Skal jo sveises på ny også så kan jo se hva jeg sier da hehe;) Men har du holdt litt på med sveising fra før så skal det da være en overkommelig oppgave. Bør ha bra plass å stå, pluss tilgang på riktig verktøy ihvertfall. Var mer jobb en hva jeg trodde da jeg begynte, men sånn er det jo ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ser ut til at jeg må bytte bakplate også, forholdsvis rusten.

Noen som har gjort dette før som kan anbefale hvor den bør kjøpes, vil ha en med best mulig passform. Er dette mye jobb? Synes det var litt vanskelig å se om den er punktet fast eller helsveiset. Har så mye deler liggende i bagasjerommet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en del timer denne helga også. Har begynt å demontere kanalen på venstre side også.

Før demontering:

1vcvjtxkdzxsso0hzvln.jpg

6hty1ui234fzgkik6ks5.jpg

Var rustne og klare for bytting

Men inner kanalen var mye bedre en fryktet, selv om utluftingen på inner kanalen var rustet opp både forran og bak.

16ydu0hydt4973yxej8h.jpg

Konstruerte ny utlufting og sveiset dem inn

Forran

ectm1qcnflev13ov019k.jpg

bak

539szh7luyb589z1pggh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om hvis en ikke har turbo, nylakkert eller video i overskriften så er det ikke så stor respons. Men er jo enig med hva du sier er jo artigere å lese om også. Karroseriarbeid som rustsveising er ikke av det artigste en gjør. Men er jo det som legger hele grunnlaget. Så får bare gjøre det grundig nå mens jeg er igang. Slik at jeg slipper at rusta spretter fram et halvt år etter at bilen er nylakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ny kanal sveiset på høyre siden.

Her er den nye kanalen, grunnet og huller er borret.

oze99n936md91k2m19b2.jpg

Før

ps54uqpp6ckwrod6ho2i.jpg

Her er kanalen prøvemontert.

3jeh8i108869simn1gfh.jpg

Her er en plate sveiset på innsiden slik at kanalen ikke skal forsvinne for langt inn når en sveiser.

jciscvhx0qifie7anvsz.jpg

Sveiset kant i kant bildet viser fra døra og bakover.

eakfo1fwfxoon1576c9z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal sies at det ikke er jeg som har gjort hoveddelen av sveising av kanalen. Fikk god hjelp av en karrosserimann.

Har sveiset litt selv i dag, og skal gjøre mer i helga.

Skjøtene skal tinnes og det gjenstår mer sveising mellom framskjerm og døra.

Dette var mye mer jobb en hva jeg hadde trodd. Men det er en fryd å se folk som virkelig kan faget sitt holde på med hva de kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var det på tide med oppdatering igjen.

Ble litt jobb på den siste kanal, måtte bytte ut en forholdsvis stor bit av innerkanalen.

qo5ksrv0ljz98eewsh3u.jpg

rgm2w0zbydvtrwnv9crv.jpg

Begge kanalene er på, har sveiset neste alle punnktene nå.

Kanalene er også Tinnet

w0qsobwewvnj6tr53gsj.jpg

u9uygsnqrubtm4fnh49j.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også gjort fått gjort litt annet på bilen, har fjernet siste rest av lyddempendematter, særlig forran på sjåførsiden var dette en møkkajobb men må til.

Bak på begge sider har jeg også fjernet de gammle, grunnet og forseglet proppene i bunn med sikaflex. Så har jeg lagt på nye lyddempendematter.

nvu0lkeryv5k1skclyl7.jpg

qripo0mg6s7p6o0op9nx.jpg

si8w33iuginhbnzsi568.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si meg uenig i det, han KenVH sier. Jeg synes det er kjekt å lese i tråder som denne, trenger ikke å alltid være S38 Turbo, M20 Turbo/twin turbo, eller noe slike syke prosjekt.

P.g.a her kan vi (les: jeg) se hordan andre gjør ting som skifting av kanaler som jeg synes er lærerikt, slik at jeg kan enten lære eller forbedre slik ting. Karosseri arbeid er ikke min "favoritt" ting å drive med når det gjelder bil. Men i et slikt tilfelle er det nødvendig. Og da er det kjekt å se hvordan andre gjør det.

Synes at dette er en kjekk tråd jeg:-) Stå på, blir nok en veldig fin E30 når denne er ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, flott med positive tilbakemeldinger :) eller bare tilbakemeldinger i det hele tatt hehe.

Er ikke så ofte å lese om hvordan en kan gjøre slikt karroseri arbeid her heller. Nå påstår jeg for all del ikke, at dette er en fasit. Men er ihvertfal en måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...