Gå til innhold

Guide for M50 motor, i E30 karosseri (Ajourført 23.07-2012)


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

Men jeg sjønner ikke hvordan man kan bruke de fremste hulla. Da avstannen er for liten til å feste i de frmste hulla. og når du bruker de bakerste ligger den klin inni torpedo veggen.

Er vell derfor du får så stor vinkel på kassa? Pga at du bruker fremste hulla på høgre side, og nest fremste på venstre? Ser at jeg har samme problemet, så lurer på hvordan dere andre har gjort det her? Finst det forsjellige blokker da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker begge de bakerste festa å motoren, å da står den perfekt. men jeg har begynt å se på lednings nett. På lednings nettet på m50`n er det 20 pinner å på koblings sjemaet står det 25 pinner. Er det forskel på e34 å e36 lednings nett?

Bilde av motor kontakt

p8bzlqzgfu3uigjejpgo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker begge de bakerste festa å motoren, å da står den perfekt. men jeg har begynt å se på lednings nett. På lednings nettet på m50`n er det 20 pinner å på koblings sjemaet står det 25 pinner. Er det forskel på e34 å e36 lednings nett?

Bilde av motor kontakt

Er jo derfor du skal bruke stikket fra gamlemotoren, og koble om som vist i tråden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 20 pinner gamle stikket også. Så jeg kan ikke forstå at det har noe forskel.

Jeg tenkte å montere servo tanstang fra e36/46, er det noen som vet om det er mere enn feste så må modifiseres?

Jeg har montert tannstang fra e36! Det som måtte "endres" var at jeg brukte noen spacere i sammens med boltene som fester tannstanga til traversen. Hvis du ikke hadde servo fra før må du også ha ledd imellom rattstamme og tannstang fra e30 med servo! kan hende du kan bruke noen andre ledd også, men jeg brukte ihvertfall det.

mvh Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva må til for å tilpasse denne?

Har du evt delenummer, og årsmodell den skal hentes fra?

Tror ikke det er så mye som skal til, den er ganske lik Ix som du ser.

Er fra A4 B5, jeg fant den på Ebay. Bare søkte og lette etter de med dobbel membran.

Muligens at jeg kan selge denne jeg har, men det vet jeg om ca en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delenummeret på den jeg har her er 4B3 612 105A.

Hvordan det er å få den til å passe osv vet jeg ikke, siden jeg såg med en gang at jeg ikke kan bruke den.

For å feste staget ser det ut for at det bare er til å gjenge eventuelt. Er bare bagateller i tilfelle :)

Vet ikke hva jeg skulle tatt for den, men som sakt så må jeg vente å se hva løsning jeg går for. Mulig jeg kjører Golf 1 litt til, så kjøper jeg en spesial laga carbon boks slik at jeg kan burke den orginale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med M20 kasse får du en sinnsvak vinkel på girkasse. Jeg kan ikke bekrefte monteringen av motrlabber her g nå, men når motor kommer så nærme torpedo som mulig, da har du gjort det rett. Har ingen løsning på girkasse puter med M20 girkasse. Få maskinert noe kqanskje, eller så får man alle varianter av puter i butikken.

Angående ledningsnett, så har du fått svar på PM du sendte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite spørsmål vis noen har gjort det før, Jeg skal altså bytte fra en 1986 mod 316 m10b18 forgassermotor til en 91 m50b20 fra en e34 Hvordan er det med motorkontakten på e30en da den ikke har orginalt insprøytning. Må jeg legge opp ekstra kabler til noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...