Gå til innhold

Campingvogn tråden. (powered by BMW)


bmwkizn
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg syns campingbil er for pensjonister. Når jeg ser en campingbil,så ser jeg enten for meg en Tysker med fiskestang, eller overforkalka 80 åringer. Sjelden du ser ungdom eller middelaldrende familie med campingbil.

Men uansett så er det nok fordeler og ulemper med begge.Kommer vel an på hvem man spør. Hvem vet, er ikke umulig at jeg kjøper meg campingbil selv når jeg blir gammel mann ;) men for nå,,så foretrekker jeg uten tvil vogn :)

Jeg har nok sikkert irritert meg like mye som deg når jeg ligger bak campingvogner osv, men hadde jeg hatt muligheten,- ville jeg heller brukt 2timer ekstra til gatebiltreffene for å kunne sove i vogn..

Så lenge det involverer å kjøre, så bryr jeg meg egentlig fint lite om hvilken bil- eller henger det er snakk om. Syns egentlig det er gøyest å kjøre bil når jeg nærmer meg maksvekt på lastebilen på jobb.. :wink: Og gjerne med tilhenger bak..

vi har hatt campingbil siden før jeg ble født. da jeg var 1 år gammel meldte vi oss inn i norsk campingbilforening. (nå har den skiftet til dritt navnet norsk bobilforening) http://www.bobilforeningen.no

jeg var med masse på treff arrangert av foreningen fra jeg ble født til jeg var ca 16-17 år. de siste årene var jeg bare med når jeg viste det kom folk på min alder. og det er veldig mange unge folk med unger som har campingbil. er sikker mange gammlinger også. men er mye unge familier.

det med trege biler er somregel gammle biler fra 80 tallet på noen ton med 1,8L 75 hk strikk motor. eller tyskere som følger med på norsk natur istedefor på veiene.

vår bil har som sakt 7,3L V8. og den bilen er ikke noe sinke. har hatt den i 140. men 5-6 ton i 140 begynner å bli ubegahelig. så 130 pleier vi ikke å dra den over. har også blitt stoppet av politiet på autobahn i tyskland for å kjøre for fort med campingbilen :S

det værste med å kjøre campingbil er at nesten alle i personbil ser en campingbil og tenker. den er sinke. så den MÅ jeg forbi. kan ligge i 90 i 80 sone. og de skal forbi. så kjører de som helvete for å komme forbi. og når de er forbi så kjører de saktere enn vi gjore.

så kommer neste bil bak og tenker. FAEN! treg campingbil. den må jeg forbi. 75 i 80 sona er for dårlig. så beregner de lengden av vår bil og ser en åpning i motgående felt og tenker. den der rekker jeg før lastebilen kommer. så hiver de seg ut og tråkker til. så er de nesten forbi og oppdager da en liten sinke forran den trege campingbilen som de ikke hadde sett. så ikke er det nok plass å komme inn forran campingilen som egentlig ikke var sinka. og lastebilen i møte kommer fort nermere. da er det bare og hive seg på hornet og presse campingbilen av veien.

dette har skjedd et par ganger. så vi har nå begynnt å bremse opp skikkelig hver gang en idiot må forbi den trege campingbilen. så når de kommer forbi og oppdager en bil til forran oss er det plass til de i mellom. men det er litt problem når det kommer 2-3 biler i en sleng da. da blir det dårlig med plass mellom oss og sinka.

jeg har også et par bilder av campingbilen til BMW-Marianne

gw1uz1ckso7018nffana.jpg

aek5f5eh678ebujsz0tk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Petter... Tusen takk :) Vurderer å lakkere M striper på den men gubben er ikke helt enig ...enda :? Lurer litt på hvorfor folk har det så travelt i trafikken egentlig... men får vel aldri noe svar på det... (joda jeg kjører fort imellom jeg oxo) men må ikke på død og liv forbi noen.. Mye mulig det er respekten for spes store kjøretøy med lass og lengre bremsetid (har faktisk busslappen selv) men skal ikke kjede dere mer.. Ha en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med trege biler er somregel gammle biler fra 80 tallet på noen ton med 1,8L 75 hk strikk motor. eller tyskere som følger med på norsk natur istedefor på veiene.

vår bil har som sakt 7,3L V8. og den bilen er ikke noe sinke. har hatt den i 140. men 5-6 ton i 140 begynner å bli ubegahelig. så 130 pleier vi ikke å dra den over. har også blitt stoppet av politiet på autobahn i tyskland for å kjøre for fort med campingbilen :S

det værste med å kjøre campingbil er at nesten alle i personbil ser en campingbil og tenker. den er sinke. så den MÅ jeg forbi. kan ligge i 90 i 80 sone. og de skal forbi. så kjører de som helvete for å komme forbi. og når de er forbi så kjører de saktere enn vi gjore.

så kommer neste bil bak og tenker. FAEN! treg campingbil. den må jeg forbi. 75 i 80 sona er for dårlig. så beregner de lengden av vår bil og ser en åpning i motgående felt og tenker. den der rekker jeg før lastebilen kommer. så hiver de seg ut og tråkker til. så er de nesten forbi og oppdager da en liten sinke forran den trege campingbilen som de ikke hadde sett. så ikke er det nok plass å komme inn forran campingilen som egentlig ikke var sinka. og lastebilen i møte kommer fort nermere. da er det bare og hive seg på hornet og presse campingbilen av veien.

dette har skjedd et par ganger. så vi har nå begynnt å bremse opp skikkelig hver gang en idiot må forbi den trege campingbilen. så når de kommer forbi og oppdager en bil til forran oss er det plass til de i mellom. men det er litt problem når det kommer 2-3 biler i en sleng da. da blir det dårlig med plass mellom oss og sinka.

Det her er så sant så sant, kjørte en del med vong bak på den Volvo s60(chippet) og den holdt mer en godt følge med trafikken for å si det sånn, men uansett så skulle folk forbi. Morsomme var f.eks opp Skulleruddumpa for de som er kjent (ganske bratt og lang bakke) å klemme virkeli til, få som fulgte og ganske mange som ble overrasket når de endelig kom forbi. Ga meg som oftes når man passerte 100 da noe særlig over det ikke akkurat er å anbefale med henger.

Men tilbake til temaet, å kjøre med henger i norge er livsfarlig, da folk skal forbi uansett hvor fort du kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Campingbiler og -vogner er den del av sommeren det! Det er jo de morsomste å kjøre forbi!

Men det skal sies at hvis en bil med campingvogn/campingbil ligger foran i god hastighet kjører jeg ikke forbi med mindre jeg vet det blir svingete/smale veier eller bratte oppoverbakker. Det gjelder det samme som alle andre biler, men det er kanskje litt lettere å bli irritert nettopp fordi man har tidligere erfaring som tilsier at campingbiler og campingvogner kjører under gjennomsnittet fort. Og når jeg først har kjørt forbi kjører jeg aldri saktere enn hastigheten bilen jeg kjørte forbi holdt.

Jeg har hatt gode erfaringer med campinglivet også. I jula 2004 dro familien til New Zealand og leide campingbil. Kjørte fra Auckland på nordøya til Queenstown på sørøya. Helt utrolig reise, har så mange gode minner fra den turen. Campingmiljøet i New Zealand er også vanvittig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...