Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Veldig interessant og spennende tråd å følge med på, særlig for dere som er nevenyttig ;) Må ærlig innrømme at jeg synes dere er dyktige.. :)

I forlengelsen av dette lurer jeg inn et halvrelevant spørsmål: Er det noen som har anbefalinger på noen firma eller privatpersoner som er dyktige når det kommer til oppussing av felger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har levert alle bolter og div til min M3 oss Vestby Galvaniske og få dem gull elosert.

Der kunne de eloksere i flere farger, blankt også. Blir vel ikke helt som fornikkla, men kansje en ide på sånne skruer.

Der har jeg levert masse forskellige greier og, blir knallbra. dem har gull, svart og blank. Koster nesten ingen ting. kjempefint til deler du trenger en god behandling på i bunn og. Tinga kan være rustent, men ikke noe lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kjøpte jeg 6", men jeg får ikke brukt grovpoleringsrondellen pga. at akkurat disse felgringene ikke er "trappekant". Rondellen blir rett og slett for tykk, så jeg kjøpte et par små rondeller på Biltema som jeg prøver nå. Det som er kjedelig med disse er at de har en metallskive på hver side som lett kan lage riper. Rondellene fra Gasolin har heldigvis beskyttelse mot dette.

Med vanlig "trappekant" vil det ikke bli noe problem med 6". Kommer til å kjøpe et sett med 4" også nå når jeg etterhvert likevel skal bestille meg noe å etterbehandle med. Blir kanskje litt tungt for boremaskina med 6".

G-RACING: absolutt alle pusseripene forsvinner ikke ved første polering nei, men jeg skal gå over hvertfall en runde til, så får vi se. For dem som våtsliper med 800/1200 vil jeg tro det blir lettere å få bort alle ripene.

Har sendt felgsentrene til glassblåsing nå, så da får vi se om det blir lakkering også etterhvert.

Forstår. Da kjøper jeg nok 4", for to av mine ringer har heller ikke trappekant.

Jeg har våtslipt med 1200 nå, men da tror jeg ikke jeg gidder å pusse med noe finere når jeg ser her hvor bra dine ble ved 600 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet alle fire men jeg er på jobb for tiden.

Kune tenkt meg å lånt eller kjøpt koppene dine når du er ferdige med felgene..

Ser ut som mine oz også trenger en liten jobb før sommeren.

Lån av kopper skal ordne seg når jeg er ferdig med dem selv ja :) Salg blir ikke aktuelt da jeg kan få bruk for dem igjen ved en senere anledning.

Sendte forøvrig en mail til Vestby Galvaniske for et pristilbud på eloksering av boltene, og det kan nok så absolutt bli aktuelt. Må bare bestemme meg om sentret skal bli sort eller gull. Vil nemlig ha ca. samme farge på boltene.

Sendte også inn en bestilling på Gasolin igjen. Diverse etterbehandlingsprodukter, 4" rondeller (smal utgave) og et par "polerings-tupper" som forhåpentligvis forenkler poleringen av vanskelige flater på felgringer.

Baller på seg med utstyr nå, men så har jeg jo flere felger som venter på renovering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser jo veldig bra ut dette :)

hva slags etterbehandlingsprodukter har du bestillt da?

jeg skal også sende inn en bestilling til gasolin igjen nå for å bestille slik flytende poleringspasta (de kubbene var noe faenskap å jobbe med)

tenkte også å bestille noe å etterbehandle med. lurer litt på å bestille en flaske med Sharkhide selv om den er dyr. vet du noe om den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den flytende pastaen var jo "bærre lækker" å jobbe med hvertfall, så den kan jeg på det sterkeste anbefale ja :)

Bestilte både V130 Alu.polish og Sharkhide jeg, så kan jeg forsøke meg litt frem med hva som funker best til mitt bruk. Fikk litt tro på den Sharkhide`n etter å ha snakka litt med Terje på Gasolin.

Broderen har glassblåst sentrene nå, så jeg går ut i fra at de blir levert til lakkering i løpet av uka. Har delvis bestemt meg for gull, så da må jeg sende boltene til eloksering også.

Eneste som ikke er helt i boks er silikonstoff jeg skal bruke ved montering. Har ikke helt funnet ut hva jeg bør bruke ennå.

Har tatt på meg et par andre prosjekter også, så jeg vil helst bli ferdig med disse så snart som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hvertfall veldig brukervennlig den grove pastaen jeg har prøvd til nå. Venter med høyglanspoleringen til jeg er klar for montering.

Må få se hvordan det går med felgene dine også da når du får prøvd pastaen :)

Dette er tidsfordrivet mitt nå i kveld, klargjøring og litt pussing før lakkering. Var trasig å få glassblåst dem helt 100% bra. To av felgene hadde ikke originallakk, og klarlakken var veldig tykk. Får høre hva lakkereren sier om forarbeidet:

puqwy8z7vydumlssdmko.jpg

rhe3q0x6vq00mbq1afe5.jpg

Måtte bare prøvemontere et senter:

rpuif63dwsqpxn0sfdya.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en liten avveksling i går med å pusse bort noen hakk på en felg for broderen:

85f9nfwtvqrq4li86ida.jpg

f4w8zc679bpil21kz6dt.jpg

Ellers så fikk jeg pakken fra Gasolin i dag, så nå begynner det å bli greit med utstyr her :wink: V130 Alupolish hadde de antageligvis ikke inne på lager, da jeg fikk beskjed om at den ettersender de fraktfritt. Hyggelig firma dette :)

Arbeidsbenken:

ova8x2y19jlvuyxs5r4y.jpg

Sentrene blir antageligvis levert til lakkering i morgen, så får vi se om lakkereren er fornøyd med forarbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere vekk gammel lakk/klarlakk o.l? Noe man kan spraye på e.l eller må det pusses/slipes?

Har div felger jeg kunne tenkt å få ny lakk på. Må de pulverlakkes eller holder det med sprayboks?

Finish ikke veldig viktig, men lakken skal helst sitte fast :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor kjøper du de polerings "putene" ? dem på boremaskina?

Dem på Biltema suger rumpe :lol:

løser for ett godt ord.

Ironisk nok så er dette faktisk Biltemarondeller :wink:

Men som du kanskje ser på den som ligger på benken der, så er den litt modifisert. Plukka av alt av metall og erstattet det med en lang bolt, et par skruer og muttere. Sitter som pokker nå, og de er billige i innkjøp, så etter modifisering ble de bra :)

Når det gjelder lakkering så er nok pulverlakk sterkere enn vanlig lakk ja, men dersom det ikke er så nøye trenger man ikke koste på dette. Leverte inn sentrene mine til pulverlakkering i går, så da får vi se om det blir bra etterhvert.

Fjerning av lakk = Duxola som nevnt over her ja. Knallstoff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...