Gå til innhold

Mine biler :: Ny bil, E91 320i Lemans blå 8/11-18 side 11 ::


 Share

Anbefalte innlegg

Da ser det ut for at ene xenon pæra begynner å takke for seg. Etter litt googling på nett og på forumet har jeg bestilt meg 2 nye pærer fra ebay. Skal prøve 2 x D1S Osram Night Breaker. Up to 70 % more light (compared to standard xenon lamps) Up to 20 m longer beam (compared to standard xenon lamps) Colour temperature: up to 4,350 K. Koster 927kr og 10 øre med free shipping. Spent å se hvor lang tid det tar før jeg har dem da..

 

Må vel forsøke å bytte disse selv også, får se hvordan det går  :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri byttet xenon pære før, men alt må forsøkes før eller siden. Har googlet og sett på youtube så tror det går bra så lenge man er forsiktig. Planen er å ta ut lyktene for å bytte. Er knallspent på resultatet om det blir stor forskjell fra før. Har syntes at lysene har vært litt svake, dog bedre enn halogen som jeg var vant med på 1serien men fortsatt litt svakt. Så kanskje ikke rart om pærene har stått i siden 2008 og bilen er rullet 165000km. Men antar at å kjøre med lysbryter i auto sparer xenon pærene betraktelig da kun ae lyser på dagtid før det blir for mørkt. Skifter iallefall automatisk til xenon i tunneller. 

 

Skal ta et bilde i mørket slik xenon er nå og sammenligne når jeg har satt i nye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sist lørdag fikk jeg byttet xenon-pærene, brukte ca 1 time på begge sidene tilsammen. Jukset litt og fant diy på youtube. Var ikke så ille som jeg trodde. Prøvde å ta bilde med mobilen med ene pæra byttet for å vise forskjellen på pærene men ble ikke så direkte synlig forskjell å vise på bildet så legger ikke ut bildet. Men for en forskjell nå kontra før, har alltid følt at lysene var dårlige når jeg kjøpte bilen. Men de blir vel svakere etterhvert som årene går. Ble iallefall lys nå, så kan absolutt anbefale disse nightbreaker pærene på det sterkeste.

 

Nå har låsing av dørene med nøkkel streiket igjen. Var på verksted for ca 3uker siden og fikk feilsøkt. De mente da at batteriet var blitt svakt pga mye kortkjøring og noe tomgangskjøring. Jeg har ladet batteriet fullt og først virket nøkkel. Men nå er den helt død på fjernstyringen. Prøvd å ladet igjen på batteriet men det er mer enn godt nok. Så det blir vel bytte av signalforsterkeren i baklukespoileren. Heldigvis var jeg med inn på verkstedet da de hadde denne ute for sjekk sist jeg var på verkstedet, så jeg klarer fint å bytte denne selv. Verkstedet sa denne ikke trenger å kodes og ingen feilmeldinger må slettes etter bytte.

 

Men bilen er nå lagt ut på finn for salg, pga må prioritere litt annerledes fra neste år. Mulig jeg skal igjennom en omskoleringsprosess og da blir inntekten vesentlig redusert en periode. Å sitte med en bil til nesten 300k da er meningsløst. Dette var slettes ikke planen da jeg kjøpte den i juli i år. Jeg simpelthen elsker bilen, kjørekomforten og ikke minst motoren. Har jo kostet på noen kroner på den for å få den i best mulig stand også, men det får bli en slik eller en nyere igjen når omskoleringen er ferdig og lønnsnivået tilbake der det var. 

 

Om du eller noen du kjenner er interessert så ta kontakt. Bilen er i meget god stand og veldig hel/pen! Kan diskutere pris noe på den og vurderer innbytte max 100k minimum 05/06, ikke over 200tusen km, eu-godkjent, stasjonsvogn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du må bytte bil da, men satser på at det ordner seg med omskolering!

