Gå til innhold

Ønskes kjøpt E34 M5 3,8 (trenger tips!)


Simen!
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er vel jeg kravstor til hestene :lol:
hehe, jeg prøvde ikke på noen måte å mene at en E34 M5 går spesiellt bra. Jeg var utrolig skuffet selv første gang jeg prøvde en! Men denne det er snakk om her er det ikke nne galt med - den går som en normal E34 M5 gjør! (som ei bøtte møkk, hehe) ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere glemmer er at E34 M5 er en HELT annen bil en E36 325 eller M3 for den saks skyld! Den er komfortabel og stille uten vibrasjoner. Du merker ikke så mye i bilen når den er orginal, men dra på oppover i registeret, så vil du se på farten at den øker fort! 0-100 på 5.9sek sier sitt.

Understell har også endel å si, spesiellt mtp spinning som er viktig for trådstarter. En senket og stiv bil vil spinne på lettere kontra en orginal m5. Ett eksempel på dette er den gamle 3.6litern som Gunnar på forumet hadde, kontra den som jeg hadde(DCV sin). 3.6n spant veldig lett, mens 3.8n gikk merkbart bedre til tross for at den ikke spant uten at man provoserte den litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 går ikke dårlig den bare drar jevnt på hele turtalls registeret får ingen spark i ryggen men det er heller ikke mange biler som henger på når du drar ut turtallet, forøvrig så drog jeg lett i fra e39 M5 med min e30 med e34 M5 motor ned langstrekket på ACR 8) Vekt er tingen hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da det går 3 stk originale M5 3.8 sedan på skilt i Norge må du smøre deg med tålmodighet. En i Bergen, en i Troms, siste vet jeg ikke.

Så realistisk blir jo godkjent ombygd 520 eller touring...

da er det mulig at den siste du tenker på går i Florø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...