Gå til innhold

E36 318i M40 turbo: begynt med EL-nettet


fazerfreak
 Share

Anbefalte innlegg

har strippset opp alt løst i motorrom, ingen nevneverdige lekasjer heller ..

IMG_8525.JPG

siden det blir litt varmt under panseret så har eg laget til friskluft innsug..

IMG_8527.JPG

IMG_8531.JPG

IMG_8532.JPG

er stort sett ferdig i kupe´n også:

IMG_8529.JPG

montert vems afm bredband i dag også.. må bare få tettet eksoslekasjene

vems-- oljetrykk-- turbotrykk

IMG_8530.JPG

IMG_8534.JPG

nye felger er påplass ogso :

IMG_8538.JPG

reserve dekk:

IMG_8528.JPG

Turbo-chipen er også montert.. er ikke ferdig å justere bensin-trykket grunna eksos lekasje og feiplassert lamda, men skar no avgåre på 4. med peak på 1.1bar/6K rpm (ga meg der) :twisted: blandingen lågg på ca 10-12.

skal prøve å huske kameraet imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 270
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det 0,7 org på så ny m40 som din å? Gidda ikke å fixe mine til 0,5 som anbefalt, kjørte og org hjerne sia det var feilkobbla datasprut. Tenker den sparker godt jeg. Det gjorde min for å gå ureint, dårli map eller hva mann skal kalle det. Kul doning synnst jeg..

Tåler den samme som is motor org siden den er ganske lik så har du vel litt å gå på. Kjørte 330hk på hjula med senka komp via mls toppakkning i sverrige.. Håper det holder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0.7 som er orginalt ja, m40´n e vell litt dårligere topp på en is´n, men no er ikke denne motoren bygd for å vare lengre en noen gatebiltreff og litt til :) i år, blir bygging til vinteren igjen..

får se kor høgt en kjem utover året.

ka dyser /trykk kjører du på ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte saab 9000aero dyser. God for 270-290hk kanskje. Tror det var rundt 390cc dyser. Trykk?? turbo ell bensin??

Turbo var 0,6 ca en stund. Bensin aner jeg ikke.. Men den gikk rikt virka det som. Litt svartrøyk og stikkflammer.

Har stått iro 1-2år. Har ikke giddet å tatt ned bakstilling for å få på skivebremser. Ikke giddet ålene vertfall. Sku søt BT i Kr.sund eller Tr.Heim om godkjenning med turbo. Aldri blidt det heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stramme fjøra på lmm skal huskast. vil det være fordel å bytte til 325lmm kanskje ?? har en sånne eg :D. btw lmm min e på sugesia, va har det å si for strammingen..

Ellers så er det vart det full stress i går etter blåst eksospakning, men no e da tett.. og bilen e lasta opp..

ibussen.JPG

minifil :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var Gatebil på rudskogen unnagjort..

frdag var det justering og testing.. gjikk ganske greit det, hadde problem med at den fikk formye bensins, så kjørte med 0.9 plugger.. virka opp til ca6k rmp..

lørdag skulle det byttes til 0.7 men da hadde f.. meg grennen sprukke i sveisen over natta, sikkert vert noe spenn der... fik sveist sprekken på ettermiddagen og var da klar til søndagen.

Som opptimisten eg er så reise eg opp på støymålingen om morningen.. og kunne bare parkere igjen.. 100db målte di på 4500 rpm.. hmm. fikk kjørt litt senere på dagen.. hadde mye morro, men det vart godt varmt framunder panseret, så noen endringer må gjøres framover..

bilder kommer etter hvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100db. har ikke du org demp bak da?? Hadde jo ikke mer enn nå å 90db med rakrør uten turbo og jappse demper på min??? Alle dager. Akkuratt som att disse gatebil bilene ikke bråker over 100db. Er bare penger dem tenker på disse folka for tia. Noen som har en filmsnut da av deg tro?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...