Gå til innhold

Tråden om min BMW: E46 323 Sedan. SOLGT!


Anbefalte innlegg

Takk for det Dr.S:)

Gamle`bilen var bra den, absolutt ikke noe i veien med den, så han som kjøpte den fikk et nydelig eksemplar av en E36. Grunnen til bytte var vel rett å slett lysten på noe annet, og litt nyere:P Automat..ja..var ikke et must ved bytte av bil, men er utrolig deilig også;)

Du som er flink med bilpleie Dr.S, noen tips til hva jeg skal bruke? Polering tenker jeg på... Bilen din er jo bestandig "shina", like fin bestandig:D

Jeg er nok ingen proff på bilpleie, men lærer forhåpentligvis nok til at jeg engang blir det ;) Det finnes et hav av produkter i alle prisklasser å velge mellom, selv har jeg erfart at Meguiars er bra saker til en grei pris og har til nå holdt meg til merket.

Vil anbefale deg å kjøpe en vaskehanske i mikrofiber og en bra såpe. NXT såpa er bra og lukter digg :)

Det er mange som bruker Deep Crystal Step 1-2-3 serien til Meguiars, den inneholder lakkrens, polish og voks. Men du kan godt skippe step 3 og kjøre rett over på TechWax 2.0, en meget bra voks og sealer.

BilXtra (Jøntvedt) i Tønsberg er forhandler men du kan også kjøpe på nett selvfølgelig :)

Husk mikrofiberkluter til å tørke vekk voks med!

Takk takk :D

Får jeg alt på Bilxtra? Hanske, såpe, polish? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rektig. Trenger da ikke høytrykk for å få en bimmer til å skinne ;) Hadde absolutt vært hyggelig det. Får høre med Jon da. Men som sagt, så står bilen på morris.. De hadde egentlig ikke noe time til meg før 17 august!!

Fikk igjennom at de skulle ta den når de har tid. Håper den er ferdig om ikke så altfor lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg endelig få bilen hjem fra verksted:) Etter nærmere 14 dager, skal den endelig hentes hjem igjen.

Da blir det en skikkelig rengjøring og polering til helga:) (vil da legge ut noen nye bilder).

Etter noen tips fra Dr.S, så har jeg vært å handla inn litt bilpleie produkter. Forhåpentligvis kommer dette til å bli kjempebra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro da! Har stått ute nå og vaska jeg, fått av litt svenske insekter :)

Hva handla du? *nysgjerrig*

hehe, ikke dumt ikke dumt:)

Jeg kjøpte meguiars vaskehanske, og step 2 og 3. Satser på at det blir gromt. Han jeg ble ekspedert av sa det var unødvendig for meg å bruke step 1. Hva tror du? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville byttet inn step3 med step1. Step 1 er lakkrensen og den er viktigere enn step 3 som er en carnaubavoks, som gir bra glans, men dårligere beskyttelse enn f.eks TechWax.

Vaskehansken er dritbra, hvilken såpe går du for da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått vasket og polert opp BMWen igjen. Blei veldig fornøyd. Gikk til innkjøp av Meguiars, og det er absolutt å annbefale til alle og enhver:)

Slenger ut noen nye bilder.. (dårlig kamera)..

xwik2i3iy5qburn5boxs.jpg

s8o8a6seipfhx9mze5uv.jpg

pvs1gkjilnlrulk50ohm.jpg

Bilde av interiøret, med nyinnkjøpte matter:P

ns9vnhlckfsv5er9k8l9.jpg

Hva syns folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...