 

Ja det er synd med bytte av bil, men bedre det enn å risikere hus og hjem for en bil. Den som kjøper 530n får iallefall en knallgo bil i meget god stand. Iallefall etter jeg har byttet signalforsterkeren. Helt nye dekk på begge settene og nå nye xenonlys. Eneste jeg vet om som kommer er bytte av bremsevæske 02/2016 og bytte av bremseklosser om 8000km. Bytte av klosser forskyver seg etter hvor pent man kjører tror jeg, for jeg mener den varslet 6000km for noen uker siden. Meget habil kjøremeaskin med masse krefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sånn da virker fjernstyring igjen. Var det berømte kabelbruddet i bakluka som var synderen. Antok først det var defekt batteri men kabelbruddet kunne skape mye falske feilmeldinger. 1,5 time på verksted og fiks ferdig. Billigere enn bytte av batteri ble det også :)

 

Bilde:

post-48653-0-82418600-1450363725_thumb.j

Endret av Torbjørn E39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Da skrives det vel et nytt kapittel og denne gangen uten bmw. 530n ble solgt og overlevert idag til ny eier. Tok en audi a4 1.8t quattro avant i innbytte som jeg tenker å ha en stund da den er billigere med tanke på lån og slikt, samt den dekker behovet pr idag. Har hund og stvogn var et must, bensinbil var å foretrekke kontra dieselbil pga mye småkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noen bilder av det nye gliset selvom det ikke er bmw... 2004 mod A4 1.8 turbo quattro manuell S-line x3. Orginalt 163hk men med dahlbeck chip ca 200-210hk vil jeg anta. Meget godt holdt til å være er en 2004 mod. Tilnærmet strøken i interiør og meget pen i lakken. Så får vi se da hvor lenge jeg blir å ha denne :)2016-06-10_14_58_35.thumb.jpg.993380f9c37115aff3cd08889f0f1c1f.jpg

2016-06-10_14_57_50.thumb.jpg.a48199e4544249464a938056f26694bf.jpg

2016-06-10_14_58_06.thumb.jpg.92cf96881aa939651ead87875c6e7de6.jpg

Endret av Torbjørn E39
tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Torbjørn E39 changed the title to Mine biler :: Ny bil (audi denne gangen) side 10 ::
8 timer siden, Otis skrev:

Meget pen blå farge!

Blå er favorittfargen og enig i den at det er en pen blåfarge.

7 timer siden, Gabz skrev:

Grattis! Nesten helt maken til en kompis sin. Gode biler det der :) 

Ja veldig fornøyd selv. Tok den i innbytte på 530xdat jeg hadde. 

7 timer siden, Peak skrev:

Så bra ut denne, sjeldent du ser disse med full S-line eksteriør pakke? Ettermontert eller originalt?

Har ikke fått sjekket komplett utstyrsliste fra den var ny enda. Men sjelden å se de med full S-Line eksteriør ja. Liker også at den er komplett emblemfri på bakluka, mer clean look. Proff sotet ruter. Bilstereo bygd av firma med 12" sub i bagasjen som enkelt kan fjernes ved behov for mer plass og det trengs når bikkja skal være med på tur i bur. Bilstereoen er byttet til dab+. Nesten alle interiørpærer er byttet til led med blåskjær i. Xenon i tåke/kurvelys med blåskjær i. Skal være orginal med xenon i hovedlykter, var montert xenon med 6000k for å få blåskjær i de også men ene pæren ble gåen like før jeg kjøpte den så er bare 5000k der nå og da uten blåskjær. Veldig nøye på det tidligere eier at det skulle se bra ut. Denne har også avtagbar krok som kommer hendig med når jeg skal ut med campingvogna. Så denne ble egentlig et perfekt bytte i forhold til 530n. 

Den har rullet ett godt stykke, 245000km. Men det verken merkes eller sees på bilen. Tight og ikke noe slark/ulyder noe sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...