Gå til innhold

E34 ///M532i S54, Nürburgring reisebrev


NeonMuffler
 Share

Anbefalte innlegg

Mens bilen står i garasjen så gjør jeg klar deler for å fikse servoen. Har konkludert med at pumpa går fort fort når man drar maks turtall av motoren. Problemet er st reimhjulet på veiva er mye mindre på s54 kontra m50. Så har kjøpt en pumpe igjen(Nr 3 tror jeg) + overdim reimhjulsett. Så nå blir det større reimhjul på servoen som hjelper den med utvekslinga, samt at vannpumpa og servoen også får overdim hjul. Jeg fikk med et GS performance triggerhjul til m50 som jeg skal se om lar seg modifisere over til s54n. Delene er brukt så alt havna i vasken på kjøkkenet her hjemme. Godt jeg bor alene :P og at kjøkkenet uansett skal pusses opp Hehe. 

9044EC04-D2BA-4C46-9BDB-613C1BAD8762.thumb.jpeg.0afc67e8d6739e1678bd7b0b2dd3b612.jpegEB18EA78-A7D7-49AC-9EAB-D6E28418F275.thumb.jpeg.bfc9c90d65ec074efb3c5b972efe7d20.jpeg57C2BDB8-80AB-4066-A3A4-418C0EB9C438.thumb.jpeg.642f13399cd354a81a1de9802bd0e0ad.jpeg0C7E6907-3FFB-4A4A-BD06-07F232526298.thumb.jpeg.2aaf17393847d07fbe723f4fe78129ba.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nå har jeg tatt meg solide 2 timer og lest alt og sett nøye igjennom bilder gjennom hele tråden, dette må være en av Norges mest gjennomførte bygg. Det du bygde opp, plukka fra igjen, bygget opp igjen, tatt ut motor flere ganger, for å så få det godkjent med M3 motor er jo helt vanvittig. Dette er virkelig noe som har vært en fryd å fått med seg, og jeg har heller ikke sett denne bilen irl - noe jeg gjerne vil! MASSE creds til deg for all denne jobbingen, det er helt vanvittig!

Du svarte noen tidligere i at alt var til salgs til rett pris, mener du fortsatt det samme? :D
Aldri i verden om jeg hadde latt noe sånt med såååå masse tid og timer brukt, for å så selge videre. Uansett hvor nøye da den daværende personen hadde vært med bilen, så hadde det ikke skjedd. :P

Men igjen, dette er noe av det sykeste jeg har sett! Creds!
Blir det til at jeg ser den på noe treff i fremtiden, så skal det garantert knipses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MolbergMedia skrev:

Herregud, nå har jeg tatt meg solide 2 timer og lest alt og sett nøye igjennom bilder gjennom hele tråden, dette må være en av Norges mest gjennomførte bygg. Det du bygde opp, plukka fra igjen, bygget opp igjen, tatt ut motor flere ganger, for å så få det godkjent med M3 motor er jo helt vanvittig. Dette er virkelig noe som har vært en fryd å fått med seg, og jeg har heller ikke sett denne bilen irl - noe jeg gjerne vil! MASSE creds til deg for all denne jobbingen, det er helt vanvittig!

Du svarte noen tidligere i at alt var til salgs til rett pris, mener du fortsatt det samme? :D
Aldri i verden om jeg hadde latt noe sånt med såååå masse tid og timer brukt, for å så selge videre. Uansett hvor nøye da den daværende personen hadde vært med bilen, så hadde det ikke skjedd. :P

Men igjen, dette er noe av det sykeste jeg har sett! Creds!
Blir det til at jeg ser den på noe treff i fremtiden, så skal det garantert knipses!

tusen takk! respekt til deg som orka rase gjennom hele tråden, som spenner på 10års surring hehe:) ja denne har fått gjennomgå mye forskjellige oppsett og testinger gjennom tia:) er på denne bilen jeg har lært stort sett det jeg kan på bil:) og ja med riktige bud så ryker den, men tror ingen orker å betale så mye for en e34:P  det blir et veldig spesielt marked å skulle selge denne i, og det hadde ikke blitt lett. den hadde ikke blitt solgt for under 300.000kr heller :)  bilen blir kjørt mye på sommeren og jeg prøver få med meg de fleste treffa, alt fra streetmeets, trackdays, og større treff + bare spise is i sola på lokale shelln (Y) bare å stoppe meg hvis du ser meg ute :) jeg synes det er moro når andre viser interesse for det jeg driver med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 25.2.2018 at 20.42, NeonMuffler skrev:

