Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Fredrik skrev:

VW og Audi har mange fine modeller i den historiske katalogen, men Jetta er etter min mening ikke en av disse. Den er konkret bare en Golf med et ordinært bagasjerom. Jeg har imidlertid sansen for slektningene Scirocco og Corrado (som man også kunne få med VW's ganske geniale VR6 motor). Dette var/er en V6 motor med en temmelig smal vinkel på kun 10-15 grader. Såpass smal er vinkelen at motoren bare har et topplokk og dermed er den i praksis like mye en rekkesekser... :)

 

VR6 ja, det bringer gode minner. I Golf fikk du den vel med enten forhjulstrekk med 170-ish hester og Syncro med 190? Husker en kompis hadde en sånn en på slutten av nittitallet, den fikk kjørt seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik skrev:

VW og Audi har mange fine modeller i den historiske katalogen, men Jetta er etter min mening ikke en av disse. Den er konkret bare en Golf med et ordinært bagasjerom. Jeg har imidlertid sansen for slektningene Scirocco og Corrado (som man også kunne få med VW's ganske geniale VR6 motor). Dette var/er en V6 motor med en temmelig smal vinkel på kun 10-15 grader. Såpass smal er vinkelen at motoren bare har et topplokk og dermed er den i praksis like mye en rekkesekser... :)

 

YouTube kanalen Engineering Explained har et par teknikk videor om VR6 motoren. De er faktisk ganske bra hvis man er en smule teknikk nerd

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, t06afre skrev:

YouTube kanalen Engineering Explained har et par teknikk videor om VR6 motoren. De er faktisk ganske bra hvis man er en smule teknikk nerd.

Jeg er helt enig i at Engineering Explained er en ganske bra kanal på Youtube og derfor linket jeg også til den første filmen du postet...  :)

@sluquet Helt klart fine biler og jeg tror at Jetta også kom med VR6 motoren i USA. VAG har forøvrig også en VR5 motor i sortementet så det er ikke bare BMW som kan lage interessante motorer... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fredrik skrev:

Jeg er helt enig i at Engineering Explained er en ganske bra kanal på Youtube og derfor linket jeg også til den første filmen du postet...  :)

 

Ah....beklager det, så det først nå. Hadde sett hvis du ikke hadde skult innholdet på den fancy måten. Får ikke alltid med meg når folk bruker hyperlinks i poster. Min feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fredrik skrev:

Jeg er helt enig i at Engineering Explained er en ganske bra kanal på Youtube og derfor linket jeg også til den første filmen du postet...  :)

@sluquet Helt klart fine biler og jeg tror at Jetta også kom med VR6 motoren i USA. VAG har forøvrig også en VR5 motor i sortementet så det er ikke bare BMW som kan lage interessante motorer... :)

VR5 ja, den hadde jeg glemt. Var vel en 2,3 liter med 150HK hvis jeg ikke husker feil, markedsført som litt mer "executive" enn 1,8T 150HK GTI (Golf) som kom samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjellig.

W124 Taxi - lurer på hvor mange km den har på telleren dersom den har gått som taxi siden den var ny. Strøken MGB GT med veldig koselig eldre herremann som eier, ble stående å skravle bil med ham i 10 min. 2'dre generasjon dekaltrimmet Cherokee "SRT6". Eldre ektepar i en en velholdt mørkegrønn E46 Coupe, McLaren 570S og en 993 GT2.

386.thumb.jpg.cc8cdebf262605be19a3824803fe1ecd.jpg385.thumb.JPG.1396ce1725734af752751a5240789a25.JPG388.thumb.JPG.bdc7a100fd75b4d83761c27ea9d12fe1.JPG389.thumb.JPG.4b03f31b25179686f18716fd1f519809.JPG387.thumb.jpg.156ed0bf3f074fbe27a4663e5ded87cf.jpg390.thumb.jpg.80958386c6a8c4a32dcca679b4932ede.jpg

 

 

Endret av N.E.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Compact med tidenes mest 70-talls inspirerte interiør (eksteriør lakk heter pistasjgrønn metallic forresten) - fargen var usedvanlig lite delikat. Tøff fabrikksny Jaguar F-Type, 1982 Toyota Lite Ace og en 1966 Lancia Fulvia Coupe førstegangsregistrert i Norge for bare en uke siden.

IMG_3389.JPG

IMG_3391.JPG

IMG_3400.JPG

IMG_3403.JPG

IMG_3404.JPG

IMG_3405.JPG

IMG_3406.JPG

IMG_3409.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎30‎.‎10‎.‎2017 at 17.00, DonaldT skrev:

DB11 er absolutt en flott bil, men jeg synes faktisk DB9 og Vantage var hakket bedre. Synes proposjonene satt bedre på dem, de virket mer harmoniske.

Helt enig, akselavstanden på denne er for lang og gjør at bilen ser mindre sportslig ut.

4 timer siden, N.E.W. skrev:

Litt forskjellig.

W124 Taxi - lurer på hvor mange km den har på telleren dersom den har gått som taxi siden den var ny. Strøken MGB GT med veldig koselig eldre herremann som eier, ble stående å skravle bil med ham i 10 min. 2'dre generasjon dekaltrimmet Cherokee "SRT6". Eldre ektepar i en en velholdt mørkegrønn E46 Coupe, McLaren 570S og en 993 GT2.

Tror den W124en er reservetaxi - ser den 8-10 ganger i året, også på vinteren. Men går ikke hver dag hele året...

Vil tro du og karen med MGB hadde nok å prate om , ref sportsbilkonseptet og designet som BMW sikkert ble inspirert av når de tegnet Z3en din.

Sjekket forresten utstyrslisten på den E46en - en eier siden import i 2004, 330CI med manuell kasse. Kul bil.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...