Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Tja, si det. E23 skjemaer har jeg aldri tittet i, men man skal aldri si aldri. Mye går igjen , mtp farge og plassering. Så det kan godt hende. har du skjemaer over motor og bil så kan jeg være behjelpelig med å slå dette i sammen. Send meg eventuelt en PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg når nå monert m50 i e30n min, men ledningene stemmer ikke overns med skjema, jeg får ikke oljetrykksmåler og tempmåler til å virker, har prøvd omtrendt alt nå :P den starter og går perfekt, bare olje å temp måler i speedo som nekter å funke... noen tips? er en 85 mod 318i med 92 m50b25 uten vanos..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt farger i stor grad i koblingsskjemaene, av den grunn at dette er noe som varierer veldig innen produskjons"fase". Men Oljetrykk på M50 nettet er Brun/Grønn. På E30 nettet ditt, så er oljetrykks kabelen Brun/Grønn om bilen din er produsert etter 06/1985. Om den er produsert før , så har jeg ikke fargene for oljetrykk. Da har jeg ett tips. Ta frem original motoren å mål deg frem til hvilken kabel som går til oljetrykksgiveren på motoren. Da finner du ut farge.

Angående Temperatur måleren i instrument. Har du anvendt en føler fra E30 på motoren?

Generelt har jeg ett tips; Gå over koblingene i motorkontakt å sjekk om det er god kontakt mellom kablene som det skal være kontakt. Da kan du måle ohm på være side av motorkontakten å se hvor mye motstand det er. Temperaturen og oljetrykket trenger ikke stor overgangsmotstand i motorkontakten for å gi feil avlesning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El vifte du tenker på antar jeg. Originalt er det ikke ledninger for dette og det er da en del av bil ledningsnettet. Så dette må du lage selv. Med føler osv. Jeg har laget dette med standard BMW relè , orange relè og føler fra Romnes AS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ser det står at man må ha e36 328 mellomaksling. Jeg har en s50b30 kasse. med stor hardy(?) Så lurer jeg på følgende: Kan jeg ikke bruke e36 325 mellomaksling? har den liten hardy? Jeg tenkte å bruke bakre del av min mellomaksling fra en 30 325 facelift og framre del av e36 325 VIS det går? noen som vet? Eller bør jeg kjøpe en e36 s50b30 mellomaksling, den må jo passe på kassen hvertfall. men passer den over på e30 325 bakre del av mellomaskling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...