Mens bilen står i garasjen så gjør jeg klar deler for å fikse servoen. Har konkludert med at pumpa går fort fort når man drar maks turtall av motoren. Problemet er st reimhjulet på veiva er mye mindre på s54 kontra m50. Så har kjøpt en pumpe igjen(Nr 3 tror jeg) + overdim reimhjulsett. Så nå blir det større reimhjul på servoen som hjelper den med utvekslinga, samt at vannpumpa og servoen også får overdim hjul. Jeg fikk med et GS performance triggerhjul til m50 som jeg skal se om lar seg modifisere over til s54n. Delene er brukt så alt havna i vasken på kjøkkenet her hjemme. Godt jeg bor alene :P og at kjøkkenet uansett skal pusses opp Hehe. 

9044EC04-D2BA-4C46-9BDB-613C1BAD8762.thumb.jpeg.0afc67e8d6739e1678bd7b0b2dd3b612.jpegEB18EA78-A7D7-49AC-9EAB-D6E28418F275.thumb.jpeg.bfc9c90d65ec074efb3c5b972efe7d20.jpeg57C2BDB8-80AB-4066-A3A4-418C0EB9C438.thumb.jpeg.642f13399cd354a81a1de9802bd0e0ad.jpeg0C7E6907-3FFB-4A4A-BD06-07F232526298.thumb.jpeg.2aaf17393847d07fbe723f4fe78129ba.jpeg

Fint å se at du er huslig av deg og tar oppvasken :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ene comp felgen levert på rep. Den lakk luft etter en sprekk. Den ble sveiset av et verksted sommeren 2017, men det funka ikke helt, så den lakk litt fordet der dekket ligger mot kanten. Så nå leverte jeg hjulet til min gode kompis som driver Østfold felgteknikk, og de skal fikse den skikkelig og sveise den med riktig tilsalts som er alu/magnesium kompositt :) 

8201AC3D-20BF-4CEE-A977-D276D5D08F5E.thumb.jpeg.5125ce8a17416b3df958bc2565ff900a.jpeg

Endret av NeonMuffler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever til fagfolk 💪🏼 Fikk mine gammle hjul sveiset på verksted før å det holdt sjeldent lenge. Sendte vinterfelga til E61 til scott sist å det blei gull ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var fagfolk som gjorde jobben først også, men de hadde ikke helt riktig tilsats tråd. Scott var ikke hjemme og hadde tid ril å ta det asap sist, så da måte jeg bruke noen andre ettersom jeg skulle kjøre neste dag👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du kan kose deg inni hus med deler :).

Blankt ble det og ,håper du nå får kontroll over servoproblemene.

Ps vinteren i år er lang gitt og savner e34 kjøring,noe jeg tenker du og gjør .:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sveigis skrev:

Godt du kan kose deg inni hus med deler :).

Blankt ble det og ,håper du nå får kontroll over servoproblemene.

Ps vinteren i år er lang gitt og savner e34 kjøring,noe jeg tenker du og gjør .:)

Ja håper på at dette funker snart, så man kan tørre kjøre nedover Tyskland i sommer:) Hehe ja Jan du er ikke alene om å savne sommer og e34 cruising! Håper på bra oppmøte på e34 treffet i sommer også. Du og Julie får ta turen 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi må få til noe :).

Blir nok noen dagstreff men det blir det eneste og iår.

Ingen 30meet elns da jeg skal pusse opp ute ,samt Julie s bil er jo ikke gratis å fikse .:).

Så iår må jeg prioritere faktisk.

Som sagt dagtreff tar vi og da må vi treffes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sveigis skrev:

Ja vi må få til noe :).

Blir nok noen dagstreff men det blir det eneste og iår.

Ingen 30meet elns da jeg skal pusse opp ute ,samt Julie s bil er jo ikke gratis å fikse .:).

Så iår må jeg prioritere faktisk.

Som sagt dagtreff tar vi og da må vi treffes.

 

Samme her, dagstreff er moro det:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • NeonMuffler changed the title to E34 ///M532i S54, Nürburgring reisebrev

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...