Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Når skal du bestille den poleringa som tar ganske dype riper? Spent på resultatet :)

Har kjøpt dette poleringssettet for en stund siden. Tenkte å prøvepolere litt nå i nærmeste fremtid. Spent på resultatet selv jeg.

Skal legge ut bilder så snart jeg har testa "vidundermidlet" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testa grovpoleringspastaen. Blir raskt blankt etter en runde, men jeg kommer til å gå over minst en gang til :)

Skrur fast ringen i arbeidsbordet, og bruker en liten Biltema-rondell på boremaskina.

Ser godt forskjell på polert/ikke polert:

vkf4aabfwtshhuzujp30.jpg

Nærmer seg speileffekt :) Ser ut som produktene fra Gasolin holder det de lover:

l43zmtwydlg3axnl0k27.jpg

lr5gadnd1uc9mkzvbbj3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satan! Det ble jo veldig bra! :)

Hvor fin korning pussa du med til slutt før du påbegynte polering?

Ser at jeg skal kjøpe det samme som deg. Hva het det? Evt. direkte link til poleringssettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avslutta med 600 våtsliping, og det ser ut som det holder greit nok.

Før oppstart:

o454kidjpwbyb54bci04.jpg

Grovpuss:

8hzyydk1yhksfz7gn8n7.jpg

Grovpolert:

vyvsuymul6q9ejtknxh0.jpg

Kjøpte dette settet med flytende pasta jeg, lett å jobbe med:

http://gasolin.no/index.php?main_page=p ... cts_id=613

Har en liten dialog med Gasolin angående etterbehandling, og jeg tror jeg kommer til å styre unna lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Da bestiller jeg det settet der.

Anbefaler du 4- eller 6" skive?

Selv kjøpte jeg 6", men jeg får ikke brukt grovpoleringsrondellen pga. at akkurat disse felgringene ikke er "trappekant". Rondellen blir rett og slett for tykk, så jeg kjøpte et par små rondeller på Biltema som jeg prøver nå. Det som er kjedelig med disse er at de har en metallskive på hver side som lett kan lage riper. Rondellene fra Gasolin har heldigvis beskyttelse mot dette.

Med vanlig "trappekant" vil det ikke bli noe problem med 6". Kommer til å kjøpe et sett med 4" også nå når jeg etterhvert likevel skal bestille meg noe å etterbehandle med. Blir kanskje litt tungt for boremaskina med 6".

G-RACING: absolutt alle pusseripene forsvinner ikke ved første polering nei, men jeg skal gå over hvertfall en runde til, så får vi se. For dem som våtsliper med 800/1200 vil jeg tro det blir lettere å få bort alle ripene.

Har sendt felgsentrene til glassblåsing nå, så da får vi se om det blir lakkering også etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...