Gå til innhold

Startproblemer E61 525DAT Når Kaldt


S.Khan
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg var hos BMW i Moss med dette problemet, etter store startvansker som endte med startkabler på en fjelltur for noen uker siden. De byttet batteriet som var kaputt men gjorde ikke mer enn det.

I skrivende stund står dollargliset i gårdsrommet med utmontert batteri ettersom bilen i går også måtte gi tapt for kulde. Batteriet står til ladning, spent på om den starter når jeg monterer det om noen timer.

Men jeg innser at jeg nok en gang må til BMW for å blø... Hvis ingen har noen tips om bedre steder å dra, som er gode på BMW men som ikke forlanger fire laken for å bytte bilbatteri fordi "computeren må stilles inn til det nye batteriet". Artig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på vei til verkstedet for å bytte plugger,

poster etter jeg har fått dem på og prøvd

ringte for morroskyld til bilia bmw på lierstranda(drammen) lurte på hvor mye dem skulle ha for å bytte glødeplugger på bilen, fikk sjokk pris 7000 kr for å bytte glødeplugger, nesten så jeg griner av prisene,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva ble det til?

Jeg har en 2005 mod importert 525DAT som måtte bukke under etter at gradestokken krøyp under 10 minus. Jeg forsøkte med startkabler, uten hell.

JEg har i hele vinter hatt litt småtrøbbel med å få start når det er minusgrader.

Er det altså glødepluggene som må skiftes?

Hva med motorvarmer, er det noe hokuspokus på en slik bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nøyaktig samme problem som dere andre her. E61 525d sliter stort ved kaldstart under minus 5. Importert fra Tyskland i 2005, gått 122k. Ikke hatt dette tidligere vintere. Jeg har time for bytte av plugger, men dersom det koster 7 papp så er det fristende å lete etter alternativer. Fint om du som leverte inn bilen for skifte av plugger kunne gi tilb.melding om dette hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det - 20 ute, og min e60 ville ikke starte. Den sto og dro på starteren, men startet ikke. Til slutt ble batteriet tomt.

Viking kom og satte på startkabler, men bilen ville fortsatt ikke starte, virket som den fortsatt ikke fikk nok strøm.

Bilen står som regel i varm garasje, så har ikke hatt dette problemet tidligere.

Kan det være glødeplugger som er kaputt, eller noe annet galt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått start ved å dra og dra og dra - og gi litt gass samtidig. Etter hvert får jeg som regel harket den i gang, men det kan ta lang tid, og batteriet har nesten knela flere ganger. Virker som den kommer på en eller to sylindre, men at resten bare slenger etter. Etter hvert fyrer alle og den går rent. Tipper det er pluggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...