Gå til innhold

- UP vendetta mot Gatebil


oddis
 Share

Anbefalte innlegg

Så vidt jeg blir også biler som er trafikkfarlige av andre grunner enn modifiseringer, også luket ut av trafikken når de oppdages. Problemet er likevel at disse ikke har noen arrangementer man kan priotere kontroller rundt - eller vet du om noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dessuten, selv om ikke-godkjente biler kan være forsvarlige, er det likevel viktig å få dem bort fra veien. Ikke nødvendigvis for vår egen sikkerhet, men fordi det bak hver eneste slik sitter et potensielt gjeldsoffer. Når du "forbedrer" bilen såpass utover orginal-spesifikiasjonene og ikke opplyser om dette til forsikringsselskapet, er faktisk bilen ikke den samme som den du har forsikring på. Sannsynligvis vil resultatet bli en kraftig avkortning, men det burde også være grunnlag for mer avorlige ting som forsikringsvindel (selv om jeg enda ikke har hørt om noen som blir dømt på bakgrunn av dette).

tenk deg om litt nå da..

i en ulykke skal grunnen frem ved granskning, da må det være en paralell mellom det som har skjedd og det ulovlige for at det skal bli en avkortning, så det er tullprat fra din side nok en gang.

Verste som finns er reddharer som er redd andres biler, men ikke er redd sjåførene, da er man faktisk kort sammenfattet, tilbakestående.

Er du redd for ulovlige biler så kan man holde seg i sofaen og aldri stikke hodet utenfor døra, det er faktisk veldig farlig å leve, siden man dør uansett! akkurat som dere mener at vi må kjøpe en original bil og være dritfornøyde, noe som ikke er mulig for enkelte(meg bl.a) EKTE entusiaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg blir også biler som er trafikkfarlige av andre grunner enn modifiseringer, også luket ut av trafikken når de oppdages. Problemet er likevel at disse ikke har noen arrangementer man kan priotere kontroller rundt - eller vet du om noen?

Bare å kjøre Vinterbro - Halden T/R så burde de får luket ut en hel del.

Nei, det er ingen skrot-rust-gåene endeledd biltreff så vidt jeg vet om, men det var ikke det som var poenget heller.

Kanskje noe du kunne arrangere? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

tenk deg om litt nå da..

i en ulykke skal grunnen frem ved granskning, da må det være en paralell mellom det som har skjedd og det ulovlige for at det skal bli en avkortning, så det er tullprat fra din side nok en gang.

Nei, det må det faktisk ikke. Bilen din stemmer ikke overens med den bilen forsikringselskapet har forsikret. Du har ved vilje godt inn i en avtale der du vet at du ikke overholder din del - dette kvalifiseres som avtalebrudd og forsikringen din er i praksis ugyldig. Ettersom du har faktisk betalt inn et beløp (selv om det er langt mindre enn hva du egentlige skulle ha gjort), ville resultatet nok ha blitt en kraftig avkortning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ingen skrot-rust-gåene endeledd biltreff så vidt jeg vet om, men det var ikke det som var poenget heller.

Poenget er at det holdes kontroller ved slike arrangementer nettopp for å ta bilene som ikke er lovlige. Om det hadde eksistert andre arrangementer hvor ulovlige biler var representert i stor kvanta, ville det sannsynligvis bli prioritert kontroller ved disse og. Ellers holdes det faktisk kontroller ved andre anledninger også (jeg ble faktisk "tatt" i en for noen dager siden).

Kanskje noe du kunne arrangere? :lol:

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

tenk deg om litt nå da..

i en ulykke skal grunnen frem ved granskning, da må det være en paralell mellom det som har skjedd og det ulovlige for at det skal bli en avkortning, så det er tullprat fra din side nok en gang.

Nei, det må faktisk ikke. Bilen din stemmer ikke overens med den bilen forsikringselskapet har forsikret. Du har ved vilje godt inn i en avtale der du vet at du ikke overholder din del - dette kvalifiseres som avtaltebrudd og forsikringen din er i praksis ugyldig. Ettersom du har faktisk betalt inn et beløp (selv om det er langt mindre enn hva du egentlige skulle ha gjort), ville resultatet nok ha blitt en kraftig avkortning.

Kjøp deg en Toyota Prius og meld deg inn i SV.

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

tenk deg om litt nå da..

i en ulykke skal grunnen frem ved granskning, da må det være en paralell mellom det som har skjedd og det ulovlige for at det skal bli en avkortning, så det er tullprat fra din side nok en gang.

