Gå til innhold

Mine biler :: Ny bil, E91 320i Lemans blå 8/11-18 side 11 ::


 Share

Anbefalte innlegg

Da er audien også blitt historie og solgt videre til ny eier sist fredag. Så jeg ble å ha den akkurat litt over 1år. Foreløpig ikke gått til innkjøp av ny bil, avventer noe å ser hvordan behovet blir med tanke på jobb osv. Leker og planlegger litt for å se om jeg skal starte eget firma. Men men vi får se. 

Så midlertidig låner jeg bil av min far. 2010 525 xDrive Edition Sport. Skal gi den litt tlc mens jeg låner den. Per nå er det prosjekt dab+ som pågår. Kjøpte Dension Dab+ U og tenkte dette var en smalsak å få på plass, men den gang ei. Er kun usb i hanskerommet og den funker ikke til det jeg trodde den var til. Så det ble lagt ut for salg igjen, så får vi se om noen har behov for denne. Bestilt Kufatec Fistune ihht utstyret til bilen hos GS, og venter pakke ila uken. Å joda har delvis avtalt at jeg kan kjøpe denne av min far hvis jeg ønsker.. Men time will show.. 

La med ett par bilder av doningen. Carbonsort, Panorama soltak, nightvision, adaptive lys bl.a.

2018-08-06_19_19_52.jpg

2018-08-06_19_20_07.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Otis skrev:

Om det er cic, noe jeg antar, så er mobridge visstnok foretrukket.

Flott bil da!

Joda vet det nå men visste ikke det da. Fikk bra tilbud på Kufatec hos GS iom de har kampanje på den nå og den skulle passe denne bilen. mobridge koster vel litt over det dobbelte av det jeg fant. Litt skeptisk å demontere lister osv for å legge alt skjult iom det ikke er min bil men satser det løser seg med litt list og god tid.

12 timer siden, Amistad skrev:

Er da en fin bil å få låne dette :)

Ja bilene er fin den. Det som ev taler imot at jeg kjøper denne er at den begynner farlig å nærme seg 200k på tellern og panorama tak... Men vi får se, alt er mulig når det kommer seg til en pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg brukt dagen på å lete etter plastverktøy for demontering av innvendige lister før jeg startet montering av kufatec fistune dab+ (Lagt ved noen bilder av prosessen)

Mye mikk makk men det gikk med litt list og smidighet. Fikk skjult kufatec enheten og er ikke synlig bortsett fra dab+ antennen i frontruten. Minuset ble at jeg bommet på type antenne! Antennen til kufatec har fakra plugg og ikke smb. Antennen var selvsagt smb. Ringte rundt til mekonomen, bilxtra osv uten hell før jeg ringte lokalt bmw verksted, de hadde overgang smb til fakra. puuh! Ble testet at det fungerte som det skulle før det ble satt på plass. Alt funker perfekt!

2018-08-08_12_04_55.jpg

2018-08-08_12_05_01.jpg

2018-08-08_12_05_11.jpg

2018-08-08_13_37_07.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da har jeg vært eier av "ny BMW" i snart en uke. Kom over en 2011 E91 320i med finfin km.stand og falt pladask for denne bilen. Nydelig Lemans blå farge, M-Sport, Manuell 6 trinns kasse, panorama soltak, avt. hengerfeste, cruisecontrol m.m.

Allerede fullført reperasjon/justering av koppholdere da disse satt fast og gikk treigt inn/ut. Fungerer nå perfekt igjen. Foreløpig ikke tenkt noe plan for oppgradering annet enn å nyte første tiden med den. Skal fikse i memory på 2din dab+ spilleren, litt irriterende at den glemmer innstillingene, men antar det er easy fix bare jeg finner ut av hva som gjør dette. Fikk med et kit for å skifte til Led på angeleyes men ligger litt på vent enda, må ha plass å skru innendørs.

Bilen er tight og fin og føles nesten som en nybil, strøken innvendig og utvending, det gledes til vårshining av denne vogna 😀

front.thumb.jpg.9259ca47503c2e1b8528046d3566e357.jpg

320i.thumb.jpg.20fa22e5d22ae48cd70d8faf9823e09b.jpg

1031492411_Frermilj.thumb.jpg.a562839550885444ac033a742e07afa8.jpg

532625368_interir2.thumb.jpg.46e84bc88ebcbc7b3fb01dfe00e8e800.jpg

628439017_interir.thumb.jpg.ce73f21bae9388a58ed25f2f1d8ff400.jpg

44433007_interir3.thumb.jpg.67f4202dfe411c1dccd7fb54f51630f4.jpg

Stereo.thumb.jpg.b25d9f6b07e68cecb7f1d86684f510bd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Huff da var det min tur å føle på slakke på register og bytte av register må til... Heldigvis tar bilfirma som solgte meg bilen og ordner opp i denne. Lang historie med at selskap som innehar bruktbilgarantien ikke vil dekke registerskader... Men får vel ikke reparert bilen før etter jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2018 den 11.28, andreaskarm skrev:

Kjedelig å høre. Er mye problemer med denne 320i motoren.

Rart er det, den jeg kjøpte hadde så vidt passert 115000km, men så sa de på bmw verksted at denne er trenger kvalitetsolje og helst ett ekstra bytte mellom intervallene. Men om det holder vet jeg ikke da. Men at et register ikke skal holde mer enn 7år 115000km er ikke den kvaliteten jeg forventer av et bmw produkt da. Men arti bil så lenge den funket og gleder meg å få den tilbake på nyåret! Fikk time 2januar så det er bare å smøre seg med tålmodighet. Rakk ikke ta skikkelig shining med bilder før den måtte på verksted og ble stående...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2018 den 19.51, Torbjørn E39 skrev:

Rart er det, den jeg kjøpte hadde så vidt passert 115000km, men så sa de på bmw verksted at denne er trenger kvalitetsolje og helst ett ekstra bytte mellom intervallene. Men om det holder vet jeg ikke da. Men at et register ikke skal holde mer enn 7år 115000km er ikke den kvaliteten jeg forventer av et bmw produkt da. Men arti bil så lenge den funket og gleder meg å få den tilbake på nyåret! Fikk time 2januar så det er bare å smøre seg med tålmodighet. Rakk ikke ta skikkelig shining med bilder før den måtte på verksted og ble stående...

Har en nabo som har samme motor, den fikk reg kjede problemer samt rådebank samtidig. Den motoren hadde bare gått 75000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bilen var egentlig ferdig reparert nå på torsdag, men jeg ville ha sensor for oljenivå skiftet da denne fusket før de konstaterte bytte av register. Så fikk pushet på å får denne også byttet på bruktbilgarantien. Delen måtte bestilles fra Tyskland og kommer ikke før mandag. Men da blir bilen ferdig på mandag :D det gledes stort å få den tilbake og kan begynne å nyte den fullt ut! Snart vår og kan vel se på planer og oppdateringer mot sommeren for å få den litt mere som jeg vil ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...