Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Første Ferrarien jeg har sett som er så møkkete at jeg sliter med å se hva som står på skiltet.... Det er en skam synes jeg, ikke overraskende når man tenker på hvem eiern er

Det er kanskje ikke så rart at den er møkkete - har du fått med deg hvordan veiene er for tiden? Ikke alle har mulighet til å ha ren bil hele tiden. Jeg synes det er morsomt å se at en litt spesiell bil brukes, også på vinteren.

Sitte å heve seg over andre personer på et forum er usmakelig forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evenol skrev:

Det er kanskje ikke så rart at den er møkkete - har du fått med deg hvordan veiene er for tiden? Ikke alle har mulighet til å ha ren bil hele tiden. Jeg synes det er morsomt å se at en litt spesiell bil brukes, også på vinteren.

Sitte å heve seg over andre personer på et forum er usmakelig forresten.

Det går faktisk an å bruke huet å vaske bilen i blant, veiene er da like forbanna møkkete her og bilen min er da aldri så skitten selv om den brukes hver dag. Jeg synes det rett og slett er respektløst behandle en Ferrari på denne måten, det er ett stykke "edel" bil som blir behandlet som hvilken som helst Skoda... Det er bare bra de brukes året igjennom, for all del. Men som sagt, når man kjører en bil til tett opp til 3 mill så går det faktisk an å svinge innom Essoen og blåse over den med høytrykken ett tak i ny og ne. Det tar ikke mer enn noen minutter og tar iallfall det verste..

Hva du synes er usmakelig er ellers ikke av så stor interesse eller relevans. Liker du ikke det du leser så vet du hvor "logg ut" knappen er. Respekter at andre har ett litt annet syn på ting enn hva du har :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det går faktisk an å bruke huet å vaske bilen i blant, veiene er da like forbanna møkkete her og bilen min er da aldri så skitten selv om den brukes hver dag. Jeg synes det rett og slett er respektløst behandle en Ferrari på denne måten, det er ett stykke "edel" bil som blir behandlet som hvilken som helst Skoda... Det er bare bra de brukes året igjennom, for all del. Men som sagt, når man kjører en bil til tett opp til 3 mill så går det faktisk an å svinge innom Essoen og blåse over den med høytrykken ett tak i ny og ne. Det tar ikke mer enn noen minutter og tar iallfall det verste..

Hva du synes er usmakelig er ellers ikke av så stor interesse eller relevans. Liker du ikke det du leser så vet du hvor "logg ut" knappen er. Respekter at andre har ett litt annet syn på ting enn hva du har :) 

Måten du svarer på begrunner utsagnet mitt ganske bra.

Ha en ellers fin kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evenol skrev:

Måten du svarer på begrunner utsagnet mitt ganske bra.

Ha en ellers fin kveld. :)

Ja jeg liker å svare innlegg på samme måte som dem er skrevet

Ha en fin kveld og ellers god bedring :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det går faktisk an å bruke huet å vaske bilen i blant, veiene er da like forbanna møkkete her og bilen min er da aldri så skitten selv om den brukes hver dag. Det tar ikke mer enn noen minutter og tar iallfall det verste..

Kjære deg, Fredrik. Det er nesten litt fascinerende å se hvor mye dramatikk det går an å lage fordi noen har litt mindre skitt på hjernen enn det du har når det kommer til bil. Alle kan ikke være like fanatiske når det kommer til vasking av bil, og en bil er strengt tatt bare en bil når alt kommer til alt. Om bilen er møkkete i én eller ti dager, hva har det å si? Verken bil eller lakk kan vel sies å bli ødelagt av den grunn. To dager tidligere var dette en skinnende ren bil - bruker jeg like lite hodet og er respektløs?

fullsizeoutput_618.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sandersander skrev:

Hva er sugekoppene på bakruten til? Er det skiholdere?

Lurer jeg også på, ser det er to på taket framme også(eventuelt på takluken?). Ser jo ut som slike sugekopper for å frakte/montere glass, men hvorfor de er på vet jeg ikke... Uansett Ferrari FF er ikke hverdagskost, skikkelig kul bil og at den blir brukt er bare bra! :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Kjære deg, Fredrik. Det er nesten litt fascinerende å se hvor mye dramatikk det går an å lage fordi noen har litt mindre skitt på hjernen enn det du har når det kommer til bil. Alle kan ikke være like fanatiske når det kommer til vasking av bil, og en bil er strengt tatt bare en bil når alt kommer til alt. Om bilen er møkkete i én eller ti dager, hva har det å si? Verken bil eller lakk kan vel sies å bli ødelagt av den grunn. To dager tidligere var dette en skinnende ren bil - bruker jeg like lite hodet og er respektløs?

fullsizeoutput_618.jpeg

Jeg ser virkelig ikke noen dramatikk i mitt første innlegg, det var da enkelte skulle begynne å kommentere min mening om vedlikehold at dramatikken begynte. Jeg er av den mening av at ett Ferrari eierskap forplikter, det er eksotiske biler som jeg personlig synes fortjener vedlikehold deretter. Skal man slurve med vedlikeholdet så kan man jo like gjerne hoppe over en service også da, og kjøpe kina dekk neste gang P Zeroen blir utslitt. Å eie en superbil forplikter og krever ett litt annet vedlikehold enn en vanlig bil, iallfall om man skal bruke den hele året. Jeg synes ikke det er å være fanatisk, jeg vasker selv bilen en gang i uken og as we speak er den forferdelig møkkete. Poenget er at hverken min eller din bil er i nærheten av en Ferrari FF, og at kanskje da vaske rutinene er deretter. Jeg vil ikke si at du er direkte holdeløs slik din bil ser ut, min bil har da også sett slik ut. Men da har jeg som regel vært rask til å vaske den, da jeg personlig liker å ha ren bil. Når ble det å være fanatisk?

Men skal vi virkelig diskutere vedlikeholdsrutiner her i denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...