Gå til innhold

Campingvogn tråden. (powered by BMW)


bmwkizn
 Share

Anbefalte innlegg

Fin link til guide Odd-M :-)

 

Tolker jeg ut ifra guiden er det intet å gjøre om imprignering først har satt seg på vinduet :-(. Det er vel sikkert et problem for de som har Cab også tenker jeg?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet litt og ser at noen har fått det til med vaselinolje og en myk klut (ikke microfiber). Ser en annen som har en stk presset sitron pr liter vaskevann og bruker det. Sitrusrens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt er og blir et problem med BMW, uten at jeg forstår hvorfor. Kunne tenkt meg en 3-serie da vi ikke lengre har behov for så stor bil, men kravet om 2000 kg hengervekt utelukker det fullstendig. X3, X5 eller 5-serie er alternativene man står igjen med.

Det er forresten mange større biler med sparebluss-motorer som drar lite. F.eks V70/XC70 med dieselmotor som vel står med 1200-1300 kg. En vanlig varehenger det. Det er jo knapt en vogn i dag som veier under 1600 kg og de litt større er 2000 kg eller mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka litt selv angående F31 hengervekt...

316i - 1100kg

320i - 1400kg

320i xdrive - 1700kg

de jeg spurte på..

alle med manuell kasse,

skal man ha 2000kg hengervekt vil jeg tro man må på større bil ja, desverre...3-serie er jo store nok i størrelsen for meg ihvertfsll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW X1 2.0d som vil være en tilsvarende bil drar 2000kg. :)

Utover det er jeg enig at BMW ikke akkurat imponerer her. 5-serien jeg har med 2,5-liters bensinmotor kan dra 1600kg. Jeg skulle gjerne sett at det tallet hadde vært et par-tre hundre kilo større.

Det som er enda mer merkelig er at F3x 320d kan dra maks 1600kg, både med og uten firehjulstrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X1 er alt for liten som familiebil etter min mening. F31 er like stor som E39 touring og mer enn stor nok i så måte, nå som stadiet med bakovervendte barnestoler og kombivogn er forlatt. Men jeg er låst på hengervekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e38 som trekkbil må da være genialt? kan trekke 2175kg min.   

 

spurte forøvrig en på bt som hvordan hengervekt er bestemt,  det har vist noe med at bilen skal kunne klare å ta av x antall ganger i bakke elns uten at den tar skade av det. samt bremser.   så er ikke bare vekt.     kanskje noe bmw gjør bestemt for å ikke la folk hive på så mye vekt og belaste "unødig" drivverk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...