Nei, det må det faktisk ikke. Bilen din stemmer ikke overens med den bilen forsikringselskapet har forsikret. Du har ved vilje godt inn i en avtale der du vet at du ikke overholder din del - dette kvalifiseres som avtalebrudd og forsikringen din er i praksis ugyldig. Ettersom du har faktisk betalt inn et beløp (selv om det er langt mindre enn hva du egentlige skulle ha gjort), ville resultatet nok ha blitt en kraftig avkortning.

så man kan ikke omlakkere en bil, for da er den endret(noe som kan koste en del mer f.eks ved flake-lakk)? :lol: en kompis prata med forsikringsselskapet og biltilsynet vedr. dette;)

må i tillegg avslutte diskusjonen fra min side, med et lite manifest: hold deg hjemme hvis du er så livredd en modifisert bil.. da har du en tvangstanke som bør fjernes umiddelbart ved hjelp av en psykolog, har hatt kontakt med psykolog selv og kan anbefale det på det varmeste :)

om DU er fornøyd med en original bil, så betyr det overhode ikke at andre er det.. for meg er det enten personlig bil eller finne en annen interesse.. du sier selv at du sjelden bruker bil, noe som er en selvfølge for de som er mindre interesserte av "entusiastene" :wink: jeg kaller ikke slike folk EKTE entusiaster, ei heller dem som ikke gjør en del på bilen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så man kan ikke omlakkere en bil, for da er den endret(noe som kan koste en del mer f.eks ved flake-lakk)? :lol: en kompis prata med forsikringsselskapet og biltilsynet vedr. dette;)

Det måtte jo komme fra deg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bil som de sikkert ville ha kost seg skikkelig med å få stoppet, dog er det ikke skilt på den men den er frytelig farlig med sin showlakk, bur, brede felger, coilovers og firpunkts belter. Ikke er det tatt ut ekstra effekt av motoren heller.

Showlakk tviler jeg på at de tar deg for og bur har ingenting å gjøre i en gatebil. Felger, coilovere og firepunktsbelter kan man få godkjent og skrevet inn i vognkortet hvis man har dokumentasjon, og da er det null problem i en evnt. kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så man kan ikke omlakkere en bil, for da er den endret(noe som kan koste en del mer f.eks ved flake-lakk)? :lol: en kompis prata med forsikringsselskapet og biltilsynet vedr. dette;)

Faktisk skal du opplyse forsikringselskapet om du foretar endringer som for eksempel skifte farge, men ettersom det ikke er forskjellige takster for forskjellige farger eller det er ulovlige å endre bilens orginalefarge, vil det nok ikke utgjøre noen forskjell i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må i tillegg avslutte diskusjonen fra min side, med et lite manifest: hold deg hjemme hvis du er så livredd en modifisert bil..

Hvorfor det? Klager ikke dere nettopp på det dere blir tauet inn av politiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ønsker å bli tatt seriøst, er nok det den riktige måten å nå frem på ...

:roll:

Seriøst, dette er et bilforum for entusiaster. Du må jo akseptere at biler er intressert i å modifisere bilene sine, selv om du kanskje er en orginal-entusiast.

Om du har drevet med bil og hatt interresse for dette over lengre tid så vet du jo hvor tungrodd og vanskelig det er å få noe igjennom hos Biltilsynet.

Mener du seriøst, for å ta et eksempel, at min chiptrimma og senka Transporter utgjør en større trussel i Trafikken enn en som er urørt?

Jeg kan forresten ikke erindre å ha sett noen 74 E3 her i nabolaget, pg jeg kjører MYE rundt her. Det er vel fordi den forurenser og ikke har katalysator? Det er ikke bra for ozon-laget vet du... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, dette er et bilforum for entusiaster. Du må jo akseptere at biler er intressert i å modifisere bilene sine, selv om du kanskje er en orginal-entusiast.

Jeg har aldri sagt med et ord at jeg er orginal-entusiast. Jeg er derimot entusiast av at de som gjør noe ulovlige, også blir tatt for det.

Jeg kan forresten ikke erindre å ha sett noen 74 E3 her i nabolaget, pg jeg kjører MYE rundt her. Det er vel fordi den forurenser og ikke har katalysator? Det er ikke bra for ozon-laget vet du... ;)

Morsomt at du skulle nevne bilen min, ettersom den har en uorginal motor og er godkjent med det. For øvrig kjører den en del rundt og forrurenser også når den gjør det (har jeg nevnt et eneste ord om forurensning?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du seriøst, for å ta et eksempel, at min chiptrimma og senka Transporter utgjør en større trussel i Trafikken enn en som er urørt?

Uten noen skikkelig dokumentasjon blir det jo bare synsing - fra alle parter. Og da er det enkleste å bare nekte alt som ikke er tilstrekkelig dokumentert. Det virker kanskje litt rart på små endringer, men hvor skal man sette grensa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...