Gå til innhold

Vurderes solgt: Brunsame`s e36 banebil.. 546hk og 681nm.


brunsame
 Share

Anbefalte innlegg

Har lenge hatt planer om å bygge turbo på min 325, men på grunn av at jeg ikkje får det godkjent har jeg bestemt meg for at jeg skal beholde den orginal, og heller bygge meg banebil.

Fikk tak i ein e36 316. Har kjøpt inn m3 3,2 understell, stikk akslinger, diff, mellomaksling og girkasse. (6 trins manuell)

Planen er å bygge turbo på en m50b25 motor jeg har liggende og sette den i bilen.

Det skal bygges bur i bilen, bøtte stoler og 4pungt seler! Har nå begynt å ribbe bilen.

eghpyc4xdorbz05zmijm.jpg

akm6m7zaapvuvg5yz7dx.jpg

u7i7habkqnp2xhp3weha.jpg

Har fått stort sett alt ut!:P

ox1km4ilni5c6hskwgzs.jpg

jm060d1in0kallmv93jn.jpg

Bildene er av en motor jeg begynte à bygge pà, men fant fort ut at dette ikkje holdt om jeg skal opp i di hestene jeg vill ha, sa denne motoren blir nàkk puttet i en ford fiesta etter hvert, som skal bygges om til bakhjuls drift!;)

Bilder av motoren som skal brukes kommer lengre uti tràden!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ST-Import har nok levert de aller fleste bestillingene vi har fått. Får dessverre ikke tak i den fronten du har bestilt, har sendt deg tilbud om en annen uten å få svar.

Vennligst svar meg på PM eller i en av mine egne tråder. Kjedlig for trådstarter om prosjekttråden blir fullt av OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, at st-import er sponsor hjelper veldig!:) Gs har også snakket om at di vil sponse:)

Motor spec er som følger :

Stempler : Wiseco, 8:1 i kompresjon. Vektjustert.

Råder : Pauter chrom molybden i standard lengde. Vektjustert.

Kostnad på stempler og staker var 17000,-

Blokk er honet og planet, ARP bolter i blokk, topp er planet og portet, ventiler er slipt, ventilseter er frest og lekkasjetestet, nye pinnbolter og mutre til eksos, veiv er slipt og balansert, blybronselager tilpasset, kammer er originale. Alt dette arbeidet er gjort av Nilsen motor i Stavanger.

Kostnad hos Nilsen Motor var 11000,- inkludert lagre.

Oljepumpe overhalt, og M3 bunnpanne montert.

Kostnad cirka 2500,-

SPA turbo og støpejern eksosmanifold.

Kostnad cirka 9500,- (innpris forhandler)

SPA Intercooler beregnet for E36, ekstern 38mm SPA wastegate, SPA RFL dump, diverse silikonslanger beregnet for M50.

Kostnad cirka 4800,- (innpris forhandler)

electromotive tec gt datasprut med coiler osv.

kostnad 18000

Spesial innsug ALU med væskekjølt intercooler.

Kostnad cirka 15000,-

Nytt register, skinner, drev strammer osv osv.

Kostnad 3618,- på Koed

Dette blir cirka 81418,- Grunnen til at jeg skriver cirka er på grunn av valutakurser som har forandret seg etterhvert som jeg samlet deler.

Ellers tilkommer også MLS pakning til cirka 2500,- og en mengde andre deler som ny vannpumpe, ny termostat, ny vifterem osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegreier dette Jørgen! Denne bilen skal bli veldig bra!:) Har snakket med en som driver med design av bildekor, og han vil lage noen forslag... :) Trenger ikke å dekorere ST-Import.no overalt, men litt bilr det nok. Regner med du skal ha noe annet på også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jo bare kjøpt m3 3literen min da.. Preppa topp.. 8.9;1 i komp.. Gt35 turbo.. Skal kjører på ca 650hk.. Men motoren er god for godt over 1000 tallet.. ;)

Ikke langt unna prisen du har skrevet her.. Men det er da bare rene motoren.. Så uff koster å bygge.. Men vi får prøve oss på en twin drift til sommeren om noen av oss er klar.. Jeg mangler bare å koble sprut.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...