Gå til innhold

Huldra66 sin 850CSI og mange andre sine, store E31 tråden


 Share

Anbefalte innlegg

Takker for all fin tilbakemelding.

Skal prøve og svare alle

Egen BMW parkering på Shlumberger i Tananger må komme ;-) er noen fine BMW,er der.

Liker nok mine felger best men synes og CSI'en passer veldig godt de orginale turbinefelgene, hadde vært kjekt og hatt de også.

Den andre er eid av en som heter Cappelen på Sandnes og jeg har fått streng besjed om og melde meg inn i BMWCCN

Proff fotografering hadde vært kjekt men bor i Rogaland.

Forsikring kommer på ca 7000kr i året med 75% bonus hos IF.

Hadde vært morsomt og vite hvor mange 850 det går i Norge av de forsjellige versjonene,

Vet att det finnes ivertfall 5 CSI'er i Rogaland

Skulle kansje startet en egen tråd med kun det som tema? der vi kunne registrert E31 modeller og eiere

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herr Sandvik har ikke CSI, men en heller "kjedelig" 850 CIA med Kompressor.

Skal dog nevnes at jeg har vært å sett begge disse CSI'ene i sine respektive hjem.

Til de som diskuterte automaten, ved kick down drar den til redline i alle modus.

S programmet bruker ikke 4. gir før det går vesentlig fortere enn man kan lovlig kjører på Norske veier, og holder girene høyere på turtalls skalaen.

Jeg har ikke hatt min til sperra i 4. gir da det er rundt 300km/t

forteste jeg har kjørt min 850 er 260 (GPS) på Autobahn.

Ka se ut som vi kan få til noe E31 greier lokalt i Rogaland siden det nå begynner å bli ganske mange slike her.

Må være en 10-15 stykker nå, pluss iallefall 10 til om man tar med kysten fra Bergen til Kr.sand.

Totalt var det ca100 registrerte e31 på norske veier pr. 31.12.2008.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for all fin tilbakemelding.

Skal prøve og svare alle

Egen BMW parkering på Shlumberger i Tananger må komme ;-) er noen fine BMW,er der.

Liker nok mine felger best men synes og CSI'en passer veldig godt de orginale turbinefelgene, hadde vært kjekt og hatt de også.

Den andre er eid av en som heter Cappelen på Sandnes og jeg har fått streng besjed om og melde meg inn i BMWCCN

Proff fotografering hadde vært kjekt men bor i Rogaland.

Forsikring kommer på ca 7000kr i året med 75% bonus hos IF.

Hadde vært morsomt og vite hvor mange 850 det går i Norge av de forsjellige versjonene,

Vet att det finnes ivertfall 5 CSI'er i Rogaland

Skulle kansje startet en egen tråd med kun det som tema? der vi kunne registrert E31 modeller og eiere

Hilsen

Terje

Så den andre var Cappelen sin ja, den så noe kjent ut. Han snakket om å selge den, til fordel for en 850 med automat (han syntes han begynte å bli for gammel å ville slippe å gire), men får håpe han har endret mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J_b:

Stemmer at jeg har en svart 04 e46 M3 SMG også ja.

Tommy.

Han har en rød 850IA også, hørtes ikke ut som han planla å selge noen av de her forige uke nei.

Det ble produsert ca 1500 CSI'er, hvor mange som er i Norge er mer usikkert.

Jeg har holdt på i snart 6 måneder å finne E31 eiere i Norge, så langt har jeg 21 inkludert meg selv.

Norske E31 eiere er ikke aktive i klubb og forums sammenheng.

Snitt alderen på eierne av disse bilene er forholdsvis høy.

Av de jeg har fått tak i er det 6 CSI'er, jeg vet om 2 til, så det er minst 8 i Norge.

Man kan kanskje anta at det befinner seg mellom 10-15 CSI'er i landet.

Skal også finnes èn Alpina B12 5.0 her i landet en av 97 produserte.

Som en liten digresjon kan det jo nevnes at kun 6 e31 ble solgt ny i Norge.

Det tallet kommer fra BMW fabrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok blitt tøffere med senk, men tenker og holde den helt orginal og skifte det som trengs for og få den så nær som fabrikk ny som mulig etterhvert.

Blir jobbing i vinter er planen , skifter simmerringer på bakaksling da den svetter litt + kansje ta mansjettene samtidig mens en holder på.

dukker vel opp litt etterhvert

Vi får se men vil ha den mest mulig strøken. Noen biler spesielt når de blir eldre er finest orginale

Får satse på att Cappelen beholder sin slik att det er to Svarte CSI'er i distriktet.

Må bare takke han for all hjep til nå sammen med Egil og Rune Håland på Bavaria.

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noe særlig å senke disse bilene, de har et langt overheng framme, samt at de er ganske lave under i utgangspunktet.

Min har 20/15 senk fra Eibach, som gjerne ikke senker så mye som lovet, og den er mer enn lav nok.

tror du få 40/25 senkt til de, man da kommer man ikke over fartsdempere i gangfart uten å ta nedi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, det ble kun laget 1510 stk 850CSI.

Hvor mange CSL'er ble det laget? ca 1250?

Men ja, kun 356 + 50 (høyrerattede) M3 GT er litt mer ekslusivt.

Men 1510 biler på verdens basis er ikke mye.

Totalt 30.621 e31 er laget. til sammenligning finnes det ca 45.000 e46 M3 USA versoner, og sikkert minst like mange euro versoner pluss høyre rattede biler.

Er nok produsert over 100.000 e46 M3 kan jeg tenke meg.

Så sånn sett så er jo hvilken som helst e31 minst 3 ganger så eksotisk som en e46 M3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på bilexstra og snopt litt microfiber kluter og forsjellig polering og voks ( canuba ) , skal prøve litt polering og voksing for og se hvor blank den kan bli.

Har funnet litt produksjons data og det er produsert 1125 europa modeller med venstreratt

Har forstått att det er den mest ettertrakteded da USA modellen er litt kjipere på bremser og kjøling + litt mindre hester

850CSi

5.6L V12 - S70

Euro

Manual Left CC00000

02/1992 CC00931

07/1994 895

Euro Manual Right CC88000

12/1992 CC88190

06/1996 160

USA Manual Left CD00000

06/1993 CD00230

06/1995 225

Euro Manual Left CC01950

09/1994 CC02181

10/1996 230

Total 1,510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet om 2 stk csi ble kræsjet og knust, 2 som ble donor bil, 1 står uten motor.

og den tv boden sin(oransje) som ikke er så orginal lenger.

er vel ikke så mange levende csi'er i verden tror jeg...

de ligger jo ganske bra i pris nå, prisen har allerede gått opp litt, og vil bare fortsette med det? bra for de som har eller eier 1 da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...