Gå til innhold

Campingvogn tråden. (powered by BMW)


bmwkizn
 Share

Anbefalte innlegg

Ser at jeg hadde glemt å ta bilder av ekvipasjen, men fant et i fra når vi stoppet på Hamar for å hjelpe ESER her på forumet med å nullstille kortslutnings telleren på 3serien sin :) Bjølseth 540 -02 modell på lån for testing av om camping var noe for oss. Ga egentlig mersmak da det var utrolig greit når man har unger med på tur. Vi kjørte vel  ca. 210 mil oppdelt i etapper fordelt på en ukes tid og mye av kjøringen ble gjort når jentungen sov :-) 

Eneste problemet med det er at det er 210 mil totalt blottet for alt som heter kjøreglede for min del. Bruker å se frem til svingete smale veier hvor jeg kan sette den i sportsmodus og bare cruise igjennom dem. Nå ser man 80% av tiden i speilene bakover får se at vognen ligger å slikker kvitstripen i stede ^^ 

IMG_1666.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig når det kommer til det med kjøringen, men til gjengjeld er det begrenset hvor spennende det er å kjøre "aktivt" med familien på tur uansett, så det begrenser seg liksom litt uansett.

I fjor kjørte vi med 230-vogn kontra 250 nå, og det ble endel mer fokus på å holde siden merket jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja man kan jo ikke kjøre så aktivt med familien på tur, men jeg koser meg fortsatt på vestlandsveier selv om det ikke går i samme tempo som når jeg kjører alene :)

 

Dette er 250 vogn også. Man merker hvor smalt det er når man kjører slikt. Enkelte steder føles det som om man ligger med et hjul på hvitstripen og et på gulestripen selv om jeg vet at veimerkingen er breiere. Det som bekymrer meg mest er at disse med de aller største bilene man møter (golf, polo, fiat punto, toyota yaris o.l.) ikke holder siden sin sånn at de smeller inn i vognen bak. Lastebiler og slikt som er 250 breie går stortsett greit fordi de vet hvordan de skal plassere seg i veibanen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27. juli 2016 at 0.47, Mistermister skrev:

Hjemme etter en fin uke på ferie med vogn. Snittforbruket endte på 1,4 på mila. Vognen veier 2,2 tonn. X5'en har mer enn nok krefter kjenner jeg😊 

image.jpeg

Heftig oppsett du har der! Hvordan synes du hybriden fungerer som trekk vogn i forhold til 3.0d du hadde tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, KireS skrev:

Heftig oppsett du har der! Hvordan synes du hybriden fungerer som trekk vogn i forhold til 3.0d du hadde tidligere?

Jeg opplever at hybriden er tilnærmet lik 30d'en jeg hadde når det gjelder kraft. Litt høyere forbruk på langkjøring og mye mindre forbruk på småkjøring. Liker at bilen går mer stille enn min forrige X5😊 Og så liker jeg fargen bedre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
On 27.7.2016 at 0.47, Mistermister skrev:

Hjemme etter en fin uke på ferie med vogn. Snittforbruket endte på 1,4 på mila. Vognen veier 2,2 tonn. X5'en har mer enn nok krefter kjenner jeg😊 

image.jpeg

Fortsatt fornøyd med 40e som trekkbil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Har mye fritid og lurer på om jeg skal reise litt innenlands i sommer og høst.

Kjøpte en nesten ny bobil men dette var ikke noe for meg da det knirket og knaket som en gammel seilskute 😄 Solgte denne etter 14 dager i mitt eie 😄

Vurderer da en mindre vogn og lurer litt på en ny T@B 320 / T@B 400 fra Tyskland.

Vurderer kanskje og hente denne selv i Tyskland eller få den fraktet til Kiel.

Noen tips til forhandler og ellers noen tips om kjøp av vogn i Tyskland ?

På førehand takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
På 24.7.2016 den 11.37, Mistermister skrev:

Første turen med vogn😊 2016 modell Hobby 720 og 2016 modell X5 40e hybrid😊

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Hei, gammel tråd, men hvordan fungerte det med hybriden og vogn? Nok krefter? Høyt forbruk?

 

edit, må lære meg å lese litt lenger, ser du alt har svart på dette :)

Endret av Jås
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...