Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

husk at når du pulverlakkerer senteret så bør du ikke ha lakk på skrue hull "ringen" altså ytterst på senteret der alle skruene skal skrus i, dette skal jo skrus sammen igjen med moment når alt er ferdig, å når du da får kanskje 1mm med lakk mellom, vil dette kanskje gi etter, å da KAN felgene slippe luft etterhvert.

Stemmer dette ja. Er originallakken som er på nå, og sentrene blir nok lakkert på samme vis som originalt, altså med bart metall på anleggsflatene.

Apropos moment, er det noen som vet hvor mye moment som er vanlig på disse boltene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30nm på både bbs og oz.

bbs rs :22-24tf.lbs

bbs rm:14-18ft.lbs

ft.lbs ganges med ca 1.35. da får du 32.4nm på det meste, helt unødvendig om flatene er rene da.

oz veit jeg ikke 100% men er nok ikke sikkert det er likt nei.

dette er foresten fått av en som jobber med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å scanne inn det arket jeg fikk tilsendt, men scanneren funker ikke dessverre.

Men det står hvertfall følgende:

- Grønn: 2-i-1 grov og finpolering av alle typer metaller. Fjerner slipemerker fra 360/400-papir.

- Rosa: For høyglanspolering av alle typer metaller, velegnet for alu.

Selv kjøpte jeg pakken med 1kg flytende lys blå (For høyglanspolering av stål og rustfritt. Velegnet for fjerning av slipemerker fra 320-papir), og 1kg flytende rosa. Tenker dette skal holde en stund :)

Når det gjelder tiltrekkingsmoment får jeg prøve å finne ut om det er noen forskjell på OZ kontra BBS/Hartge før jeg monterer. Flatene er hvertfall helt rene for smuss o.l.

Alle felgene er nå fullstendig demonterte, og anleggsflatene ferdig pusset. Tenkte å ta for meg de resterende 119 boltene for å få dem blank, mens jeg venter på svar fra broderen på hvordan det går med glassblåsingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvordan de boltene vil beholde glansen etter en omgang med stålbørsta, men kan hende jeg polerer dem på samme vis som med felgkantene. Diskuterte litt her i verkstedet om det er mulig å legge disse boltene i noe slags syrebad i stedet for å pusse dem manuelt nå, men vi er litt usikker på hvilket stoff disse boltene er laget av. Forslag til syrebad noen?? :)

Er redd for at de vil bli mørke igjen dersom de ikke får noen behandling, men uansett så vil de jo bli polert for hvert gang jeg skal vedlikeholdspolere felgkantene senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,syre hadde vel absolutt vært å foretrekke når det gjenstår 119 bolter ja..;)

Han som fikser pulverlakking til meg snakker om en spesiell klarlakk til å legge på polerte kanter for å beholde glansen uten noe spes vedlikehold,vurderer å få gjort dette på mine felger...han har fiksa opp et sett til sin bil,og det ser ekstremt bra ut. Lakken er i tillegg rimelig sterk,så tåler litt steinsprut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,syre hadde vel absolutt vært å foretrekke når det gjenstår 119 bolter ja..;)

Han som fikser pulverlakking til meg snakker om en spesiell klarlakk til å legge på polerte kanter for å beholde glansen uten noe spes vedlikehold,vurderer å få gjort dette på mine felger...han har fiksa opp et sett til sin bil,og det ser ekstremt bra ut. Lakken er i tillegg rimelig sterk,så tåler litt steinsprut.

Dette høres jo ut som et gunstig alternativ til å polere hver mnd. da :wink: Går ut i fra at dette lakkeres etter at felgen er montert sammen? Ellers vil vel lakken på bla. boltene bli ødelagt ved montering? Eller skal ikke boltene lakkeres i dette tilfellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker,kan høre med han...:)

Flotte greier :)

En siste oppdatering før jeg tar kvelden. Boltpussinga går så det suser. Etter en stor halvtime ved benksliperen er jeg ferdig med alle boltene til en felg. Bryr meg ikke om å stresse med noe syredypping når det går såpass bra manuelt :)

pyti1luakebj60hu6iut.jpg

e766pkn4326pfuhs3kq5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...