Gå til innhold

- UP vendetta mot Gatebil


oddis
 Share

Anbefalte innlegg

hvorfor er folk så tilbakestående at de er redd andres biler i stedet for deres kjøreatferd? jeg gir fullstendig faen i teknisk stand på bilen til han klovnen jeg møter langs veien, så lenge han faktisk kjører i forhold til sin redskap.

Det er ikke snakk om enten- eller slik du later til å tro; Selv om man kjører aldri så bra selv, hjelper ikke det noe om man blir drept av en som ikke greier å styre bilen sin siden den er uforsvarlig stand. Akkurat som det ikke hjelper å ha en forsvarlig og godkjent bil, så lenge man blir påkjørt av noen som greier å styre sin godkjente bil. Derfor er det viktig å luke ut begge fra trafikken.

Det er ikke bilene, det er intelligensen til vedkommende som er problemet. IQ-test langs veiene kunne vært en fin ting.

Som forklar til deg før, har Iq ingen verdens ting med evnen til å kjøre bil å gjøre. Iq besrikver kun resultatet på en Iq-test, som igjen ar lagt opp til å reflektre kunnskapen innenfor områder som matte, geometri os.v. Praktiske ting - slik som det å kjøre bil er - er liten grad med. Derfor er det ironisk nok feil å påstå at det er sjaførens Iq som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gatebil kan man si mangt om; Fyll, spetakkel, bråk. Men det er ikke til å stikke under en stol at du finner noen av verdens mest forseggjorte kjøredoninger der. Det er ikke uten grunn den norske tuningscenen har fått internasjonal oppmerksomhet. Gatebil har fått ros opp i skyene av alt av presse i utlandet. Så uansett hva - de har et vinnende konsept.

Hmmm... "noen av verdens mest forseggjorte kjøredoninger"... på gatebil (!). Dette gjelder nok kanskje for noen spesielt interesserte innenfor et heller snevert interessefelt... mannen i gata (for å si det på den måten) er ikke interessert i blodtrimma Impreza´er. Chip Foose bygger også fine biler, men de færreste har faktisk hørt om ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle klemt inn ordet "ombygde" i den setningen ser jeg, så hadde det blitt mer treffende.

Interessefelt kan være så mangt, men faktumet er at mye av byggene på Gatebil holder veldig høy standard.

Er ikke akkurat mye blodtrimma Imprezaer der... Gatebil har tatt av på den fronten. Nå er det biler som bygges helt fra bunnen av hjemme hos folk, av rør, plater, carbon og understell fra racerbanen. KRB Trading er vel et godt eksempel på hva man kan gjøre med nok kompetanse og galskap. Mye pent BMW arbeide der også.Men nå skal jeg ikke dra dette mer off-topic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den straffen som man får eller dritt i å kjør på veien,eller en bedre måte kjøp en henger.

Eller gjør det ordentlig i steden for å slurve unna,da har man jo ingen ting å frykte.

Godt å se politie er på plass,får bort mye biler som ikke har noe på veien å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den straffen som man får eller dritt i å kjør på veien,eller en bedre måte kjøp en henger.

Eller gjør det ordentlig i steden for å slurve unna,da har man jo ingen ting å frykte.

Godt å se politie er på plass,får bort mye biler som ikke har noe på veien å gjøre.

Ser mange flere sjåfører som ikke burde vært på veien enn biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som godkjenne bilen med større motor,hvis ikke dette går (tydelig mye vanskeligere en før) så kjøp en bil som har større motor,exenon uorginalt er farlig for møtene biler så har ikke noe der å gjøre hvis man ikke har høyde justering/lykte spylere,godkjenne felger/senk i vonkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare motorkraft og motorkarateristikk som er det essensielle her (enda det spiller en stor rolle). Man må like bilen også, samt at den må kunne justeres en viss grad i understellet. Og da skrumper ting umiddelbart radikalt inn.

Dette er ofte standardkommentaren vi som liker å ombygge får "få det godkjent eller betal for ny bil".

En slik bil jeg har er det flere godkjente ombygd identiske eksemplarer av fra før i Norge, men de nekter å godkjenne min. Moro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med små unntak skal vel alle biler kunne ombygges og godkjennes, både med tanke på motorkraft, senking, lys og annet. Tror det som er ploblemet hos mange er at å få det godkjent ligger det MYE mer arbeid i, samt en bemerkelsesverdig sum penger. At de da velger den raske og billige løsninger er deres valg, og de vet hvilke konsekvenser det vil få.

Å møte en med alt for stor motorkraft skal ikke være farlig her i norge, enda om den har for lite bremsekraft i forhold til motorstørrelse. Alle biler uansett motorkraft/bremsekraft skal klare å holde seg på veien innen fartsgrensene. Vekt på bilen vil da bli et større plorblem i forhold til bremsekraft.

Lys og toning av vinduer ulovlig kan skape problemer med sikt, og er egentlig enda farligere. Dette tenker folk egentlig på som mindre farlig, men er egentlig stikk motsatt.

At både UP og BT driver kontroller gir meg bare en sikrere følelse når jeg er ute på veien. Tanken på at bilen som kommer i mot, ligger fremfor deg eller på annen måte er i din nærhet kan ha feil som gjør at du blir innvolvert i en ulykke er ikke betryggende. Sant som det er sagt, det finnes godkjente biler med sjåfører som aldri værden burde ha kjørt den bilen. Kanskje det skulle vært gjort noe med dette og?

Generelt sett er vel dette en måte å sikre at veiene i Norge blir tryggere, og at regler blor overholdt. Selvfølgelig surt om du sjeldent og aldri bruker den bilen som du bygger på året rundt, men det er nok en grunn til at du blir tatt. Reglene er satt av en grunn, at veien skal være sikker å ferdes på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten, selv om ikke-godkjente biler kan være forsvarlige, er det likevel viktig å få dem bort fra veien. Ikke nødvendigvis for vår egen sikkerhet, men fordi det bak hver eneste slik sitter et potensielt gjeldsoffer. Når du "forbedrer" bilen såpass utover orginal-spesifikiasjonene og ikke opplyser om dette til forsikringsselskapet, er faktisk bilen ikke den samme som den du har forsikring på. Sannsynligvis vil resultatet bli en kraftig avkortning, men det burde også være grunnlag for mer avorlige ting som forsikringsvindel (selv om jeg enda ikke har hørt om noen som blir dømt på bakgrunn av dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den straffen som man får eller dritt i å kjør på veien,eller en bedre måte kjøp en henger.

Eller gjør det ordentlig i steden for å slurve unna,da har man jo ingen ting å frykte.

Godt å se politie er på plass,får bort mye biler som ikke har noe på veien å gjøre.

Fantastisk bra kommentar, helt fullkomment.

Når Up og Biltilsyn er så aktive ved større bilarrangement så er det jo fordi de skal "ta" flest mulig ungdom.

Jeg har en bil som de sikkert ville ha kost seg skikkelig med å få stoppet, dog er det ikke skilt på den men den er frytelig farlig med sin showlakk, bur, brede felger, coilovers og firpunkts belter. Ikke er det tatt ut ekstra effekt av motoren heller.

Airbag har den også.

De aller fleste ungdommer i dag kjøper Tüv godkjente deler, men å få dette godkjent i vognkortet er så forskjellig praktisert fra plass til plass at de fleste ikke orker papirmølla.

Men jeg passerer daglig flere biler som er så pill rotne at de som vidt holder sammen, direkte trafikkfarlige biler. Men blir disse prioritert? Neida, viktigere å ta en bil som er senka for DET er jaggu farlig.

Koko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...