Gå til innhold

Bmw E28 «1 eier»


liffi
 Share

Anbefalte innlegg

Oppdatering av litt historie

Min far’s 1985 mod 528ia som har vært i familien siden ny. Den ble kjøpt av min far og hans kammerat som firma / bruks familiebil hos Bmw. Noe usikker på hele historien der men de delte nå på denne i starten.

Den ble da brukt som familiebil siden ny og den endte en dag i ræva på en semitrailer med min mor som sjåfør.

Ble da demontert og fikset opp igjen, og fikk motor fra en bulket 735 en gang på tidlig 90tallet. Ble så brukt som den skulle før min far dro til Tyskland og fikk tak på grønn sota ruter, grønt skinn å teppe som da tydeligvis var kult! .. før den igjen fikk et lite uhell og måtte  inn en gang til ( min Farfar drev da Bilverksted her som min far jobber litt på imellom andre jobben ) Ble så pelt ned og han fikk tak på en bulka M535 som han da tok deler fra. Understell og fangere ble også brukt men ikke interiør da han hadde et megakult comfor grønt skinn ... 

siden ble den brukt som familie racer med campingvogn på slep rundt om i Norge samt til å fra hytteturer på fjellet og til ski bakker :) 

mange minner fra m30 på godt varv med fin lyd fra simons anlegget. 
 

 

Så er litt deilig å vite at dette ikke er en bil som er ihjælkjørt av Ungdommer, men av en yngre/eldre gubbe som sikkert har brukt den hardere :)

bilen møtte så sin sjebne når jeg var 15 - 18/19år da jeg delvis overtok denne for å ha som førstebil. Ble sota baklykter, stereo "bygg" å mer før jeg en dag tok med bilen på Gatebil.. kort historie, kassa rasa og den har stått siden :( 

Gittere foran og torshov lysa som er på noen av bildene er heldigvis fjernet den dag i dag.

dfm77tvuytivl45lxbt5.jpgs6pnwlo4u9pgtq6mv5nh.jpgdywo0mkqh5x11u1it8xb.jpg1vanhaukz5pv71hmjjvx.jpgz6enuxb9nm7o6vgptd6k.jpgdg5wsnef0q7zpus1kj9c.jpgi0rjw375s3ubf8wg9jxc.jpg

98od8500ffzrno3dngi8.jpg8dgr43dko60r9klosncx.jpg

 

Endret av liffi
Tekst / historie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettes ikke verst! Er det en original M535? Grei kant på bakfelgen:)

ikke orginal desverre. men er komplett ombygd fra 528, vært i familien siden ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin m535i dette. men få på shadowline lykter bak og orginale grøftlys. ikke sånn biltema greier som er på ene bildet der;)

Blir shadow og orginale grøftelys nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil, men syns du skulle skaffet shadowline lykter bak, passer ikke helt inn med chromen i mine øyne

Jeg veit;) har små pussa på bilen i 3 år nå. så nye lykter kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Da er Planene klare. på leit etter et greit Nytt skall, da denne begynner å bli rusten nå.

å det er litt morro å bygge, for da kan man alltids dra den litt lenger, å planene endrer seg rimelig fort:) Skal legge ut tråd så fort snøen er borte, å "Nytt" skall er innkjøpt / Funnet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikike selge eller kaste selv om rusta tar overhånd:) da flytter man over.. men har holdt seg utroligbra til alderen å være da, men har stått noen år nå, så da ber man om det selv desverre.. men tror bilen får et bedere liv i nytt skall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • liffi changed the title to Bmw E28 «1 eier»

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...