Gå til innhold

Ny bil: 2003 BMW Z4 2.5i E85


quentez
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk etterhvert solgt den manuelle E60-dieselen, og fant raskt en ny bil til å oppta garasjeplassen. Valget falt på en 2003-modell BMW Z4 2.5i i fargen spacegrau. Ikke spesielt mye ekstrautstyr, kun xenonlys, sportsratt (standard?) og skinnseter. Men behøver igrunn ikke all verden av utstyr til en slik sportsbil. Skulle dog ønske at stereoanlegget var av en litt bedre kvalitet.

Fikk den relativt billig, men det er noen småskader på fanger foran og bak som skal fikses i vinter. Etter det er den 99% strøken. Ellers er det en herlig opplevelse å gå over fra diesel til bensin. Lyden er rett og slett fortreffelig - spesielt med taket ned. Den er kanskje hakket raskere enn min gamle 530d, og utkonkurrerer den lett hva angår kjøreegenskaper. På komforten derimot, der faller den kraftig gjennom. Kjører på runflat 17" nå, og tenkte meg 18" til våren, men det blir nok utelukket nå. Foretrekkes heller å ordne de kosmetiske skadene.

Skulle gjerne lastet opp noen bilder, men venter til jeg har fått vasket og rengjort den skikkelig i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil. Var det du som solgte en grå 530d med manuell kasse og komfortseter til 330? Trorikke det skal være så ille å kjøre med 18" på sommeren. Run Flat dekkene er kjent for å være ubehagelige å kjøre på. Post gjerne bilder av bilen.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Run-flat dekk har først nå i den senere tid fått akseptabel komfort, så at du syns det blir litt vel hardt kan jeg godt forstå. Når du bytter dekk neste gang bytter du til vanlige dekk og problemet vil være løst.

Gratulerer med flott bil!

Jeg husker jeg leste i CAR magazine i 2003 at det var Z4 2,5 som hadde den aller peneste lyden (sammenliknet med de øvrige Z4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med rå bil! :)

Run-flat dekkene er kjent for å være forferdelige.

Jeg kjører på 19" Kuhmo, og selv Fredrik, som til daglig kjører på 15" på sin e46, synes det fungerer kjempebra.

Du vil jo aldri få noen 5-seriekomfort uansett, og takk og pris for det :)

Håper du dukker opp på Våler neste helg, så jeg kan sjekke den ut nærmere! Hadde vært moro å sammenligne motor og lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil. Var det du som solgte en grå 530d med manuell kasse og komfortseter til 330? Trorikke det skal være så ille å kjøre med 18" på sommeren. Run Flat dekkene er kjent for å være ubehagelige å kjøre på. Post gjerne bilder av bilen.. :D

Stemmer bra det ja. Blir bilder til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere snakker om neste helg ?

Kanskje vi kan lage en egen plass til Z4 ?

Har forøvrig ett sett sommer dekk og felger i 17" til Z4. Ikke runflat!!

Var til den forrige Z4'en. Får ikke 17" på den jeg har nå.

Og forresten, Gratulerer med flott bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker hvertfall om 12-13/9, som i BMWCCN på Våler :)

Jeg står gjerne i en Z-avdeling der :)

Da slipper du vel stå vakt hele dagen også Super7, så da får vi vel se M-en på banen regner jeg med?

Storkoste meg på Rudskogen på tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi enige om dato :)

Hadde vært hyggelig å bare være gjest for en gangs skyld :wink:

Vi var dessverre litt få funksjonærer på tirsdag.

Ble derfor bare med tanken å få kjørt på banen.

Men hyggelig at du koste deg.

Vet ikke sikkert om jeg vil kjøre på banen på Våler.

Får litt dårlig samvittighet av å kjøre med 19" dekk på originale CSL-felger.

Dessuten er jeg dessverre litt miljøskadet da den forrige leke/banebilen min var en 550kg's Caterham m/300hk, sperre og quaife girkasse.

Regner hvertfall med å komme opp en tur og titte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fort ulyder med en garasjejekk fra biltema baki der også har jeg funnet ut :)

Lette gjennom etter jekk jeg også. Har jo ikke hjulkryss engang :)

Derimot har jeg NAF-medlemskap. Det burde veie opp for mangel på reservehjul/skum/jekk/hjulkryss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...