Gå til innhold

Bimmerskalenderen 2010 - i salg! Bet. info. S.1!


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har en dunge med spesielle fotografbilder av min bil, men jeg synes du skriver alt for lite om hva du skal bruke denne kalenderen til.

"Jeg skal lage en kalender, send inn fine bilder" er ikke godt nok.. Da sender ikke jeg noen for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en dunge med spesielle fotografbilder av min bil, men jeg synes du skriver alt for lite om hva du skal bruke denne kalenderen til.

"Jeg skal lage en kalender, send inn fine bilder" er ikke godt nok.. Da sender ikke jeg noen for å si det sånn..

Nei da er det bare å la vær å sende inn da. Skal sikkert brukes til å ha hengende på veggen for å se hvilken dato det er, er ihvertfall det jeg bruker mine til :)

Blir det mulighet for å bestille seg en slik da Chrissy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker er bra....merkelige. Vegard, hva mener du med at det er for lite informasjon? kunne lagd en fin kalender av bilen din jeg om jeg fant bilder av den her å hengt opp på veggen...er du redd for kalenderen til trådstarter skal selges for mange hundre tusen og at du ikke skal få en bit av kaka dersom din bil blir en del av kalenderen ? Av og til må man prøve å begrense seg selv og greie å tenke litt ikke-paranoid eller ikke-griskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker er bra....merkelige. Vegard, hva mener du med at det er for lite informasjon? kunne lagd en fin kalender av bilen din jeg om jeg fant bilder av den her å hengt opp på veggen...er du redd for kalenderen til trådstarter skal selges for mange hundre tusen og at du ikke skal få en bit av kaka dersom din bil blir en del av kalenderen ? Av og til må man prøve å begrense seg selv og greie å tenke litt ikke-paranoid eller ikke-griskt.

Så du bare deler ut bilder ukritisk på nettet? Kan jeg da få ett lettkledd bilde av mor di? Skal nemlig lage en privat mamma kalender, men jeg skal bare se på på datoen altså.. Ikke selge den videre til milf-hunter... :lol:

Ærlig talt.. Må være lov å få klarhet i ting vi føler er uiklare her..

Edit: Det er rettighetene til bildene han skal ha.. Han skal ha skriftlig tillatelse til å bruke de.. Det er her jeg blir litt mistenksom.. Om det bare er en tjeneste til medlemmer på bimmers, er det vel kanskje ikke nødvendig med alle rettigheter til bildet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det var litt krasst, men synes bare det er rart at man blir helt sånn på tuppa fordi trådstarter er litt uspesifikk rundt om disse skal selges eller ikke eller hvor di skal evt henges opp..tror det dreier seg om ett skoleprosjekt dette ? eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det var litt krasst, men synes bare det er rart at man blir helt sånn på tuppa fordi trådstarter er litt uspesifikk rundt om disse skal selges eller ikke eller hvor di skal evt henges opp..tror det dreier seg om ett skoleprosjekt dette ? eller ?

Hehe.. Er vel litt prinispielt for noen det her ;) Men det må seriøst bare være lov å få noen svar.. Vi spør jo fordi vi lurer, og jeg stoler såpass på Chris at det svaret han gir meg er sant.. Og da er vel egentlig alt klart etterpå? ;)

Jeg venter bare på svar jeg, så jeg får sendt inn bilder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jepp! noen er såklart mer påpasselig enn andre basert på hva man har hørt / opplevd tidligere..selv har jeg ALDRI opplevd noen problemer med bilder jeg har lagt ut..men så har jeg jo vært påpasselig med hvilke bilder som er lagt ut..så da avventer vi vel bare svar fra TS om hvor bildene skal henges opp og hvorfor han er så tydelig på at vi må si ifra oss eierrettighetene til bildene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper nok en uansett.. ;) Kunne glatt gitt 200 kroner om den er "kul" nok liksom.. Ville likt litt "månedens bil" preg.. Med litt specs o.l..

For å si det slik.. Jeg HÅPER det er gode intensjoner du har med det, at du får det til, og at du tar med for salg på Våler.. Der hadde du GLATT fått unna en hel HAUG med kalendre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, for å svare på en del uklare ting jeg ikke har spesifisert godt nok!

som sagt å er dette en Bimmers kalender, altså en kalender for oss som er medlemmer på bimmers, og da vil jeg gjerne bruke bilder av biler dere her inne eier. Kalenderen er "godkjent" av Gunnar og jeg har dialog med BMWCCN om å få inn datoer for større BMWCCN treff i kalenderen. bildene vil kun bli brukt til å trykke opp kalendere som vil bli tilbudt dere som brukere av bimmers og også evt. BMWCCN medlemmer dersom de er interessert. bildene vil ikke bli solt til noen form for 3. part ei heller bukt om igjen. dette er ikke noe skoleprosjekt fag, årsaken til vgs.no e-postkontoen er fordi jeg jobber på Frogn vgs.

jeg blir nok ikke millionær på dette heller, håper på å gå i 0 eller noe fortjeneste, dette avhenger av salget. Skulle det bli noe overskudd å snakke om vil jeg gi Gunnar en del av dette.

Ang. bilder. dersom det er tatt bilde av en bil, og så senere redigert bort skiletet på en pen måte så er det helt i orden. for de av dere som ikke har noe i mot at skiltet er synlig på bildet, så er det ikke noe problem. det jeg ikke vil ha er paint redigerte bilder hvor man har brukt viskelær på en uvørn måte slik at det ødelegger bildet.

når det kommer til signaturer så vil jeg i utgangspunktet ikke ha de på bildet, for som breitbau sier, så skal bildet være noe å se på, og av erfaring så er det mange signaturer som ikke passer inn i et bilde som skal brukes i en kalender. det er min mening. send meg gjerne bilder med signaturer i. dersom signaturen ikke er for pregende på bildet så er det i orden. men liker ikke at fotografer skl få alt for mye gratis reklame, er jo ikke meg han tar bilder for.

Grunnen til at jeg gjorde det til en konkurranse med muligheter for å stemme på bilder er for å lage litt liv av det her, jeg kunne bedt om å få tilsendt bilder, valgt de jeg likte og sagt takk...

er det flere innvendinger jeg ikke har svart på nå så kom med dem, men de fleste burde ha skjønt poenget nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall er det ett fantastisk tiltak :D

Sender deg bilder så fort som mulig.. Også ønsker jeg også å sette meg opp på en reservasjonsliste på 2 kalendre til 1. produksjon.. :D Litt avhegig av pris selvfølgelig, men det er virkelig noe jeg kan betale ett par hundrelapper for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg den infoen jeg var ute etter, høres bra ut dette her!

Og til deg PenguiN, om du hadde fått en fotograf til å ta bilder av bilen din, som slettes ikke bestandig er så billig, tror du ikke du ville ha visst pittelitt om hva bildene gikk til om du vurderte å sende de i storformat noenplass? Og da spesielt siden du må gi den personen rettighetene til bildet?

En annen ting er at reg nummeret vises på så og si alle bildene.

Derfor hadde jeg lyst på litt mer informasjon. Var det så merkelig?

Kall meg gjerne både det ene og det andre om du vil (hvem er egentlig på tuppa og kjapp med kommentarer?) men jeg er langt fra alene om å være litt kritisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...