Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Kom over en ganske sjelden bil det er produsert under 200 stykk av - en 1994 Chevrolet Geo Prizm aka US Electricar. Som noen vil se slekter den på Toyota Corolla. Denne er oppgradert med nyere batterier og har rekkevidde på nesten 30 mil på sommeren. Litt artig at en urgammel elbil som dette er mer praktisk enn en ny i3.

Passerte også en sliten 1984 518 og en fin Opel Omega A. Omega A er sjeldne på Østlandet, så jeg blir litt i fyr og flamme hver gang jeg ser en da jeg synes disse er ganske fine. Onkelen min hadde en slik i samme farge i 1990.

IMG_2259.JPG

IMG_2260.JPG

IMG_2267.JPG

IMG_2268.JPG

IMG_2269.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En virkelig raritet.

Det mange ikke vet er at BMW innledet et samarbeid med Opel når Z4 skulle utvikles. De ble enige om skissere hver sin visjon av hvordan bilen skulle bli, og så skulle de ta det derfra. Begge ble litt ivrige, så det endte opp med to ferdige biler. Grunnet kommunikasjonsproblemer i starten misforstod Opel litt hvor BMW ville, og omvendt, så når BMW presenterte det som senere ble Z4 slik vi kjenner den, kom Opel med denne:

IMG_3091_zpsswb2svh1.jpg

Opel forstod fort at de hadde gått på en liten blemme, og at det slett ikke var en 7-seters familiebil BMW hadde i tankene, så det ble med denne ene bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet 1979 (2011) Chevrolet Cheyenne 350 og en skikkelig kuriositet som bare mangler Egon, Kjell og Benny bak spakene - en 1970 Toyota Crown stasjonsvogn. Med tanke på at de fleste av disse gikk på høggern på slutten av 80- eller tidlig 90-tallet er det en prestasjon i seg selv å finne en slik på skilt og i bruk.

IMG_2286.JPG

IMG_2287.JPG

IMG_2288.JPG

IMG_2289.JPG

IMG_2290.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ymse spottings siste dagene - et par av dem har jeg lagt ut her tidligere, men det er lenge siden.

Renault kanskje "kuleste" bil - punktert Avantime, et par XM'r, Dodge 3/4T Weapon Carrier - "kvarting", oldtimer 911, 5 stk Range Rover Classics fra 70 og 80 tallet - siste på kontorpulten min, Mazda 616 og SAAB 99GL - deilig å se slike biler uten en rustflekk.

1.jpg2.jpg

4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg9.jpg14.jpg15.jpg13.jpg3.jpg16.jpg

10.jpg12.jpg11.jpg

Endret av N.E.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...